SAS Go light i Norden eksisterer jo ikke pr dags dato så der er det vel ingen endring i følge tabellen, da hadde det vel stått et tall i den ruten.
Jeg er i utgangspunktet enig, men i rettferdighetens navn må det nevnes at det finnes mange flybilletter som er billigere med SAS enn Norwegian. Spesielt på langdistanse når man putter på mat og bagasje.
Den uttalelsen høres slik ut: Vi følger markedet tett, og gjør disse justeringenne for å være konkuransedyktige på pris og på bakrommet til SAS: Vi sparer 10 milliarder årlig på mindre poeng utbetalinger, og anslår at vi mister 5 millioner i kunde omsetning når noen velger vekk SAS. Dermed er det 5 milliarder pluss på bunnlinja. Alt her er jo bare vås fra meg. Men dette var jo kjedelig ja
Da blir det rett hjem å planlegge MR’s slik at gullkortet er i boks før devalueringen skjer. Der er vi to. Akkurat det samme skjedde med meg i dag.
Men da vil du miste EBG/EBD etterhvert da LH, OS osv ikke teller mot EBG/EBD status (flyvninger og poeng må komme fra SAS). Ser poenget ditt. Men ser ikke poenget med å droppe SAS viss man fortsatt vil beholde statusen (Eller har jeg glemt noe her?). Man får uansett 6 enkelt flyvninger tur retur (i mitt tilfelle) om jeg feks flyr SAS til tokyo (AES OSL CPH TYO) eller SAS til Helsinki (AES OSL ARN HEL). Flyr man mye hver uke ser jeg ikke problemet med at man skal droppe SAS da jeg tjener opp EBD på antall legs og ekstrapoeng til CT tur via kredittkort.
Tror du har misforstått litt her. Poeng fra star alliance flyvninger teller for opptjening av status. Så det går helt fint å ha EBG/EGD basert på kun flyvninger hos eks. Lufthansa.
Er ikke lett å huske alt. Har sikret meg EBD allerede og 6 mnd igjen av perioden. Holder på med Finnair platinum nå så SAS sine regler har jeg litt glemt
Bingo, min feil. Men skal like å se folk «droppe» SAS og begynne å fly Norwegian innriks og i Norden. Lufthansa OSL-FRA-ARN, anyone?
Bare for å bringe litt nyanser til det hele. Jeg holder på å rydde etter min bestefar på 94 som nå er på gamlehjem. Han sparte på ALT, og da mener jeg ALT! I den forbindelse fant jeg en kvittering på da han og bestemor skulle opp og besøke min mor som på den tiden (70-tallet) akkurat var nyutdannet jurist og ikke fikk jobb andre steder enn i Vadsø. Pris med bestlling 5 måneder i forveien for to? 9500,-. Bare ett eksempel, men flybilletter er veldig billig og det må vi huske på. Jeg betalte 2900,- for 3 år siden for en helgetur til Hongkong. Så all den tid opptjeningen er blitt redusert så er det fortsatt billig å komme seg på tur, som for min del er det viktigste. Og de som sier at de skal slutte å fly SAS på grunn av dette. KOOMAAANIGJEN som bergensere sier.
Humm.. Ingen gode nyheter. Kanskje tiden er moden for å revurdere hvilket bonusprogram som egentlig egner seg iom at jeg flyr OSL - SFO ca hver 6. uke. Til tross for at jeg liker SAS liker jeg enda bedre gode lojalitetsprogrammer på lange flyturer. Noen tips?
Nå har det vel ikke akkurat blitt billigere å fly til Finnmark eller andre steder det er monopol. I tillegg er det å sammenligne med priser før dereguleringen feil. Man har i dag drivstoffgjerrige fly og pga teknologi trenger man bare en brøkdel ansatte. Det er uansett ikke poenget. Loyalitet går begge veier. Det skal være en god grunn Og god belønning for å være lojal. Når man nesten ikke tjener poeng på de billettene man flyr mest med, hvorfor skal man da være lojal? I dagens bonusverden skal man kun være lojal mot seg selv og lommeboka
Og fra nå av duger kun SK for uttak av bonusbilletter samt innenlands . Kommer til å velge andre flyselskaper for å beholde status !
Jeg har forøvrig kuttet ned mye på SK utenfor Skandinavia pga kuttet loungetilbud allerede.. Må antakeligvis leve med SK til LPA all de tid jeg bor utenfor LH/LX/TP by.. Men da blir det forhåpentligvis kun for poeng.. Er litt redd for at SAS graver seg et lite hull.. De er ikke lowcost, men kutter alt som skiller de fra en lowcost..
Post 2: Bedre og heller satse på flyvinger da? Tjener 6 flyvinger tur/retur finnmark.. Vil dei drepe flyvning med 45 flyvinger eller? Håper nokon forstår meg
Jeg skjønner litt hvorfor de gjør det og da, de prøver å få opp andelen som flyr GO/Plus, og dermed litt høyere billettpriser, de skal jo tjene penger. Med tanke på at man nå også gjennom kredittkort også får status poeng må man sikre seg et viss spend på bolaget for å kunne få EBG. Det er vel lenge siden de fleste her inne tjente store summer bonuspoeng på de laveste klassene uansett, det tjenes jo på frukt og grønt
Dere kan fint fortsette å fly SAS i fremtiden, bare krediter flygingen på Aegean Så hvor bør du kreditere de billigste billettene på langdistanse? https://www.wheretocredit.com/sas-scandinavian-airlines/k https://www.wheretocredit.com/sas-scandinavian-airlines/l https://www.wheretocredit.com/sas-scandinavian-airlines/t
Litt pussig, men ifølge oversikten på Final Call er bookingklasse O Go Light. Men de billigste billettene innenriks som selges i klasse O gir 100 poeng, men det er vanlig GO, ikke GO Light. Jeg skjønner ingen ting. SAS kan jo ikke kreditere poeng i GO Light innenriks når den klassen ikke finnes. Oversikten viser jo at billigste Go (klasse V, U, K, L, T, G) fortsatt skal gi 250 poeng. Så min logikk tilsier da at når man kjøper en billett i Go, skal man ikke få poeng for GO Light. Bookingklasse O skal egentlig ikke eksistere innenriks hvis det er GO Light. Har jeg rett, eller er jeg helt på bærtur? Korriger meg noen hvis det er noe jeg har misforstått.