Det fallet har skjedd allerede, men ja. SAS er nå verdt bare 0,43 kr pr aksje på Oslo børs. Etter restruktureringen vil de gamle aksjene være verdt 0,000001 kr.
https://onpointloyalty.com/wp-conte...p-100-Most-Valuable-Airline-Programs-2023.pdf EB estimert verd 1.132 kUSD av tredjepart, og trender opp, både i 2020 og 2023.
Ja se der, godt jeg ikke er regnskapsfører i dag. 1,132 mUSD eller 1132 kUSD, ikke både/og! Så ca 1/4 av gjelda.
Påsketurene kan være i fare: https://www.dn.no/luftfart/sas/sas-...-i-japan-kan-ramme-pasketrafikken/2-1-1421986
SE-RSA skal ha blitt godkjent for bruk i dag, første flyvning(teknisk) er planlagt i morgen https://www.flightradar24.com/data/aircraft/se-rsa
En månedlig oppdatering fra selskapet viser at SAS taper 892 millioner svenske kroner i februar. Selskapet la i februar frem tallene for første kvartal. SAS har avvikende regnskapsår, slik at selskapets første kvartal gjelder perioden fra og med november 2022 til og med januar 2023. Resultat før skatt var på minus 2,45 milliarder svenske kroner, mot minus 2,6 milliarder svenske kroner på samme tid året før Driftsresultatet (ebit) falt til minus 2,6 milliarder svenske kroner, fra minus 1,3 milliarder svenske kroner året før Pengene renner ut i høyt tempo: Nye 3,4 milliarder svenske kroner forsvant ut av kassen i kvartalet. Kontanter og lignende gikk ned til 5,27 milliarder svenske kroner per utgangen av januar i år, mot 8,65 milliarder svenske kroner ved utgangen av oktober i fjor Inntektene gikk opp til 7,9 milliarder svenske kroner, fra 5,5 milliarder svenske kroner ved samme tid året før Kilde:E24
Må være bittert å være småaksjonær i SAS om dette skjer. https://e24.no/naeringsliv/i/oneMPB/sas-kan-bli-tatt-av-boers?referer=https://www.vg.no
Dette har ligget i kortene siden de søkte konkursbeskyttelse i fjor, derfor er det underlig at det har vært omsetning av aksjen. Noen har jo trodde at de tilførte selskapet kapital ved å kjøpe aksjer. Andre har trodd at de ville finne en «større idiot en dem selv» som ville betale mer for aksjen. Tenker det bare er kunnskapsløse som sitter igjen med svarteper når aksjen nulles ..
Noen med DN+ som vil dele innholdet i artikkelen? Eller evt oppsummere? https://www.dn.no/luftfart/sas/apol...fem-ar-for-en-ny-eier-er-pa-plass/2-1-1432369
https://e24.no/boers-og-finans/i/5G1pP1/naa-maa-vi-slutte-aa-bruke-tulleordet-konkursbeskyttelse Kan si meg enig med denne, det er et tulleord.... burde heller sagt beskyttet konkursprosess?
Restrukturering er det Chapter 11 omhandler... Det er vel et passende ord. I Norge forbindes ordet "konkurs" med at en det ikke lenger er mulig å drifte selskap videre, og at de resterende verdiene selges og fordeles på kreditorene. I USA er dette kjent som Chapter 7, likvidering.
Jeg fatter ikke hva det er SAS gjør galt. Jeg trodde de hadde gode tall før pandemien, og siden nå flytrafikken mer eller mindre er tilbake til pre-covid-nivå så burde de vel klare å følge den gamle oppskriften? Mitt problem er som jeg har sagt tidligere at SAS ikke lenger flyr direkte Oslo-Frankfurt. Så da blir det lufthansa flere ganger i året istedenfor. Som i eksempelvis i morgen har 4 avganger satt opp. Jeg tror SAS har glemt at de faktisk må fly for å tjene penger. Jeg prøver å være litt lojal men når OSL-CPH-FRA koster mer enn OSL-FRA med konkurrenten, og CPH fortsatt er et glorifisert kjøpesenter med flyplass og bagasjemisting som sidebusiness.. hva skal man gjøre? Jeg håper SAS får det til, men nå er jeg mer og mer pessimist. OSL-MIA har de vel strøket permanent også?
Hmm, har reist via CPH veldig mykje og kun mista bagasjen 1gong. Har eg vore heldig? CDG, LHR, AMS, FRA er verre… CDG er jo kongen med fleire gonger mista enn beholdt
5-6 ganger fordelt på en familie på fire. Trenger ikke airtags for å vite hvor bagasjen befinner seg om du har hatt en mellomlanding på CHP og kommer frem til sol og varme med kun tannbørste og duffelcoat.
Av ca sikkert 400+ reiser med innsjekket baggasje på short-haul i Europa, så er det to ganger på CPH og ca en håndfull på CDG som har fokket det til … Men summarisk-summarium, synes det det er fair….
Hmmm, fant forsåvidt min på CPH med airtags den eine gongen. Men kan ikkje sei meg enig i CPH for egen del…. Reiser stort sett aleine. Også på connection på 30min frå USA eingong kom bagasjen på OSL, då var eg imponert. Note! Eg reiser lite i fellesferien generelt. Kanskje du har rett, men ikkje på CDG. 7/10 eller noko slikt har den vore borte. Enig! Har vel kanskje 2-300 kanskje, der CPH står som flest transitt etterfulgt av FRA, LHR/AMS. Har kun mista på LHR ved terminal bytte. Den eine gongen på CPH for min del var i sommar når det var bagasje kaos i EU. Måtte sjølv reise personleg tilbake på AMS og leite etter kofferten min etter den kom, viss eg skulle ha den til hotellet kunne det ta dagar eller veker. Skjønnar det med berget av bagasje som låg på AMS. Fekk ingen beskjed frå SAS eller AMS at bagasjen min var framme. Men airtag + info i nye SAS appen(beta test) at baggen min var lasta på nytt fly gjorde at eg tok taxi for og hente den.