SAS - Stressa «førstegangsflyver»

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Nubie12, 15. juni 2022.

  1. Nubie12

    Nubie12 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Håper det er noen som vet og kan svare meg. Vi har bestilt sas i sommer (bestilte for lenge siden). Litt skeptisk til streik og konkurs da dette er ferien vi har spart til i mange år og mister alle pengene for bolig hvis vi ikke kommer oss på flyet :(

    Så til mine spørsmål:
    Hvis det er slik at flyet blir utsatt grunnet streik har jeg forstått at vi da har krav på pengene tilbake eller ombooking. Om vi da velger pengene tilbake og selv bestiller ny utreise, er det da slik at billettene for returen fortsatt er gjeldene? Så de kansellerer ikke retur hvis vi takker ja til refund på utreise?

    Håper noen sitter med fasiten :)
     
  2. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg har forstått det så vil ikke SAS kunne kansellere kun en del av biletten, for eksempel utreise. Hvis de skal kansellere, så vil de kansellere hele biletten, også retur. Da må hele reisen bestilles på nytt.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,505
    Likes mottatt:
    34,362
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis SAS går konkurs er hele billetten tapt.

    Hvis SAS må kansellerer grunnet streik vil jeg tro de tilbyr ombooking eller penger tilbake i håp om at returen kan benyttes når streiken er over.

    Hvis de skulle kansellerer reisen fordi flyet ikke går vil en også normalt få tilbud om en ny reise eller pengene tilbake. I det tilfellet kan det være lurt å ta kontakt med ferdige løsninger for alternative ruter som passer deg.
     
    themichael and Spielhaug like this.

Del denne siden