SAS: Slå sammen 2 enveis reiser?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Wendel, 03. aug 2019.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    flott! takk, skal prøve i morgen.

edit: snakket med fruen nå og hun har allerede bestilt OSL-AGP for sikkerhets skyld T.T
    skal prøve å ringe i morgen og se hva vi kan gjøre.
    det var forreste kun 2 ledige seter i Plus (som hun kjøpte) så nå vises det ingen ledige bonusreiser i de dagene vi skal reise. om jeg avbestiller, er det noen som vet om de blir dukker opp på nettsiden igjen ganske fort?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Det er risikosport å avbestille. Men du får SAS til bygge videre på den bestillingen dere allerede har, så det bør gå greit uten risiko!

3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte i dag. Helt greit å legge til en leg, men må betale service gebyr siden der er gjort via telefon (selv om det er noe du ikke kan gjøre på nettsiden). Han sa at det er kun hvis det gjelder star Alliance at man ikke betaler gebyr.
    Stemmer det? Hvor finner man reglene til sånne ting?

4. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå snakket med 2 agenter og fått NEI på å legge til PLUS-retur på en BIZ-tur til NYC med ulik begrunnelse; én fant ikke reisen jeg fant på egen hånd på SAS sine sider mens jeg snakket med henne og den andre sa jeg kún kunne få BIZ- el. GO-retur i kombinasjon med min allerede BIZ-tur etter å ha snakket med en kollega..
    Skal ikke være lett dette :rolleyes:

Edit: Det er agentruletten som gjelder! #4 fikset retur uten problemer, med riktig trekk av poeng og avgifter. Ingen gebyrkostnad ble lagt til :)

Last edited: 06. aug 2019
    milehigh, Kalsnes and Storbaba like this.
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    183
    Er utreisen med et annet *A-selskap? Isåfall stemmer det at den ikke kan kombineres med SAS Plus. Om dagens utreise er med SAS ville jeg ringt inn på nytt.

6. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Kun SK-flights og bruk av FP-nivå 4 :) Post redigert med lykkelig utfall..

trygveat liker dette
  7. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er erfaringen med SAS-kundeservice sin evne å kunne legge til en retur og prise totalsummen i poeng i henhold til flypremium ? Jeg spør ettersom forrige gang jeg ringte inn til SAS ble personen på kundeservice usikker på dette med flypremium og satte meg på vent, og etter 10min venting orket jeg ikke vente lenger. Jeg er EBG.

8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har dei (stort sett) alltid klart. Om dei legg inn feil pris, så sender du epost til gull/diamant mailen, og dei retter opp

9. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jeg få SAS til å legge sammen 2 eller 3 bookinger sammen om jeg bestiller TOS-OSL på en reise så overnatter ved OSL før å så ta OSL-CPH-ZRH? Og det samme med hjemreisen LIN-ARN-OSL så noen timer senere OSL-TOS?

Jeg ser på reise til Italia i slutten av Mars med besøk av Zürich og Vaduz og Milano og dem routingen der gir meg best oppholdlengde og best pris (Jeg skal ha EBG på flyvninger)

10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    ok så hvis man bestiller en reise FP4 en vei først og betaler 36.000 ebp, og senere finner retur på samme klasse (biz for Go) og ringer SAS kundeservice da får man 36.000 tilbake og betaler 60.000 ebp? plus telefon gebyr?
    (ikke gull/diamant)

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    De kan ikke slå sammen flere bookinger til en så du er dekket hvis det skulle oppstå forsinkelser, men du skal kunne sjekke inn bagasje hele veien. Spesielt hjem som ikke ser ut til å ha noen lange stopp. Dette skjer på flyplassene.

Avixlo liker dette
  12. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Korrekt. Koster 150,- pr. billett, og man må betale selv om man er EBG.

13. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    fint, takk. dette kan være lurt å gjøre med Biz billetter til Tokyo, da det ikke er så lett å få til retur samtidig

14. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Er forsikra om det skulle være bli behov for dekket, men det var det med sjekket inn hele veien jeg fint skulle ønsket så takk for svaret

15. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det går normalt sett bra, men det beste er å finne ei reise fyrst, for så å ringe inn når ein finner heimreise, for så å bestille dei saman. Då kjem ein ut med 60 000 poeng, kan vera du må betale 150 kr, men det kjem litt ann på korleis ein klarer å prate seg inn.

16. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Det nevnes først «utreise» og deretter legge til «hjemreise», men kan man også gjøre omvendt ved å først skaffe hjemreise og deretter legge til utreise?

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    183
    Det går fint. Kan derimot anbefale å booke t/r med en gang, selv om ikke det er ledig billett på ønsket avgang eller klasse, da kan man endre gebyrfritt på nett når et mer optimalt alternativ dukker opp.

18. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Selv ble jeg veldig usikker forrige gang jeg prøvde å endre på billetten min selv, hadde ikke helt tiltro til poengberegningen som nettsiden foreslo. Men man kan vel uansett ordne opp i evt feilaktig sum med SAS i etterkant. Antar du mener at man velger "endre reise" når man åpner opp reisen/booking på sas sine sider ?

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at de gangene FP-rabatten ikke er synlig i bestillings- og endringsflyten så har den allikevel endt opp med å trekke riktig poengpris fra kontoen. Om det ikke skulle skje får man enkelt korrigert poengtrekket hos kundeservice.
    Det stemmer.

20. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Men her må man vel passe litt på om den opprinnelige reisen er kjøpt når det var salg på eurobonusbill, man får vel ikke beholde rabatten om man endrer på deler av hele reisen?

Del denne siden