Det var et problem, men er ikke det nå lenger her i alle fall. Fungerer fint å oppdatere "mine reiser" i appen.
De har visstnok blitt utsatt for Cyberangrep: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/sas-utsatt-for-cyberangrep.KDeRnw1wC
Men SAS har fortsatt litt problemer med IT nå. Merkelig respons her og der, feks på bedrifts-admin siden:
I følge NRK så er visst SVT også utsatt for angrep, så mulig flere sider også blir utsatt etter hvert. Siden både SVT og SAS visstnok er/var utsatt, kan det ha noe med NATO-søknad og demonstrasjoner å gjøre...?
Herregud! Jeg får opp EB profil til en fremmed person i appen! Jeg ser alt av personlig data, status, poeng, reiser, fødselsdato, telefon, epost,...you name it!
Varsle datatilsynet. Ikke første gang dette skjer, og det er helt hårreisende med så dårlig beskyttelse av personopplysninger.
Ja! Philipp med 168 649 poeng. Da må jeg kanskje ikke være redd for at noen ser mine poeng? Jeg sendte en mail til Diamantmailen, men ja, datatilsynet bør varsles.
Jeg får også opp EB-profil til en fremmed i appen. I tillegg får jeg opp en kommende reise i morgen for enda en annen hvor jeg kan sjekke inn for vedkommende…og sikker kansellere osv…