flott! takk, skal prøve i morgen. edit: snakket med fruen nå og hun har allerede bestilt OSL-AGP for sikkerhets skyld T.T skal prøve å ringe i morgen og se hva vi kan gjøre. det var forreste kun 2 ledige seter i Plus (som hun kjøpte) så nå vises det ingen ledige bonusreiser i de dagene vi skal reise. om jeg avbestiller, er det noen som vet om de blir dukker opp på nettsiden igjen ganske fort?
Det er risikosport å avbestille. Men du får SAS til bygge videre på den bestillingen dere allerede har, så det bør gå greit uten risiko!
Ringte i dag. Helt greit å legge til en leg, men må betale service gebyr siden der er gjort via telefon (selv om det er noe du ikke kan gjøre på nettsiden). Han sa at det er kun hvis det gjelder star Alliance at man ikke betaler gebyr. Stemmer det? Hvor finner man reglene til sånne ting?
Har nå snakket med 2 agenter og fått NEI på å legge til PLUS-retur på en BIZ-tur til NYC med ulik begrunnelse; én fant ikke reisen jeg fant på egen hånd på SAS sine sider mens jeg snakket med henne og den andre sa jeg kún kunne få BIZ- el. GO-retur i kombinasjon med min allerede BIZ-tur etter å ha snakket med en kollega.. Skal ikke være lett dette Edit: Det er agentruletten som gjelder! #4 fikset retur uten problemer, med riktig trekk av poeng og avgifter. Ingen gebyrkostnad ble lagt til
Er utreisen med et annet *A-selskap? Isåfall stemmer det at den ikke kan kombineres med SAS Plus. Om dagens utreise er med SAS ville jeg ringt inn på nytt.
Hva er erfaringen med SAS-kundeservice sin evne å kunne legge til en retur og prise totalsummen i poeng i henhold til flypremium ? Jeg spør ettersom forrige gang jeg ringte inn til SAS ble personen på kundeservice usikker på dette med flypremium og satte meg på vent, og etter 10min venting orket jeg ikke vente lenger. Jeg er EBG.
Dette har dei (stort sett) alltid klart. Om dei legg inn feil pris, så sender du epost til gull/diamant mailen, og dei retter opp
Kan jeg få SAS til å legge sammen 2 eller 3 bookinger sammen om jeg bestiller TOS-OSL på en reise så overnatter ved OSL før å så ta OSL-CPH-ZRH? Og det samme med hjemreisen LIN-ARN-OSL så noen timer senere OSL-TOS? Jeg ser på reise til Italia i slutten av Mars med besøk av Zürich og Vaduz og Milano og dem routingen der gir meg best oppholdlengde og best pris (Jeg skal ha EBG på flyvninger)
ok så hvis man bestiller en reise FP4 en vei først og betaler 36.000 ebp, og senere finner retur på samme klasse (biz for Go) og ringer SAS kundeservice da får man 36.000 tilbake og betaler 60.000 ebp? plus telefon gebyr? (ikke gull/diamant)
De kan ikke slå sammen flere bookinger til en så du er dekket hvis det skulle oppstå forsinkelser, men du skal kunne sjekke inn bagasje hele veien. Spesielt hjem som ikke ser ut til å ha noen lange stopp. Dette skjer på flyplassene.
fint, takk. dette kan være lurt å gjøre med Biz billetter til Tokyo, da det ikke er så lett å få til retur samtidig
Er forsikra om det skulle være bli behov for dekket, men det var det med sjekket inn hele veien jeg fint skulle ønsket så takk for svaret
Det går normalt sett bra, men det beste er å finne ei reise fyrst, for så å ringe inn når ein finner heimreise, for så å bestille dei saman. Då kjem ein ut med 60 000 poeng, kan vera du må betale 150 kr, men det kjem litt ann på korleis ein klarer å prate seg inn.
Det nevnes først «utreise» og deretter legge til «hjemreise», men kan man også gjøre omvendt ved å først skaffe hjemreise og deretter legge til utreise?
Det går fint. Kan derimot anbefale å booke t/r med en gang, selv om ikke det er ledig billett på ønsket avgang eller klasse, da kan man endre gebyrfritt på nett når et mer optimalt alternativ dukker opp.
Selv ble jeg veldig usikker forrige gang jeg prøvde å endre på billetten min selv, hadde ikke helt tiltro til poengberegningen som nettsiden foreslo. Men man kan vel uansett ordne opp i evt feilaktig sum med SAS i etterkant. Antar du mener at man velger "endre reise" når man åpner opp reisen/booking på sas sine sider ?
Min erfaring er at de gangene FP-rabatten ikke er synlig i bestillings- og endringsflyten så har den allikevel endt opp med å trekke riktig poengpris fra kontoen. Om det ikke skulle skje får man enkelt korrigert poengtrekket hos kundeservice. Det stemmer.
Men her må man vel passe litt på om den opprinnelige reisen er kjøpt når det var salg på eurobonusbill, man får vel ikke beholde rabatten om man endrer på deler av hele reisen?