Ok, nesten Og overskrifter, samt det som skrives her, får det til å høres ut som det allerede er avgjort.. DET er det ikke... mye kan skje frem til Torsdag.. Selv tror jeg ikke sas ønsker streik overhodet, eller lar det gå så langt... Da de nå er inne i en så god flytperiode.. C
Skal fly BCN-OSL hjem fredag i SAS Plus(saver). Prøvde for sikkerhets skyld nå å snakke med CS for å få booket om via ARN, men det var ikke mulig ettersom pr idag så er flyet satt opp til å gå.. Hvordan er dette om flyet blir innstillt/kansellert, må jeg selv ta kontakt med SAS for å få booket om eller ordner de det da automatisk? Det er en stor konferanse i BCN denne uka så jeg frykter det er endel som må vente 1 dag eller 2 for å komme hjem, hvis det blir streik.
Hvis eg forstår denne sida riktig: http://riksmekleren.no/index.php/ja...?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=8&pid=726 Plassfratredelse iverksettelse: 10. september 2017 kl. 24.00. Plassfratredelse antall: 1 medlem.Fra 14. september kl. 24.00 87 medlemmer. Betyr ikkje dette i praksis at streiken vil byrje på torsdag 23:59? I så fall vil tilnærma ingen flygningar verta påvirka torsdagen. Har 2 viktige SAS-flights på torsdag morgon (BGO-OSL + OSL-CDG), der eg slit med å finne andre alternativer
Har en tilsvarende potensiell problemstilling neste uke TRD-OSL-VIE. OSL-VIE flys av OS er sånn sett trygg. Om TRD-OSL blir kansellert og jeg kommer meg til OSL med rødsnutene eller NSB, vil jeg fortsatt få bli med til VIE?
Sas på P4 nå: Vi er kommet til enighet med pilotene i Danmark og Sverige, og har som mål å komme til enighet også med de norske... Så insideflyer sin overskrift er helt feil! C
Det har lenge vært kjent at SAS har kommet til enighet i Danmark og Sverige, noe også saken vår forteller. Jeg mener det er grunnlag for overskriften da det er faktum at alle norske piloter tas ut i streik, hvis de ikke kommer til enighet innen torsdag. Om det er riktig at trenger å være så tabloid er en annen diskusjon.
Clickbait er det hvertfall.. for det stemmer ikke.. Saken i seg selv sier jo heller ikke det overskriften sier.. C
Det virker som at streiken starter torsdag kl 23:59 ja. Spørsmålet er hvorfor de da sier at pilotene kan tas ut i streik allerede fra torsdagen av og ikke fredagen. Jeg har ett fly fra AES til OSL jeg må være med på torsdag ettermiddag. Får safe og bestille flex med rødsnuten mens det fortsatt er billetter.
Overskrift: Alle norske SAS-piloter ut i streik Brødtekst: Blir det ikke enighet før torsdag vil streiken trappes opp ved at alle norske SAS-piloter tas ut i streik. Jeg mener fortsatt at artikkelen gjenspeiler overskriften. Alle pilotene er tatt ut i streik fra torsdag, men den kan bli avblåst før det.
Hjelp! Har bestilt CT-tur til Bali nå på torsdag med første leg trd-osl er med sas.. der det mulig å starte reisen i Oslo eller vil min reise bli kansellert om man ikke møter opp til første flygning? Har prøvd å ringt Tallinn men kommer ikke gjennom. Sas kundeservice er også håpløst å få kontakt med
Si gjerne i fra hvis du finner ut av dette. Regner med at du taster inn EBG-nummeret ditt på telefon?
Snakket med Sas, kan ikke bare møte opp i Oslo nei.. om man ikke møter opp til første leg så kanselleres resten av turen. må snakke med Tallinn for ombooking, står i telefonkø der nå.. bra man har timesbetalt på jobb
Takk! Så det vil si at hvis SAS kansellerer første etappe på turen din (eller min), så kanselleres resten også. Selvom det ikke streikes og alt annet er med SAS..
DY fullflex booket for et par turer denne uken, satser på de kan kanselleres innen torsdag Håper partene kommer frem til en løsning begge kan leve med!
Hadde vært veldig moro å kunne svare ja til det, men her er det snakk om en koselig liten langhelg med sterkt foodiepreg. Humøret er uansett mye bedre nå som vi vet at vi kommer oss til Barcelona, så får vi heller eventuelt bli strandet der