SAS TILBUDSTRÅD 2019

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2019.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis ikke du for det til gi lyd,kan fikse det jeg hvis det er behov :).
     
  2. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppfatter det slik at man må være sølvmedlemmer eller høyere nivå for å logge seg inn og bestillingen kan gjøre for alle andre som er ikke sølvmedlemmer. Har jeg forstått riktig?
     
  3. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forsøkte å booke en reise og ramlet over en mulig forbedring.
    Når jeg som EBD skal velge sete for meg og partner får jeg opp et gebyr for å velge sete for partner som ikke har status. Det er altså gratis når jeg velger sete for meg, men gebyr trer inn når jeg skal velge for partner. Tidligere har dette vært gratis for hele bookingen når EBD booker. Håper det er en feil.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være feil. Jeg booket senest i går en reise for meg og min mor (som ikke har status), og fikk velge seter. Forresten, så var det bonusbilletter, og ikke med SAS, det kan ha påvirket saken?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det samme på en testbooking her. Dersom det er andre voksne i bestillingen må de betale for sete, men alle får gratis setevalg om det er barn med på reisen...
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Under booking kostet det for meg og.
    Men fikk endret gratis for alle 4 etterpå på sas.no
    Er nok en bug.
     
    trygveat liker dette
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppdaget det samme nylig. Løste det ved å la være å velge sete i bookingprosessen. Etter fullført booking kunne jeg gå inn via ‘mine bestillinger’ og velge seter gratis for hele reisefølge.
     
    Xflipper liker dette
  8. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Så at EBS-tilbudet var omtalt. Litt rart at EBG ikke har fått tilsvarende, da EBD og EBS har fått cirka samme tilbud på kort tid....
     
    Last edited: 11. okt 2019
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Stått andre poster om dette på forumet, så det stemmer jo..

    Jeg gjetter på at det er SAS som tester ut målrettet tilbud mot en gruppe, og at hvis responsen er god, så vil det komme lignende tilbud til EBG/EBD osv senere.
     
  10. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    EDB har nettopp hatt tilbud, Friends & Family går jo ut til EBD. Nå får EBS sjansen til å «kjøpe» opp før EBG. Det finnes det ingen logikk i, burde gått fra EBD til EBG så EBS til slutt.
     
  11. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28

    Hvilken link funker?
     
  12. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sa ikke at det var logisk.. Jeg gjetter bare på at det er testing. Friends and family er uansett ikke et EBD-tilbud only..
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Stavangeren liker dette
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det kvalifiserer som VIP-billetter.

    upload_2019-10-12_10-12-25.png
     
  15. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    VIP billetter ja, men ikke lounge tilgang på go, med mindre man har gull eller høyere nivå ellers lørdager frem til julen.

    Jeg har gjort bestillingen "Gdanskeflyet" i vinterferien som varer 4 dager, flere mellomlandinger frister, MEN på vei tilbake bør man være kjapt å legge rå kjøttvare i kjøleskapet, derfor blir det direkte på vei tilbake. Jeg bruker kjølebag, men i Polen bruker de nesten ingen stoff i mat som gjør at det holder seg lenge som i Norge. Jeg tror at jeg har gjort billigste bestillingen hos SAS, med 729 kr tur retur inkludert bagasje. Unntatt dette var det med Ryanair 18 kr for tur retur.

    Si ifra gjerne om noen slår min rekord for billigste billett hos SAS uten å bruke bonuspoengene.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er absolutt billig, men hvordan er poengsatsen? Jeg får 7500 poeng for ca 2500,- i plus.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Er nye go light satsene (Altså boss), med unntak av veldig dyre billetter, da fikk man gjerne 2500 poeng (uten gullbonus så klart) på BGO - LAX. Da kostet vip go ca 2400, mens pluss la på ca 3500, så mye bedre deal med plus da imo.

    Gdansk var i go fra oslo (ganske billig, ja). 500 p hver vei. Plus tror jeg endte opp på ca 1800 t/r og ga vel 1500p hver vei.
     
  18. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg fortalte ikke at jeg er student som må klare vel med å betale matvarene i Norge (klager ikke, blir ikke sulten når jeg legger meg). Så jeg har ikke mye til overs og jeg betalte turen for meg selv og samboeren min. Hvis vi reiser plus, det koster vel over 1800 kr ekstra, nesten dobbelt så mye som go ville ha kostet. Usikker også på det med lounge tilgang i GDN med class A (C).

    Uansett min inntekt viser jo at jeg egentlig "tilhører" å reise med LCC som Norwegian, Wizz og Ryanair. I år 2018, vi var heldige å finne SAS billetter som er rimeligere enn andre selskaper, også jeg slutter å fly med Norwegian da de driver med sosial dumping (min oppfatning etter høyesterettssaken i høsten 2018). Som fører til at jeg og samboeren min blir sølvmedlem og alle turene er betalt av foreldrene våre.

    Alt i alt, det er fin start med mine egne penger og reise-"karriere" i livet med å begynne 350 kr per vei med 500 poeng per vei. Etter Gdansk blir det sikkert stor overskudd å handle matvarene og spesielt på alkohol. Slik at jeg har bedre råd å reise i plus og samt raskere opp til gull status.

    Jeg skal også benytte mulighet å fly ungdomsbilletter til syden med 500 kr per vei, midt i sommeren, skal bestille snarest.
     
    Last edited: 13. okt 2019
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Antagelig å selge flere reiser til sølvmedlemmer.
     
    Kalsnes, ejoa, epletyv and 5 others like this.

Del denne siden