Som det er skrevet over i tråden kan en mindre justering uten endring i gebyrsummen by på problemer. En mulighet er å ringe inn.
Nå har jeg prøvd sas.no, flysas.com og classic.sas.no. Ingen av disse får jeg til fungere med poengrabatten Dog det står "Rabatten vises for noen nettlesere først i slutten av bestillingen" men har gått helt til steg 5 som er betaling og der står det heller ikke noe rabattert sum. Skal jeg tørre å gå helt til betaling ? Aldri hatt sånne problemer med poeng rabatt tilbud før. Men er det sånn at jeg kan kombinere med GO en vei og plus hjemover ? var ingen ledig avgang i go hjemover den dagen
Legger inn bestilling via link, og får rabatt på SAS pluss til ALC i november ( Fly Premium hele verden) slik at det blir 30.000 poeng ( tur/retur). Dette er en rabatt som jeg får bestandig, og selv om jeg kommer så langt at jeg skal betale kommer det ikke ekstra rabatt som SAS har i kampanjen sin. Noe jeg har oversett?
Ingen problem her i gården, bortsett frå SAS IT. Alt dukker opp før eg betaler, og det er bedre en nokre gonger det kun blir korrekt når ein blir trekt. Men det er litt snodig... Ser på tur til MUC eller FRA(juletur og ICE til Nurnberg) og då skal SAS ha 2700 i avgifter for 3 "voksne" og eit born, i tillegg til 35000 poeng. Mens LH vil ha 3600 kr for heile turen bak i bussen, og då med pumpernikkel og sprudelvasser inkludert. Sjølv om det kun gjer 250 poeng, så er det ein no brainer for ein med *A- Gold, og som kan låse turen. (Fleksibilitet er jo verdt litt)
Booket to turer til USA. En til ORD og en til EWR. ORD ble 96k poeng, men EWR ble 108. Noen som har tips om hvorfor? Og TXL kostet 10k, mens andre byer i Europa ble 21k. Hvorfor det?
Bestilte t/r biz til HKG i kampanjeperioden, men ble belastet 108k EB. Er det riktig? Skulle det ikke vært 96k?
Tyskland regnes som "Norden+" og koster mindre enn europa sonen også til vanlig https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
Fikk også 108k til USA. Biz&Plus kombo som mulig årsak? Får vel kun 96k hvis det er biz begge veier, eller?
Tyskland er i sonen som heter "Norden+", mens f.eks Frankrike er i sonen som heter "Andre land i Europa". Mulig det er det forskjellen ligger.
Biz begge veier, og hvis det var Plus en av veiene, så burde det vel bli billigere enn til ORD? Mistenker at enten FP eller poengrabatten ikke ble med på den bookingen. Tar det med Diamantmailen eventuelt.
Ting kan tyde på at de ulike IC-destinasjonene er priset ulikt. HKG og EWR koster 54k (10% rabatt), mens ORD og PEK koster 48k (-20%). Har til gode å finne en fullstendig oversikt for denne kampanjen.
Det kan være årsaken, selvfølgelig. Tenkte at alle hadde samme rabatt, men det trenger de jo ikke å ha.