Hehehe.
Jeg må virkelig flire når jeg ser den gigantiske stormen SAS nå har skapt for seg selv. Tror ikke Flemming (eller SAS for den del) trodde at ett dusin media i Norge og Danmark plukket opp saken og det pressansvarlig i Sverige sa og lagde en helt annen vri: SAS sine kunder er på fylla.
Det man sier er:
1) Man har priset Plus såpass billig at folk på vei til Fuerteventura spanderer ett par hundrelapper for å fly "Business"
2) Man har hatt såpass "suksess" med å fylle "plus" at dynamikken blandt passasjerene har endret seg på noen få av rutene og disse skaper nå problemer for ordentlige forretningsreisende som ikke liker å ha en full trønder i midtsetet ved siden av.
3) Istedetfor å be flyvertinnene gjøre jobben sin nemlig å si, sorry mac du får ta en pause fra bælminga, noe de har gjort uten problemer siden jeg ikke var tiltenkt en gang, lager man en restriksjon PÅ PAPIRET til kundene at etter 3 drinker er det stopp.
Jeg caller en bahumbug på hele pakka her. Det er uten TVIL en kostnadsgreie. Jeg flyr masse flighter med ordentlige flyselskap hver eneste måned intra Europa der ubegrenset alkohol er gratis bak gardina. Det er uhyre sjelden jeg ser folk på fylla. Jeg vil si nesten aldri.
Så blir presseansvarlig i Sverige tatt på senga av vår egne @Flemming Poulsen (som har bursdag i dag!! GRATTIS!) og sier at grunnen til at man gjør det, er at folk er på fylla og at det kun er en retningslinje til crew, intet annet. Og deretter eksploderte dette for SAS, resten er historie, men det er ingen tvil om at stormen er fortjent.
Akkurat ja. Akkurat som vanndistribusjon ala en arbeidsleir i Russland, det er litt av en hyggelig opplevelse. Hver gang man ber om ett glass vann er det som man ber om en nyre av besetningen. Og ingen har møtt en flyvertinne/flyvert i dårlig humør / på powertrip. Skal man da ta en utskrift med seg om det som står i avisen eller det som står svart på hvitt i menyen? Jeg vet hva crewet vil følge.
Så hele planen har allerede grunnstøtt og uansett hvem du er og hvordan du ser på det (vel 99,9999999% ser det ihvertfalll slik ), er dette cheesy og virkelig til å le av.
Jeg ser det for meg. OSL-BCN, over 3 timer. Har møte der nede med Vueling dagen etter og bestiller to GT etter take off. Så hopper jeg elegant over verdens mest disgusting sekt og får servert matboksen. Til det ønsker jeg en øl. Ølen går ned på høykant og da vi er på vei inn i Belgisk luftrom, bestiller jeg en øl til. Sorry mac, du har fått dine 3 drinker.
Og da går vi tilbake til Mars 2013 og siden man er beskyldt for mye rart i det siste, la oss linke direkte til kilden: SAS sine egne uttalelser:
– Vi vil forenkle våre kunders reise. Som en del av det introduserer vi SAS Go og SAS Plus. For SAS betyr enkelhet at det du trenger er inkludert. Under utviklingen av det nye konseptet har vi tatt utgangspunkt i våre kunders behov framfor hva som er bransjestandard, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.
http://www.sasgroup.net/en/sas-forenkler-reisen-introduserer-sas-go-og-sas-plus/
And so it ends...
Last edited: 02. juni 2015