SAS tilbudstråd 2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også ordnet en rekalkulasjon av en hyggelig danske i 14-tiden, men poengsummen ble det samme. Han ble litt forvirret selv og ringte EB-avdelingen for å dobbeltsjekke, men dessverre sa de at det kun gjaldt nye bookinger. Så jeg har en liten teorien på at noen har lagt inn noe logikk i systemet som forhindrer at rabatten blir lagt til "automatisk" ved rekalkulering

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,282
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes ikke det er noen grunn til å sutre over at man ikke får rabatt på allerede bestilte reiser. Synes virkelig ikke man kan forvente det. At noen var heldige og fikk rekalkulert pris er jo supert for dem det gjelder. Selv tok jeg sjansen og avbestilte og bestilte på ny.

ejoa, Liza, EgilSk and 4 others like this.
  3. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    93
    Nå skal ikke jeg lage noe kvalme her. Ja, jeg er nok litt "hårsår" over at jeg ikke var en av de som fikk rabatt, særlig når det er snakk om over 100k poeng jeg kunne fått tilbake:) Men det står faktisk ingenting om at det kun gjelder nye reiser i eposten eller på nettsiden, så jeg vil påstå at SAS selv har rotet dette til litt og at det derfor er et lite håp om at de også rydder opp på en skikkelig måte selv om det ikke er noe de absolutt må gjøre - uten at det blir sett på som sutring fra min side :)

Last edited: 12. okt 2022
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,282
    Bonuspoeng:
    183
    For all del :) Jeg tenker bare at det kanskje er litt for mye forlangt, og et snev av "mye vil ha mer" holdning. Det har vært MYE å klage på når det gjelder SAS de siste årene, men at man ikke får rabatt på allerede kjøpte reiser synes jeg ikke kvalifiserer. I min verden er det en selvfølge at det kun gjelder nye bookinger, men har forståelse for at ikke alle ser slik på det :)

EndreD, Kalsnes, Gribb and 7 others like this.
  5. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,497
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, det er vanlig praksis i butikker med returrett at man kan få differansen tilbake hvis varen blir billigere innenfor denne tiden.

Men det er jo en vesentlig forskjell. Butikken risikerer ellers at du kjøper en ny vare til tilbudspris mens du returnerer en brukt vare til fullpris.

SAS tar gjerne tilbake bonussetet ditt og selger det til fullpris til noen andre ;)

6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også beskjed om schedule change uten at det var noen forandring.

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,282
    Bonuspoeng:
    183
    Og hvor skal man da sette grensen? Noen av disse billettene kan jo ha vært kjøpt for ett år siden :rolleyes:

Eddie47 liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har en kalkyle bak dette. De vet hvor mange bonusbilletter de har ledig og i hvilke klasser, de vet internkost for en bonusreise, og så har de valgt en varighet på salget og en reiseperiode basert på dette som de enten tjener penger på eller hvor business caset totalt sett gir mening for dem på andre parameter.

De driver ikke veldedighet i et selskap med så svak økonomi og usikre fremtidsutsikter. Om det fremdeles er ledige billetter du kan booke til for å få lavere pris er det helt topp og da kan du jo utnytte deg av salget, men å forvente at de skal drive ekstraveldedighet på topp virker på meg naivt og et ønske om å få usedvanlig mye mer enn det som kan forventes.

Calling, Kalsnes, tstone and 4 others like this.
  9. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Da er OSL-IAD bestilt 1-4 februar for to med 30 % rabatt. Med Flypremium ble det biz bortover men dessverre bare ledig på cattleclass hjemover. 84000 poeng for to er til å leve med uansett.

Smithsoneans air & space pluss Steven F. Udvar-Hazy Center er formålet med turen.

Noen som har erfaring med upgrade ved innsjekk / gate ved bruk av poenger?

Last edited: 15. okt 2022
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Flypriser på vanlige billetter hos SAS

Tur retur Miami fra Oslo på vinteren i biz begge veier til 19500kr

Er ikke det en ganske " bra pris?" Tenker på å utnytte doble poeng opptjeningen med en voucher

RoadKing liker dette
  11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Er det ledig i plus eller biz kan du kjøpe oppgradering ved innsjekk.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,600
    Bonuspoeng:
    293
    Fin pris det vil jeg si.

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

ville bare høre med dere om noen erfaringer med SAS.

Den kampanjen som SAS kjører nå 30% avslag i poeng, dersom man booker en reise i SAS Plus nå og det kommer opp Business senere kan den da endres til den man opprinnelige betalte? Altså 42 000 poeng med SAS MC Premium.

Og kan booking klasse F og I kombineres?

14. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, når du booker om på eget initiativ blir prisen beregnet på ny med satsene som gjelder på tidspunktet du foretar ombookingen.

Ja, i den forstand at du kan velge Plus ut og Biz tilbake.

SVG_flyer liker dette
  15. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mange poeng pleier det å koste?

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte jeg skulle ta et par bookinger BGO-OSL t/r nå på tampen, men får ikke opp rabatt. Samme periode men søk OSL-BGO t/r gir rabatt....

Diskriminering på gang?

17. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevd det selv flere destinasjoner, og det har løst ved å refresh browseren og prøve igjen.

18. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,338
    Bonuspoeng:
    183
    Telefonagent påstår 30% rabatten ikke gjelder openjaw. Han hadde prøvd med en tur tidligere i dag. Fleip eller fakta?
    "Tilbudet gjelder alle reiser med SAS – uavhengig av destinasjon, reiseklasse, enveis eller tur/retur – men kun denne uken"

Står "alle" reiser med SAS, men står også "enveis eller tur/retur".

19. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,831
    Bonuspoeng:
    93
    Har de begynt å svare nordmenn igjen? De fikk jo KLAR beskjed at de ikke fikk svare og hjelpe nordmenn tidligere.

20. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sender alltid henvendelse til dk-mail og får som oftest svar i løpet av få dager. Da kommer svar gjerne fra no-mail.

Del denne siden