Oppdaget i går at Aegean Airlines flyr nesten identisk tid fra Oslo til Athen i sommer. Men det er enorm prisforskjell. Er ikke dette litt rart? At to selskaper i Star Alliance konkurrerer på denne måten?
Tja, er ikke konkurranse sunt da? Jeg vet hvem jeg ville flydd med for å si det sånn! (Hint: Starter med bokstaven A.)
Du kan altså fly Aegean business til en pris som ligger under SAS eco? Evt spare over en tusenlapp ved å velge Aegean eco. Du vet hva du (ikke) får med SAS... jeg ville lett tatt Aegean for å finne ut hva forskjellen er.
Ville nok uten tvil valgt Aegean, da service ombord er langt bedre, prisen lavere, nesten identisk avgangstider, samme flytype etc.
Men dette er vel prisen Aegan selger SAS reisen for(?). Har du sjekket på SAS at prisen faktisk er den samme der? Søk på tilfeldig dato på sas.no
Herregud. Aegean før SAS any day. Aegean business er "gammel business" med varm middag, meny og god drikke.
Har gull i A3, men aldri fløyet dem. Kanskje dette er aneldningen? OSL-Ath-en øy og samme hjem. Da kreves det langt færre poeng for å beholde gullkortet og
Da kan du bruke oppgraderingskupong. Hvis det er ledig i I-klasse, så får du oppgradering umiddelbart bekreftet.
Blir fort A3 til Hellas. Sert at jeg har 4 kuponger med gratis oppgradering også. Så da blir det Grekenland til sommeren
Bruk det dedikerte gullnummeret og ring inn. Jeg har aldri opplevd mer en 1 minutt ventetid på prioritert linje.
Prisen på SAS er den samme. Flyr kanskje SAS hjem igjen, har ikke bestemt meg enda På retur den dagen vi hadde tenkt er det ganske lik pris.
I kveld er SAS tur/retur for 5 om jeg bestiller den via Ticket.no 6382,- kr, men om jeg bestiller den samme via SAS sine sider blir den 8275,- kr Jeg har aldri kjøpt SAS fra andre leverandører, hva er fordelene og ulempene med å gjøre dette? Kan jeg ikke kjøpe bagasje etter bestilling om jeg kjøper via ticket? Hva med bonuspoeng?
Du kan kjøpe alt av tilleggstjenester og du får bonuspoeng. Du kan derimot forberede deg på et kommunikasjonsmareritt hvis flyet blir kansellert.
Ikke se bort fra at prisen øker igjennom bestillingsprosessen også. Jeg hadde antakeligvis ikke tatt sjansen på noe slikt i den tiden vi har nå med så hyppige justeringer av ruter.. Kjenner ikke ticket.no spesielt, men en del av disse selskapene som selger usedvanlige billge billetter på nett har jo ikke telefonsupport og 3-12 måneders svartid på mail. Da hjelper det lite om du er flink til å krangle..
De eneste gangene jeg bruker OTA er på innenriks med SAS på destinasjoner med hyppige frekvenser. (SVG, TRD og BGO) Jeg vet at her blir jeg ved en kansellering i de aller fleste tilfeller overført til en avgang en time senere. Jeg bruker det aldri ALDRI ved flybytte.
Takk, jeg har ikke bestemt meg, blir nok SAS eller Aegean og ikke noe mellom ledd. Uansett rart at prisforskjellen er så enorm.
Reisebyråene får provisjon fra flyselskapene når de selger billetter. Enkelte byråer, som Ticket, gir denne videre til kunden slik at de alltid kommer best ut i prissammenligninger. Forretningsmodellen deres er å ta inn fortjeneste i form av gebyrer og andre tilleggstjenester.