Blir spennende å se ja! Vil jo være snodig om en kan snike seg unna eu261 ved å «kun» søke konkursbeskyttelse også. Samtidig er det jo merkelig om en kan særbehandle noen type krav. Valgte cashpoints selv også. Tror jeg til slutt satt igjen med 2-3 ganger flere cashpoints enn billettene kostet grunnet kansellerte fly
Du ser ut til å forutsette at restrukturering skjer på samme måte under irsk lov (NAS) og føderal USA lov (SAS). Slik er det ikke. I media de siste dagene har det stått mye om hvorfor mange selskaper fra hele verden velger seg nettopp USA for konkursbeskyttelse: i korte trekk at selskapet bestemmer mye selv og i hovedsak beholder økonomisk styring av selskapet mens prosessen pågår. I Norwegian sitt tilfelle måtte alt som berørte økonomien i selskapet godkjennes av domstolen fortløpende.
CAN I USE ONLY PART OF MY TICKET? If you don't use the outbound part of your ticket, you will still be able to use the return ticket as it's not automatically canceled. Remaining part of ticket may be used for travel. https://www.sas.no/traffic-information/message/?fbclid=IwAR0G-4_Mr1jK2702W9D2rkOgr3yWSq3DrRA6QdB3Zh4IVW5JN2DrqgwYJ6c Vanskelig å si om det gjelder langdistanse og, men på de flyene som går om dagen bør det gå fint å bare bruke returen.
Jeg lurer på to ting. Jeg har en reise TRD-OSL-LHR om få dager. Leg nummer to utføres av SAS Connect og blir sannsynligvis ikke kansellert. Dersom jeg tar bil til OSL, hva kan eventuelt regne med å få erstattet av SAS? Kun dokumenterte kostnader eller er det håp å få bilgodtgjørelse etter statens sats? Jeg har uten hell forsøkt å bli ombooket til Cityjet/SAS Connect men kommer ikke gjennom som EBD. Dersom flyet blir kansellert og jeg bestiller denne forbindelsen med Cityjet/Connect selv, så kan jeg vel få det dekket av SAS. Men dersom SAS bruker veldig mye tid eller går konkurs, er det sannsynlig at jeg får pengene for de nye billettene tilbake via Chargeback?
Har du prøvd å endre reisen selv på nett? Om billetten ble kjøpt senest 23.jun og reisen er senest 14.jul skal du kunne endre til enhver ledig rute i samme serviceklasse uten kostnad. Det er kun hvis reisen blir kansellert og SAS ikke kan tilby deg omruting at de ev. må betale for ny reise. Om du ev. får fjernet/refundert første leg og kjører for å ta andre leg tror jeg du kun har rett på standard kompensasjon, men kan hende din reiseforsikring har noe for å ta igjen videre reise. Tror jeg ville bestilt en Plus Pro billett om det er ledig nå, og så ev. avbestilt om SAS ordner omruting før avgang. Med kompensasjon 250 EUR og refusjon av opprinnelig billett blir det en rimelig reise likevel.
Ja, rådet fra @Nordlands er godt. Men fungerer nesten aldri å gjøre endringer online ved irrops hos SAS. Jeg hadde en tilsvarende situasjon hos BA for en flight neste uke t/r USA. Fikk ikke endret noe som helst. Først. Men etter litt kreativ fiks på en og en flight (online) gikk det fint. I tillegg betaler BA kost og losji 1 døgn i London på returen. Kan tenke meg langt verre steder å være "strandet"
Reiste til Arlanda (med bil) i dag, skulle egentlig flydd til YYZ i morgen, men det er selvfølgelig kansellert - har fått ny routing 2 dager senere. Kan jeg da kreve SAS for ekstra overnattingskostnader og 50EUR pr pers i mat og drikke disse 2 ekstra dagene? Skjønner at det er en selvfølge om det hadde vært på hjemreisen forsinkelsen skjedde, men nå har jo ikke reisen begynt engang..
Har samme type utfordring, flyr TRD-SVG-LHR. Siste leg blir kansellert. Fikk melding om at jeg kunne booke om, men kommer bare masse feilmeldinger når jeg prøver. Er jo helt utrolig om bonusbilletter ikke kan bookes om. Kommer ikke gjennom til noe kundeservice heller. Blir vel utsolgt i det øyeblikket jeg kommer gjennom.
Ekstremt vanskelig å bli ringt tilbake også for EBD. I går ba jeg om callback i 11-tid og ble ikke ringt tilbake. I dag ringte jeg nøyaktig 8:00 da dem åpnet og ga opp etter 2 timer 20 minutter. Jeg ringte igjen og fikk tilbud om å bli ringt tilbake. Kona som er EBG ringt da også og ba om callback. Tre timer senere ble jeg faktisk oppringt - kona ble ikke ringt tilbake. Jeg fikk også god hjelp da. Hun svarte at kampanje billetter i klasse V lager alltid krøll ved selvbetjent ombooking ved irrops. Jeg fikk i hvert fall noe av de siste plassene på en Cityjet flyvning til CPH. Der kan jeg være godt fornøyd med. Nå håper jeg bare at dem snart utsteder nye billetter - for øyeblikket står det bare en melding om at billettene ikke er ferdig. Noen som vet hvor langt slikt tar i disse dagene?
Heisann! Skal reise med SAS Cityjet 15.07 og 18.07. Har eg forstått det riktig med at disse flyvningene går som planlagt uavhengig av streik?
I utgangspunktet ja. Reiste med Cityjet AES-CPH i går (søndag). Samme rute var kansellert forrige søndag og nå på fredag, men tror det var del av tidligere annonserte nedskjæringer av sommerprogram.
Sk818. Gått som vanlig heilt fram til i dag. Blei canceled i dag. Sk819 blei også kansellert i dag, i tillegg til 07.07. Ellers gikk den også som vanlig. Får satse på at det går. Er ikkje mange alternative måter å komme seg til Düsseldorf fra OSL på…
På flightradar står det at dagens flight var oppsatt med A319, og kunne dermed ikke være Cityjet. Det samme er tilfelle 17.07, mens 15.07 og 18.07 står det CR9 = Cityjet.
Utrolig at de faktisk var åpne da de påsto det - annen historie her I følge nettsidene deres har de utvidet åpningstidene fra kl 6, men får fortsatt bare beskjed om at de er stengt på både chat og telefon.
Jeg hadde en booking før streiken hvor Sas ikke fant alternativer til endring. På slutten av samtalen når jeg da ga opp og ba agenten kansellere fikk jeg opplyst at jeg ville motta 5000 eb poeng som plaster på såret.Min frue som er sølv fikk 2500 eb poeng. Så er det jo et lite plaster på såret for de som ender med ta alternativ transport til reisemålet. Tilbyr Sas fortsatt dette?
Noen som har erfaring med å spørre om statuspoeng istedenfor penger som kompensasjon? Lurte på å spørre om 13k statuspoeng istedenfor penger