SAS TILBUDSTRÅD 2019

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2019.

  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som sliter med å logge inn på sas.no ? Står bare og spinner etter brukernavn/passord er lagt inn... SAS IT strikes again ??
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    #meetoo
     
  3. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer inn nå, men får ikke betalt med sas MC P... Håpløst!

    Beklager, vi kunne ikke behandle betalingen din. Prøv igjen, eller ring oss og vi vil prøve å hjelpe deg.

    EDIT :
    Via mobil så gikk det knirkefritt.. Vel.. nesten.. Etter betaling så stod det bare en liten notis, og ikke den vanlige bekreftselsen : Bestillingen din er nå under behandling - Vi sender bestillingsbekreftelse på e-post snart..

    Hva skjer med EDB'n hos SAS i dag ?
     
    Last edited: 03. des 2019
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har funnet ut hva dette innebærer ?
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Idioti fra SAS.
     
    Bonusduk liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Her blir den bare stående på Please wait ved pålogging :(
     
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Folkens, til alle dere tullebukker (særlig svenskene gikk rett på limpinnen) som jublet og (fortsatt) tror at ‘Best Pris’ til Tokyo i Business nå blir tilgjengelig i hauger hver dag; skyld dere selv.

    Dette kunne blitt unngått om man hadde hatt samlet motstand mot gebyrene. Tilgjengeligheten forblir like dårlig som før, kanskje til og med dårligere nå når de har sauset inn ‘Beste Tilgjengelighet’ (gjett om det er mange som ikke aner forskjellen) - og dermed kan gi inntrykk av at her er det poengbilletter i fleng.

    Verden vil bedras!
     
    Bonusduk liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan skulle denne samlede motstanden ha fortonet seg? Det er vel ikke så mange som har sendt brev til SAS og sagt at dette er helt topp?
    I tillegg, hvis folk nå synes at det er mange bonusbilletter ledig, og bruker opp mer poeng enn nødvendig, så er jo det egentlig bra for de som vet forskjellen på best pris og best tilgjengelighet?
     
    paron and induktans like this.
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor skal SAS slippe ‘Best Pris’ når billettene likevel rives bort som ‘Best Tilgjengelighet’?

    Tidligere har vi sett veldig god tilgang på Business ‘Best Pris’ i ferieperioder. Allerede i år ser vi at ‘Best Pris’ i juleferien var vært mer eller mindre ikke-eksisterende, mens ‘Beste Tilgjengelighet’ lokker med attraktive rabatter og god tilgjengelighet. SAS slipper dermed å tenke på MC-rabatter og CT. Smart av bolaget, absolutt, men på ingen måte positivt for de som ønsker å maksimere verdien av sine poeng.

    Når det gjelder samlet motstand mot devalueringer: https://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/914986-sas-increases-prices-points-upgrade.html

    Det var underskriftskampanjer, medieomtale m.m. Involverte norske Flyprat også. SAS skjønte skriften på veggen og trakk forslaget. Det ble riktignok relansert senere, men da var også poengopptjeningsmulighetene vesentlig forbedret, slik at det i bunn og grunn var en inflasjonsbasert endring, ikke en massiv devaluering.

    Det jeg har lest rundt forbi på forskjellige forum indikerer at stor grad av likegyldighet til endringene, på grensen til forsiktig optimisme (naiv tro på I-klasse til NRT). Den type feedback kjører bolaget rett på kontoen for «Ja til gebyrer» - og dermed ble det aldri noen reell motstand. De var også flinke i forkant med å skape dette inntrykket av de fæle medlemmene som booket opp alt og kansellerte i hytt og vær, uten å i det hele tatt nevne deres egne systemers revenueblokkering av de samme billettene (de ble ikke gjort tilgjengelig for poeng etter kansellering).

    Kjempejobb av SAS. De har klart å gjennomføre en devaluering av EB-billettene uten nevneverdig motstand. Det er godt gjort!
     
    coconuts and chrt like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sier ikke at jeg er fornøyd med det som skjer, men tråden du viser til er fra 2009? Og det er jo ikke veldig rart hvis SAS prøver å tjene penger på kundene sine? Og det har vært diskutert her inne også at man synes det er dumt når noen bestiller alt de finner av ledige bonusturer, for så å avbestille. Det at de da ikke kommer tilbake som bonusbilletter som er mulig å booke er irriterende, men det er nok noen forretningsmessige tanker bak dette.

    Hvis dette er så forferdelig, så er det vel bare å fly med noen andre? Du får sende dem en mail og melde fra, kanskje de endrer alt tilbake igjen?
     
    induktans liker dette
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    :rolleyes:
    Jeg gjør som i ekteskapet; velger mine kamper med omhu.
     
    1884derby, NoLimit, Xflipper and 2 others like this.
  12. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Nå gir jeg opp..o_O

    booket 2 reiser som begge er blitt slettet etter å ha dukket opp under Mine bestillinger.

    Iflg SAS så får de ikke igjennom transaksjonen på mitt SEB MCP

    SEB svarer selvsagt heller ikke på tlf:mad:
     
  13. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde det samme i forrige uke. Førstemann skyldte på AMEX, ringte de alt i orden. Andremann skyldte på Safari. Lastet ned Chrome, gikk ikke. Tredjemann tok reservasjonen over telefon, og beklaget ;)
     
  14. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Flere som har problem å booke bonusbilletter? Har prøvd i to dager, samme feilmelding kommer opp... Prøvd 3 ulike nettlesere.
     

    Attached Files:

  15. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått booking referanse?
     
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Ved begge anledninger.

    Kom igjennom til SEB som mente at problemet lå hos SAS, da det ikke var registrert noe på kortet... Med SEB på tråden gikk det igjennom ved 3. forsøk.

    63000 Poeng for 2v-2b i Plus SVG-FCO i Vinterferien er helt klart innafor.

    Var litt stresset her da fruen helst ville på fjellet:p
     
    SVG_flyer liker dette
  17. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Det sistemann sa til meg var at var problemer med kort som var lagret hos SAS. Var det tilfelle for deg? Fikk forøvrig også tildelt referansenummer.
     
    Bonusduk liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Påfallende ofte at bookingproblemer hos SAS sammenfaller med kampanjer :)
     
  19. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble ikke nevnt i samtalen med SAS Kundeservice, men ja mitt kort var lagret.

    Så mulig det var en bug med lagrede kort i en periode i dag. Sikkert Syntax Error i C64’n til Sas It:cool:
     
  20. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har samme problemet..
     

Del denne siden