Bare for å dele mine erfaringer:
Jeg hadde også to eksisterende bookinger i SAS Business Bonus til 60 000 poeng. Jeg gikk inn i Mine Bestillinger og klikket på endre bestilling der. Så valgte jeg akkurat flyvningen som jeg allerede hadde der (det var heller ikke noe annet ledig denne dagen - bildet er fra en annen booking, kun til illustrasjon, men det sa likt ut):
View attachment 105266
Da dukker det opp riktig sluttsum for t/r inkludert FP4 og 30% rabatt:
View attachment 105267
For disse to bookinger måte jeg også betale et lite mellomleg i skatter og avgifter. Etter jeg betalte, kom det en feilmelding om at betalingen feilet og at jeg måte ringe pga av et teknisk problem med billetten?
Likevel ble poengene trukket på nytt og jeg har spart 18 000 poeng per billett og slapp å ringe til SAS (der man i verste tilfelle møter noe som verken har lyst eller evne til å hjelpe).
View attachment 105268
Et par timer senere dukket det også opp en ny "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Her er det spesifisert at jeg skal ha betalt nye skatter og avgifter:
View attachment 105269
Interessant nok har disse ikke dukket opp på kredittkortet ennå. Normalt sett får jeg umiddelbart en push melding i SAS Mastercard appen, men jeg regner nå med at det er i orden?
Senere i dag kom det en melding om "Schedule Change" for begge disse bookinger, men når jeg logger meg inn er alt i orden. Dårlig brukeropplevelse egentlig, men jeg tror at resultatet ble bra.
View attachment 105270
Jeg har også lagt merke til at man må ha disse 42 000 poeng på kontoen. Ellers så går det ikke å endre billetten (selv om man egentlig får 60 000 tilbake etterpå), så jeg måte kansellere noe annet først for å ha nok poeng.
I hvert fall tusen takk til forumet for tipset angående poengrabatten og mulighet å få poengene trukket på nytt. Her har jeg spart ordentlig mye poeng.
Vis alt...