Har optimistisk prøvd å benytte disse i siden de kom ut. Hadde tidligere gullkort, og da virket dette kanskje en 50-60% på innsjekk, men aldri på gate, lounges, eller fast track. Fikk byttekort etter en periode, uten at det ble bedre. Nå siste halvår som Diamant, inkludert et nytt kortbytte, så har jeg ca 0% over hele linjen. Har SAS sluttet å støtte dette systemet helt, eller er jeg bare uheldig ? Noen som benytter & faktisk lykkes med å bruke dette jevnlig ?
Lyktes på FT både i Oslo og København i går, samt på lounge og gate i Oslo og lounge i CPH, men ikke på gate i CPH. Har som regel boardingkort på app klart når jeg skal igjennom slike ting siden det tidvis ikke fungerer
Jeg fikk det aldri til å fungere i begynnelsen og da ga jeg fort opp. Jeg hater å stå og knote med slikt mens køen bak blir bare lengre og lengre. Så nå bruker jeg stort sett bare boardingkort på app på mobilen.
Har gitt det opp etter for mye frem og tilbake. Hater kø (og har dårlig tålmodighet) så da skal jeg iallefall ikke være den som lager køen Boardingkort i app blir også brukt her!
Fungerer for meg bra i København og Stockholm, men i Norge har jeg gitt opp hele greia. Like greit å bare dra kortet.
ARN og OSD funker til tider bra, men TRF og OSL er trøblete. Mener dette er et for dårlig system, ca 60% for min del. Overhørte i resepsjonen på loungen ARN søndag, at noe nytt var på gang, Dagens smartpass utgår......
Jeg har ikke hørt at smartpass skal ut, det har vært en gjennomgang de siste ukene. Men det er svært få som bruker det, og det skyldes nok at SAS annonserte det stort i begynnelsen uten at infrastrukturen var på plass. Det tok lang tid før vi fikk lesere utplassert på alle CUTE-gatene, og utstyret og smartpassene er ikke av god kvalitet etter min mening. Nå som de nye automatiske boardinggatene har kommet, så har ikke de heller fått utstyr på plass ennå. Også har vi gått over til CUSS-innsjekksautoamter for SAS på OSL. Personlig hadde jeg helst sett at man ikke hadde så mange valg for "boardingkort", det ødelegger flyten under boarding og lager behov for mye ekstra utstyr som må holdes vedlike - spesielt når de er proprietære og brukes av få (både selskaper og passasjerer). Ikke at det er de helt store problemene, men jeg tror gevinsten i det ikke er så stor som mange høye herrer tror.
Har droppet dette helt. Ganske enkelt fordi jeg ved flere anledninger har skapt litt kø, evt at gate personalet må lete frem og blåse støv av leseren fordi ingen bruker dette. Når app fungerer så bra som det gjør foreslår jeg bare at SAS skroter dette frem til det evt kommer en innebygget løsning.
Jeg har aldri hatt problemer med smartpass. Har funket alle ganger utenom første. Da tipset min bror meg om at den ofte måtte holdes det "ukomfortable 1 sekund lengre enn du tror". Men hvis det jevnt over skaper irritasjon og kø, er det jo naturlig å droppe det. App går like fort sånnsett
Har nå gitt opp dette systemet helt. har i det siste forsøkt det på de fleste måter i TRD, BGO, SVG, OSL, ZRH, AMS, SCH & CPH. Passet registreres av systemet, men der stopper det opp.