Dersom eg bestiller gjennom Berg-Hansen, og bruker fleire reisemål, har eg då same rettigheitene som ved å bestille som vanleg dersom det skulle bli forsinkelsar? Skal frå A til B via osl, om eg søkjer opp det som vanleg får eg ein pris, men om eg bruker fleire reisemål så får eg billigaste per strekning. Prisen blir då ca 1000-1500kr lavare. Kun innanlands om det har noko å sei.
3 ganger har jeg kjøpt plusbillett fordi det har vært billigere enn go. Den ene gangen ble flyet kansellert på grunn av dårlig vær, og jeg var heldig å ble booket til neste avgang, mens passasjerene på go fikk ny avgang neste dag
Ta dette med en liten klype salt, men så vidt jeg har skjønt kan det være pga. at de billigste bookingklassene er utsolgt i Go, mens det fortsatt er billetter i billig bookingklasse i Plus. Og tilfeldigvis så er de Plus-billettene da billigere enn de dyre Go-billettene.
Du er nok inne på noe der. Man kan prøve seg frem til det resultatet hvis man ser go billetter som er akkurat litt billigere enn pluss og så står det feks 3 igjen til den prisen. Ser man da etter en reise for 4 pers får alle en pris som er høyre enn pluss billetten.
Det er nok fasiten. Fasiten blir også at nyttårsferien til Sveits med familien går i pluss. Selv om jeg ser for meg at den går i minus for SAS, ikke mye igjen etter skatter og avgifter til å drive butikken her. K
Den største bolken med avgifter er nok drivstoffavgift/YQ, eller «gebyrer innenlands/utenland» som de nå kaller det. Dette går rett i lomma til bolaget
Vil noen spekulere i om SAS kommer til å kjøre en kampanje med halv pris på billetter når man kjøper med poeng, i nærmeste fremtid? Jeg vet de kjørte en slik for 2mnd siden. Pleier det å være et mønster ved slike kampanjer eller er det tilfeldig når de kommer? Har noen poeng som går ut tidlig i Oktober og vil gjerne få mest ut av dem
40% poengrabatt til Paris, Brussel og Berlin. Bestill: 17. september–23. september 2019 Reis: 14. oktober 2019–31. mars 2020 https://www.sas.no/eurobonus/kampanjer/point-bargains/
Jeg tenkte å bruke mulighetene med 40% til Paris. Første gang jeg skal booke med poeng, og har MC voucher for Plus til Go pris. Bestiller jeg Go og blir oppgradert til Premium eller må jeg velge premium i selve bestillingsprosessen?
Tilbudet ser ut til å gjelde OSL-VNO også (via ARN eller CPH), selv om det står noe annet i oversikten: