SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    SQ lounge i BKK er bedre enn EVA sin i hvert fall. Spent på å prøve TG Royal First til sommeren.
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanlige *G regler som gjelder, altså så kan du medbringe 1 gjest.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke helt riktig..


    • Bring your family: If you have a EuroBonus Gold or Diamond card, you may bring your family (spouse/partner and your own children – a maximum of four family members) to SAS Lounges if your family members are also traveling with SAS or Star Alliance.

    https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/
     
    Petter B-C and Upsaker like this.
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det var jo generøst
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tenkte å ta med nokre folk enten til Geneve, Warzawa eller Praha(Gjett kvifor...)
    Og eg klarer ikkje heilt å finne ut av loungepolicien til SAS Plus, slik eg forstår det er det kun lounge i Geneve for SAS Plus? Kjem eg med *A Gold inn på contract lounger når eg flyg SAS?
    Edit: Ser jo at me kjem inn på LOT Loungen i Warzawa med plus? Men ein kjem ikkje inn i Gdansk?
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I SAS Plus i Europa får man tilgang til alle *A Lounger (kun business delene for dem som har dette som f. eks Lufthansa, da altså ikke Senator delen).
    Er det 3 parts Lounger er tilgang til disse fjernet fra di fleste flyplasser når man reiser med SAS både i Plus og som EBG. Men flyr man f. eks derimot Lufthansa som EBG får man fortsatt tilgang til di Loungene SAS har avsluttet avtalen med.

    Reisende i SAS Plus uten status kan ikke ta med seg en gjest.

    Edit:

    GVA: Her finnes Swiss Business Class Lounge og Swiss Senator Lounge.
    WAW: Her finnes LOT Business Lounge.
    PRG: Her finnes ingen *A Lounger.

    Du kan benytte følgende side for å sjekke hvem/hva/hvor som gir tilgang:
    http://www.staralliance.com/en/lounge-finder

    På Europa flighter med SAS velger du Business Class hvis du flyr i Plus når du skal søke.

    Edit 2:

    GDN: Airport Executive Lounge, her kommer du ikke inn som EBG når du reiser med SAS. Da må du fly med enten Lufthansa eller LOT. Du kan eventuelt kjøpe deg inn hvis du reiser med SAS.
     
    Last edited: 13. febr 2018
  7. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Hvordan er det nå om dagen, bør man gå for Swiss eller den oppgraderte SAS-loungen, mon tro?
     
  8. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Kaprer denne tråden for å komme et spørsmål. Har fly ut med SAS kl 2030 lørdag 17. mars fra ORD. Kommer inn fra LAX med et annet selvskap(ikke tilgjengelig bonusbilletter fra LAX den dagen) kl 1430. Tror dere evt at jeg kan rekke en deep dish pizza downtown eller er det evt bare stress?
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... ingen av dem? Swiss er grei nok, men gjerne stappfull om ettermiddagen (og kan derfor avvise SAS-reisende) og stenger i alle tilfeller kl. 19 - flere timer før SAS-fly går. SAS' oppgraderte lounge er kanskje ørlite bedre enn den skandalen av et oppholdsrom de hadde tidligere, men ikke så mye - utvalget av vått og tørt var akkurat like nitrist som før forrige gang jeg var der.
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du har 4 timer, til du bør være tilbake på flyplassen.. og en Uber fra Flyplass til Downtown, tar 20/30 min... så det bør jo fint gå..

    Du må vell uansett gjennom innsjekk og sikkerhetskontroll, siden det ikke er sammenhengende billett?

    C
     
    phithor liker dette
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Gå til united sin lounge, har hørt her lengre oppe i meldingene at du må bytte terminal men fortsatt bedre enn å stresse deg helt til byen. Men helst SWISS enn SAS uten noe tvil.
     
  12. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du velger å dra til Downtown er det tryggest å beregne tidsbruken T-banen Blue line bruker. Fra flyplassen til Clark/Lake som ligger øverst på the Loop går det 40 min. Med bil kan du fort havne i kø, og tiden inn til byen kan fort ta lang tid.
    Hvis du sjekker Google map med trafikk filter førstkommende lørdag kl 21:30 norsk tid vil du få et bilde av trafikksitusjonen kl 14:30 Chicago tid.
    På søndag brukte jeg 1,5 time fra Clark/Lake stasjonen til jeg var på plass i Loungen. Da var det ganske tett trafikk på motorvegen til ORD.
     
    phithor liker dette
  13. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke andre alternativer er det?
     
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen.
     
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er Polaris-loungen du hinter til er det nok bare å glemme, med mindre du møter på noen usedvanlig medgjørlige folk.
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte på polaris ja.
     
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring: Du får ikke komme igjennom security på annen terminal enn den du har boardingkort til.

    Tid til eller fra downtown kan godt gå 50-75 minutter i mye trafikk.

    SAS-loungen da jeg var der i November, var ikke så gal, bare veldig full. De hadde lasagne, og siden det var torsdag også hot-dogs. Helt innafor, spør du meg.
    I tillegg har de jo grei øl på flaske.

    Ikke akkurat Senator-lounge, spesielt med tanke på møblement og manglende plass. Men maten var god, og drikken ligeså.
    Er det alltid pølser i alle sas-lounger alle torsdager?
    (Regner ikke med kanelbollelounge, de har jo ikke engang dispenserbrus til 2 kroner literen)
     
  18. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Reiser fra OSL via CPH (SK) til LUX (Luxair) med billett kjøpt av SAS.
    Forstår at jeg har lounge på Gardermoen, men hva med Kastrup?

    Kabin Klasse: Eco
    Flyselskap: SAS/Luxair
    Flyselskap Program: EuroBonus
    Flyselskap Program Gull
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har Luxair videre fra CPH har du nok ikke tilgang der. Men det kan hende det er muligheter for å kjøpe seg inn i en av Loungene på CPH.
     
    NordicLane liker dette
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker denne trpden her. :)
    Når man har ticket i biz med Star Alliance, er det vanlig SAS lounge eller gullstua?
     

Del denne siden