SAS vil åpne baser i London og Spania

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 01. febr 2017.

  1. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke glem at overskudd må til for reinvesteringer. Det er ikke billig å kjøpe fly. Store overskudd gir høyere kredittverdighet som igjen gir bedre priser hos flyfabrikantene. Akkurat nå er SAS' kredittverdighet dårlig og de må til dyre leasingselskaper for å hente nye inn fly.

    Det er dyrt å være fattig ...
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    "Vi har ikke kritisert Norwegian" og "Vi har tro på den skandinaviske modellen". Roald på tynn is, spør du meg!
     
    RoadKing liker dette
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan jo ta Roald litt til forsvar da - han har jo holdt mye av det han lovte rett etter å ha tiltrådt stillingen. Ref. http://www.dn.no/nyheter/naringsliv...lt-billige-flybilletter-er-den-nye-standarden

    "- På noen områder henger vi håpløst langt etter, og en av SAS´ største utfordringer er at vi må bli betydelig raskere til å gjennomføre planene våre. Jeg pleier å si det sånn: Når vi har vårt tredje prosjektmøte, har Norwegian allerede implementert det. Vi skal ha respekt for grundighet og kompromisser aldri på sikkerheten, men må legge frykten til side og ikke nødvendigvis ende opp med en Rolls Royce-utgave helt fra starten av. Det blir litt for perfeksjonistisk av og til, sier Eivind Roald."
    Kroneksempel. Han sier vel egentlig at det går fint å lage noe som fungerer halvhjertet, og så forbedre og fikse litt i ettertid. Bare se på SAS Plus, eller hvordan de kuttet i tredjepartslounger. I stedet for å ha en skikkelig, gjennomtenkt og bra løsning fra start, så lanserte man noe som ikke var perfekt og så har man desperat prøvd å fikse det i etterkant og bortforklare.

    Men han snubler fort også da...
    "- Jeg er forundret over at Norwegian ikke respekterer SAS sin forretningsmodell og forsøker alt de kan for å stoppe oss. Det var som om vi skulle gått til norske myndigheter for å få et forbud mot at Norwegian bruker utenlandsk kabinbestning på sine flyvninger fra Malaga til Norge. Min oppfordring til Norwegian er: Vær tøff nok til å ta opp konkurransen på vanlige vilkår, ikke forsøk kontinuerlig å få særfordeler, sier Eivind Roald."
     

Del denne siden