SAS uten alternativ

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Origo, 01. juni 2015.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr nesten utelukkende SAS/WF, og kommer til å fortsette med det.

    Vann fra eller i flaske. Wasa knekkebrød. Betalbar smoothie eller ikke. Kakespade eller mugge?
    Har dessverre ikke stor nok påvirkning for mitt valg av reiseleverandør.

    Hvorfor?
    Fordi det er kjerneproduktet som står sterkest. Wasa bringer meg ikke dit jeg vil.
    Jeg reiser stort sett innenlands, med utgangspunkt i BGO (stort sett GO).
    Og kjerneproduktet er SAS god på. SAS/WF er overlegent best innenriks for mitt vedkommende.
    (Håper de ikke priser seg helt ut.)

    Statusen jeg oppnår med dette bidrar også til viktige og positive fordeler.
    - If shit happens (har dårlig erfaring med å være statusløs hvis flyet er fullt!)
    - Tilgang til lounge/fast-track
    - Tidlig setereservasjon
    Bonuspoeng (og CT) er et herlig pluss som jeg (mye takket være forumet), har lært å utnytte.
    Statusen medfører at jeg gjerne bruker SAS på fritidsreiser også.

    At SAS virker å være svært klønete med sine produkter (spesielt ombord :rolleyes:) og kommunikasjonen av disse (internt/eksternt), får dessverre svært liten konsekvens for meg. Mistenker at de spekulerer i dette.

    SAS har i realiteten liten konkurranse for meg (paradoksalt nok). KLM/BA/LH er liksom litt dårlige på innenriks i Norge.
    Eneste jeg lurer på er om det hadde vært positivt med et oppkjøp fra sine tyske venner...

    Håper inderlig at de rydder opp i "tilleggsprodukter"/kommunikasjon, slik at dette ikke overskygger kjerneproduktet, som de tross alt er god på.

    Happy flying, og en fortsatt innbringende dag :)
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Godt innlegg. Og du har rett: Grunnen til at lysene fortsatt er på i Stockholm er fordi man ikke har alternativer.

    Men de har gode elementer rundt om, som long haul der man virkelig har brettet opp ermene og gjort de korrekte investeringene og man kunne virkelig blitt en player der dersom man hadde fokus. Dessverre blir også long haul satsingen ødelagt med diverse idiotiske innsparinger ikke bare bak gardinen, men også i Plus. I tillegg er prisene til SAS i biz konkurransedyktig. Jeg har forsøkt å shoppe SAS biz mange måneder nå for å teste ut produktet, men jeg er ikke villig til å betale 10-15K mer en Lufthansa/Swiss/Austrian/BA for å fly t/r Europa.

    Man trenger en ny, skikkelig eier og CEO som ikke totalt ignorerer hva som finnes der ute og er i kontakt med kundene. Vi ser i andre tråder at Gustafson ikke aner hva fotfolket holder på med ifm idiotiske innsparinger.

    Men slik blir det dessverre aldri og da fortsetter karusellen med de samme råtne potetene som sitter på kontorene og påvirker alle de nye, positive elementene som kommer inn. Og er man i konstant økonomisk krise, er det en grunn til det. Dessverre er det da vanskelig å komme seg ut, det eneste som hjelper er en ny eier med klokkeklar strategi og ikke minst - penger.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden