Det har Lufthansa og. Lufthansa har en funksjon hvor du kan legge inn rutenummer og se om du får ny eller gammel business class. Den stod på ny business class helt til flyet tok av fra Tyskland, for når det kom fram så var det gammel business class. Flybytte pga teknisk. Men man må jo tenke som så og, at man skal være glad man kommer seg hjem: alternativet er kansellering. Jeg er heldigvis ikke blitt så skadet/syk i hodet at jeg foretrekker kansellering framfor en business class. Uansett hvor gammel den er. Nå har jeg flydd CPH-SFO-MUC i henholdsvis SAS og Lufthansas gamle business class, samt har jeg flydd MUC-YUL i Lufthansa Economy. Uansett hvordan man vrir og vender på det så skal man jo være glad man får noe som er bedre enn alle folka bak deg har fått. At gresset kunne vært grønnere er alltid bittert, men det kommer jo flere muligheter i livet
Det er ikke SÅ ille på hverken SAS eller Lufthansas gamle biz, og hvis noen synes det er SÅ ille så bør man kaaaaaanskje kjenne litt på landjorda igjen
(Jeg mener ingen ting jante med det, men når man setter ting så på spissen at man kaller "helt kurante produkter" for møkkafly så får man tåle svar...
)
Når vi dro CPH-SFO var det en teknisk feil på flyet vi skulle reise med, som potensielt satte flyet på bakken i 7 timer (standard reparasjons-tid for den gitte feilen) og ville føre til at crewet gikk ut på arbeidstid og hele Men siden SAS hadde en maskin som stod i reserve så smekka de den på plass og mens de siste papirene på vedlikeholdsarbeidet som var utført på reservemaskina ble underskrevet i hangaren boardet vi. Vi ble bare 40 minutter forsinka til slutt, fordi USA-sercuity checks hadde tatt helt av denne dagen og én security-dame måtte sjekke nesten 25 passasjerer alene.
Det kommer nye A330 Enhanced i Q3/Q4 av 2015, A350 kommer i 2018. Ferdig oppgradering av den gamle flåten forventes å fullføres i løpet av 2015.
Det ryktes at det første flyet som skal få oppgradert sin business cabin skal fly CPH-EWR, men time will show og time HAS shown at ting endrer seg fort.
Vis alt...