SAS SK998 PVG-CPH litt av hvert... Diamond-feeling og litt i-landsutfordringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2017.

1. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Har da akkurat overlevd langstrekket fra Shanghai til København og tenkte bare å dele kjapt noen små erfaringer...

Oppgraderinger ved sjekk-inn ser ut til å ha blitt dyrere?
    IMG_9917.jpg
    Nå koster oppgradering fra GO til PLUS 1999 CNY (RMB) som da tilsvarer ca. 2500 NOK.
    Fra PLUS til BUSINESS er det ytterligere 3999 CNY som da er ytterligere 5000 NOK.

Da er jeg glad jeg denne gangen fikk oppgradert fra GO til PLUS for 10.010 poeng. Som Diamant og med gode tips fra forumet tenkte jeg at jeg skulle tilby meg å akseptere en fri oppgradering til Business dersom de likevel måtte forflytte noen. Dama ser rart på meg og sier; Ja, men du sitter jo allerede på 4G :):D Det ble jo en bra start. Purser var også og hilste så pent at kineseren ved siden av lurte på hvem jeg var. Da måtte jeg jo bare hilse på han også ;-)

Ja, som de fleste sier, Business er bra. Jeg trives godt, spesielt på dagflight. Gode sitteseter. Mange anbefaler radene 2, 4, 6, 8 osv pga bedre vindusplass og litt ro fra midtgangen. Men ikke alltid!! Jeg er høyrehendt! I dag har jeg både jobbet på maskinen, samt sittet med et større kompendie hvor jeg gjør notater. Det å ha god plass på høyre hånd er å foretrekke. Så sitter du på høyre side av flyet så er faktisk 1,3,5, osv ganske gode alternativer. Men vil du ha vindu så bør du gå for venstre side om du er høyrehendt og vil ha litt arbeidsplass.

For øvrig har jeg på mine siste turer, både i Go, Plus og Business (3-4 måneder) alltid vært strålende fornøyd med Services. Den ene "Burugla" bak i kabinen som kunne skremme vannet av enhver på en dårlig dag, strammet meg opp så mye en gang at jeg bare måtte be om påfyll av diamant-drikke nesten hver time. Hun aksepterte ikke at jeg ikke forsynte meg titt og ofte. Her måtte jeg plinge på var klar beskjed bak i bussen.

For øvrig sover jeg forholdsvis bra i setene bak i GO og PLUS. Men sist jeg hadde nattfly fra CPH til PVG så fikk jeg altså ikke til å sove i business. Flatsengen føles trang og jeg er ikke spesielt stor. Og det er noen ukomfortabelt som gjør at jeg sliter med å sove. Jeg har dog aldri likt å sove på ryggen. Men lett sittende sover jeg enklere tydeligvis. I dag igjen forsøkte jeg å blunde i horisontalen. Ikke farsken om æ skulle klare å sove. Tror neste nattfly blir i PLUS. Er det bare meg som er rar i kroppen? :(

Ellers så må man jo av og til lette på trykket når man drikker så mye god drikke på turen. Jeg er nok litt spesiell av meg, men jeg liker faktisk å tørke litt av vasken og putte papir i søpla om det flyter. Sikkert fordi jeg ikke vil at de som kommer rett etter meg skal føle at jeg har griset til hele badet(!) Men i dag var jeg rett etter en flyvertinne som hadde sneket seg framover i kabinen for å gjøre sitt fornødne. Vasken og området rundt var vått og papirrullene rullet ut og ned på gulvet. Trodde da at de som jobbet om ikke annet kunne holde det litt strøkent :confused: Dette sier vel litt om hvilke problemer man har på en slik lang tur.

Fly pent!
    Beste ønsker fra Loungen i Køben med Dansk Ginger Ale og litt attåt.... :cool:

2. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for disse ord, som istemmes i det fulle.

Jeg er i full størrelse (187cm/95kg), men opplever meg ikke som alt for langt utenfor normalen. Likevel opplever jeg også at SAS sine businesskøyer er litt trange. Jeg har en tendens til å komme borti bryterpanelet når jeg spreller litt, og jeg synes puta er for tynn. Vi i full størrelse trenger litt motbakke.

SAS+ med godt tilbakelent sete og justert nakkestøtte er faktisk helt ok til soving.

For en arbeidsdag i luften er også pluss helt ok, og for kjærestetur i luften er også plus mer intimt enn business.... hmmmm.

......men likevel foretrekker jeg biz foran +....... Er jeg blitt dekadent på mine gamle dager (40) ?

/koffert.

RoadKing, chrt, Nanping and 2 others like this.
  3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Uansett hvor dårlig du sover i Biz, så sitter du i hvertfall bedre. Så da bør valget være enkelt;)

4. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har akkurat samme erfaring som dere, jeg sover lettere i Plus enn Biz. Jeg synes det er stas med Biz på dagflygninger, men kommer ikke til å bry meg om det på nattflygninger. Både fordi jeg da er mindre interessert i mat og drikke, men også fordi jeg faktisk sover bedre i Plus. Jeg er 187 og relativt slank, men sliter med å finne en god sovestilling i Biz.

5. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på størrelse på Hulken og sover bedre etter vinpakke i Biz uansett;)

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes. :)

Shyneno and elgaaen like this.
  7. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde min beste søvn i SAS GO av alle ting, på HKG-ARN. Helt sykt! Bedre enn i C hos Singapore Airlines...
    Med EBD får man jo "vinpakke" i Go også...;):eek:

Eddie47, Petter B-C and RoadKing like this.
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også hatt min "beste" søvn på fly i SAS GO. Dette var på melkeruten mellom Stavanger og Ålesund og jeg ankom vel Sola under en time etter at nachspielet var over... Husker ikke at jeg ankom Sola eller at vi mellomlandet i Bergen og våknet av at noen ristet meg i skuldra etter landing på Vigra :D

Del denne siden