Dette var en veldig kjipern nyhet... - 47% reduksjon i GO til Asia/USA ... Det var jo ikke bare ltt heller... Nok til at man absolutt skal vurdere andre alternativer, selv om Diamant/Gull har sine fordeler... Damn. En dårlig start på uka får man si...
Virker jo som vi beveger oss mot at status skal kjøpes og ikke opptjenes.. Man kan plutselig få 50k poeng i året for 6-7000kr..
Dette gjør det jo mye mindre interessant å gå ta seg en MR, og det var vel kanskje poenget her... I og med at 'project owner' står oppført som han godeste Johan Mägi, og det kommer så bratt på de eventene der han faktisk sto på scenen, må jeg si meg enig med finalcall at det burde ha blitt varslet der.
For min del ble det nå mye mer aktuelt å fly med A* partnere eller DY for den slags skyld når jeg skal ha billigst mulig billetter, spesielt IC Liker ikke dette, men SAS kan vel ikke heve kravene til Gull etter denne raseringen?
Oi, med ca 100 turer innenlands, stort sett i GO, blir det en ganske heftig devaluering for min del... Som Are sier, nå ligger det veldig få incentiver igjen til faktisk å fly med SAS.
Dette må jo være (delvis) relatert til de justerte skattereglene? SAS GO Light i norden gir 0 poeng. Da blir det svært enkelt for bedrifter å kreve kjøp av Go Light billetter og dermed slippe hele problematikken.
Vi er mange som bruker f.eks Concur på jobben, og der får vi ikke opp at det er SAS Go Light som bestilles, det står kun GO. Så min motivasjon blir mye mindre for å fly SAS i jobbsammenheng fremover. Allerede vært altfor mye styr med faktisk å få med bagasje på jobbtur de gangene jeg har trengt det. Skal jeg gidde å ha gull fremover tipper jeg at jeg går for MC Premium, Amex Elite og en langtur med et Star Alliance-selskap og da er jeg mer eller mindre i mål.
Ja plutselig var det med aktuelt å bare beholde "kjøpe" gull... (altså via basic poeng via kort)... enn å ta endel MR runs for å få diamant
Ingen god grunn var vel å ta i. De som er EBG og EBD får jo fortsatt alle fordeler som fast track, lounge, prio ditt og datt. Tror ikke vi kommer til å droppe SAS av den grunn. Men misforstå meg rett: milagerun blir det mindre av med SAS
De samme godene får du hvis du flyr med de andre Star Alliance selskapene også (og de har vanligvis bedre ombordservice i tillegg)... Så, når jeg reiser hjemom, så kommer jeg nok til å droppe SAS fremover.
Skjønner ikke helt tabellen, på Europa finner en feks booking klasse Q med to vidt forskjellige opptjeninger? Hvordan vet en om en har light Q eller vanlig Q??
Vel, nå prater jeg utfra mitt ståsted som ikke har gull eller diamant status. For meg er det ikke lenger noen grunn til å velge sas.
Litt råttent at det skjer på så kort varsel. Antar at allerede bestilte billetter også rammes, så her må poengopptjeningskabalen legges på nytt.
Fra FinalCall på Facebook: The change will affect reservations from 01OCT18 with departures from 01DEC18.
Fikser gull m 32.000 poeng via kort og noen faste reiser til Danmark i plus. Ellers er det lenge siden Eurobonus var et lojalitetsprogram som gjorde at jeg valgte SAS foran andre. Får inn ca 500.000 poeng i året og av de kommer 30-40.000 via fly. Så jeg bruker Eurobonus og Flying Blue til å samle poeng via kort så jeg har til bonusbillettene jeg trenger.
Så forstår jeg rett at man får flere poeng ved å kjøpe en kurv blåbær på Joker enn å reise innad i Europa i Go Light? Fantastisk.
Helt utrolig. Fra 4500 til 2600p til Miami i Go. Jeg forstår ikke logikken bak dette. Ønsker de at folk skal kjøpe poeng for penger slik at man skal reise i høyere bookingklasse? Hvordan kan de strupe opptjeningen på den største kundegruppen i Light/Go? Flybillettene med SAS er ikke akkurat billigere enn Norwegian. Dette er helt feil driftslogikk. Forstå dem som kan. Men så har SAS vist den siste tiden at de ikke er helt oppegående. Hadde likt med en uttalelse om hvorfor de gjør dette.