SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen ankomstlounge for noen EB, uavhengig av status. Lounge hvis du skal videre med United Eco. er United Club (hvis du har *A Gold, hvilket vel ikke synes å være tilfelle her) eller Maple Leaf på A. United domestic flyr vel normalt fra A- og C-terminalene, og det er vel bare unntaksvis at TSA slipper deg inn på en annen terminal enn den flighten din går fra. Mulig det i så måte er lettere å komme seg inn på A eller C enn B, men det vet man ikke før man har prøvd. Tror det går en shuttle airside mellom A og C, i fall det skulle være mulig å pendle mellom terminaler.
     
    Bernhard2 liker dette
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Med Amex Platinum,trenger man noen annen form for bevis for PP enn selve Amex-kortet?
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Du må vel ha enten Priority Pass-plastkort eller digitalt i appen? Dei har i alle fall vore ivrige i resepsjonen når eg har vore i PP-lounge, men med fire-fem slike besøk siste åra, så har eg tynt statistisk grunnlag her.
     
    KristianR liker dette
  4. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ekstra spørsmål til denne tråden. Hva med lounge før hjemreise for sas plus på EWR?
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,522
    Likes mottatt:
    5,712
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan du benytte SAS-loungen
     
    Oslo1989 liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Min (begrensede) erfaring er den samme som @Stuttfeiten; du må ha det fysiske PP-kortet med deg eller i alle fall i app.
     
    KristianR liker dette
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    jeg lurte på om noen av dere vet om man kan bruke hvilken som helst lounge i star alliance med sas business billett før avgang, vet sas har sin egen lounge, men om det er mulig å prøve United Polaris sin eller f.eks Swiss business lounge/ contract turkish ?

    Og hvis ja, har noen prøvd disse? Og er de nære i forhold til gate hvor sas holder til?

    Takk for alle tips....
     
  8. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Var der for to uker siden. Reiste i Sas plus, men har gold.
    Prøvde Swiss og Sas sin. Swiss var helt klart best. Litt bedre plass og bedre mat. Drikke var så som så
    Sas åpner 15.30 i ukedager og 16.30 på lørdag. Swiss åpner 12 hvis jeg husker riktig.
     
    SVG_flyer liker dette
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du må nok holde deg til din egen terminal 5 og mulighetene er begrenset. Foruten SAS loungen finnes det en Swiss lounge som du i teorien har tilgang til, men har blitt avvist der med SAS billett pga kapasitet en gang.
    Hvis du har Priority pass har du tilgang til Air France/KLM også.

    Turkish har forøvrig ikke egen lounge men bruker Swissport (ikke forveksles med Swiss Air) som er en kontraktslounge du ikke kommer inn i med SAS billett.

    Nå har de vel akkurat pusset opp SAS loungen i høst, men tviler på at det er verdt å tilbringe så alt for mange timer der likevel, sats heller på noe hyggelig mat i byen først hvis du har mulighet.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr du internasjonal business kan du vel bruke polaris loungen?
    Den er etter min mening en betydelig høydare etter amerikansk standard.
     
  11. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom du flyr med SAS til CPH eller ARN på kvelden fra Chicago så vær obs på at Swiss loungen stenger allerede kl 19.
    SAS loungen er rett ved gaten til SAS og stenger kl 21. Var der sist i november. Den er pusset opp men er fortsatt kun et lite rom uten toaletter eller særlig mye sitteplasser. Jeg er enig i at denne loungen ikke er verdt å dra til flyplassen tidligere enn man må, for å få ekstra tid der.
    United har ikke lounge i T5.
     
  12. trugrand

    trugrand Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har erfaring med United domestic first på T1? Har man lounge tilgang eller må dette kjøpes utenom?
     
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer benair, ORD til København avgang 22:00 i kveld amerikansk tid. For prøve da view/tommyB om det går, skader vel ikke å spør de en gang om det er noe ledig :) der inne. Mange er fornøyde med polaris Are virker det som, men om den ikke er på terminal 5 så spørs det om man ikke må komme tidligere også...

    Men takk for tips :)...
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Du får lounge tilgang hvis du har Star alliance Gold kort fra et selskap utenfor nord-amerika, så Eurobonus gull eller høyere gjør susen. Ellers må det kjøpes adgang via day pass eller club medlemskap.
     
    trugrand liker dette
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Swissport har man kunnet kjøpe seg inn i, uavhengig av billettype. Men har ikke prøvd selv siden 2011. Ligger nære SAS lounge og gate.
     
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    SAS og Swiss som er alternativene dine. Da jeg fløy biz fra ORD slapp jeg ikke inn på terminal 1 (hvor United Polaris ligger) siden sas flyr fra T5.
     
  17. nix031

    nix031 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Jag vill säga att Swiss loungen var en besvikelse när jag var där i oktober. Helt fullt och taskigt utval på mat. Drickan var kanske bättre än sas loungen. Men i sas loungen var det mindre folk och trevligare.
     
    Travellingalf liker dette
  18. phjens

    phjens Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skal reise innenlands i kveld.Har Sas Go billetter,men er det ikke mulig og kjøpe tilgang til loungen alikevel? Har det valget på online insjekking,men når jeg trykker der skjer det ingenting.Noen som vet?
     
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ikkje prøvd dette, men har sett folk få adgang av dragen for deretter å betale med kort i "resepsjonen" i loungen.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri prøvd dette selv, men mener du skal ha muligheten både ved innsjekk online og på automat på flyplassen.
    Og kanskje direkte i loungen?
     

Del denne siden