Dette er i høyeste grad et i-lands problem men forundrer meg over nivået på SAS CRM markedsføring. SAS vet jeg og medreisende skal reise til Brussel til helgen, og vil i mail informere om oppgraderingstilbud, forsåvidt et greit CRM utgangspunkt. De vet imidlertid også at vi begge reiser på Business billett og at vi er henholdsvis Diamant og Gull. Likevel prøver de å friste med Takk, mellom oss har vi 4 håndbaggasje (2+2) og 8 stykk innsjekket. Holder for en helgetur (som dere forøvrig også vet det er, er t/r SAS). Takk, vi har som dere allerede vet allerede valgt 1D og 1F Har SAS begynt med 1. klasse?? Det ville vært noe. Får ikke akkurat opplevelse av at markedsføringen til SAS treffer meg, at de virkelig kjenner meg som kunde.. (Og lurer da på hvor lite effektiv den er på andre områder også.)
Ja, har ofte tenkt det samme. Dette er virkelig umålrettet og antiproduktiv reklame. Dersom de ønsker å sende en påminnelse om at vi snart skal ut å reise, hvorfor ikke skryte litt av disse fordelene som da møter oss.
De er klar over dette og jobber med saken, ble nevnt på Diamond treffet i Oslo på slutten av fjoråret.