Ut i fra det Flemming Paulsen pekte på i podcasten til Frequent flyer univerity var at det står klart i pressenotisen at KLM/Air France vil ikke kunne eie majoriteten av aksjene i SAS før tidligst to år etter dato kontrakten var signert, så ut i fra min logikk betyr dette dem som oppnår LTG før 1 oktober 2025 er ganske trygge på å kunne beholde LTG over til Flying Blue. Problemet i Flying Blue er at de ikke har noe som tilsvarer LTG i deres program. Så her har de to alternativer:
1. De åpner opp for dette for sine egne medlemmer, men denne løsningen vil være vanskelig siden Skyteam har sine standarder for hvilke medlemskap de har på tværs av alliansen og reglene er mer hugget i stein der enn de flytende reglene som er i *A, så det vil bli ganske vanskelig å opprette dette for Flying Blue på dette punktet.
2. Siden skyteam selskaper ikke har ordning med liftime gold men bare liftime platinum, så er Tommy Danielsens fra Frequent Flyer Univerity tips at KLM vil være enklere for KLM og å gi alle Lifetime Gold medlemmer ett Liftetime Platinum medlemskap, hvis og når de smelter sammen Eurobonus og Flying Blue. Dette vil ikke være så mye dyrere enn å gi dem Liftime Gold siden forskjellene mellom disse to nivåene er nesten fraværende. Det eneste er tillgang på Air France first class lounge i Paris, men de kan jo fjerne den som fordel for Platinum medlemmer, eller nedgradere den til at du må fly Business eller høyere for å få tilgang på den der.
Min konklusjon er at alle dem som har oppnådd LTG før oktober 2025 vil være trygge, så får dem som er senere enn dett i løpet bite negler, der kan det kanskje skje noe, muligens.
Last edited: 06. okt 2023