SAS solskinnshistorie

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Salvador, 04. juni 2015.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @SASDC8 Skulle ikke dette endres igjen? Eller har det alltid vært kun 1 enhet innenriks? :confused:
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det som skal endres er "maximum 3 drinks" - det har alltid vært 1 enhet innenriks
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Cecilie liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... på menyen står det "On domestic flights: One beer or one wine is included in SAS Plus. On flights outside the Nordic countries: Three drinks are included in SAS Plus". Jeg lurte på om dette betydde A) At det var ubegrenset brus, juice etc. i Plus på innenriks, men ikke utenriks (senere vel bekreftet av SAS at 'drinks' betyr alkoholholdig drikke). B) Er det fri bar på flyvninger mellom de nordiske landene, ettersom menyteksten kun spesifiserer innenriks og utenfor Norden? Mulig SAS har hodet sitt så langt ned i Foreningen Nordens utopi at de regner Norden som innenlands, men sist jeg sjekket var både Danmark, Norge og Sverige suverene stater.
     
    Cecilie liker dette
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er da inkludert i prisen til USA på GO og PLUS i forhold til mat og drikke?
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir nødvendigvis 'outside the Nordic countries', men det er jo uansett ikke lenger en relevant problemstilling ettersom SAS har gått tilbake på tredrinkregelen - men ikke fått oppdatert menyene ennå (hvor lang tid dét vil ta, må gudene vite). I Go til USA får man vel en softdrink eller kanskje to, men må kjøpe alkoholholdige drikker. SAS er, såvidt meg bekjent, nå det eneste fullprisselskapet som praktiserer dette, ettersom United igjen har begynt å servere gratis alkohol internkontinentalt. Når det gjelder Plus til USA, så er vel alt gratis etter lyst og begjær, forutsatt at tredrinkregelen vitterlig trekkes tilbake.
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    tragisk å sitte på flyet i over 8 timer uten å kunne nyte turen med god service og fritt med drikke..
    Da er det vel bare å prøve seg på en oppgradering via OT. Hva er oddsen for å få oppgradering på en slik flight i Oktober?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En ting som slo meg...
    Når jeg er ute og reiser i land som ikke har et hysterisk anstrengt forhold til alkohol, så er det ofte forsvinnende liten prisforskjell på en softdrink og f.eks en øl. Sogar, i Frankrike har jeg opplevd at melk har vært dyrere enn vin i samme kvanta.
    Jeg vet ikke, men jeg antar at når flyselskaper handler inn til internasjonale flygninger så er det avgiftsfritt. Jeg formoder da, jamfør argumentasjon i forrige linje at det ikke vil være noen stor forskjell om noen, på innkjøpspris av en boks øl og Cola?
    I lys av det må det jo bety at når SAS holder igjen, så er det nettopp for å forhindre fyll, så da er det kanskje mer av et problem enn man tror?

    Forøvrig er jo debatten veldig norsk da :)
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen som kan svare med sikkerhet på det, men mine erfaringer er i alle fall gode. Av totalt seks flyvninger med SAS til/fra USA de siste to årene så har jeg og madamen blitt oppgradert til Plus en gang og Biz fem.
     
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Da satser jeg på at PLUS søknaden går gjennom :) har ikke søkt om biz
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden