SAS vs. Norwegian ved forsinkelse/innstilling

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TElg78, 04. jan 2017.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen. Jeg fikk med meg en interessant forskjell mellom de to selskap.

Som nevnt før ble jeg offer for været ved landing i MOL slik at begge fly jeg var på måtte returnere. Samme skjedde med Norwegian flyene som skulle lande etter oss.

Ved andre retur til OSL fikk vi beskjed om å bli sittende på flyet til de hadde informasjon. Vi fikk rask SMS om ny avgang med ekstra fly kl. 5:50 neste dag og en representant kom med info om at vi alle skal bo på Thon Oslo Airport, hvilken buss vi skal ta og ekstra buss, samt at de hadde 250 kr. mat voucher til alle som gjelder innenfor terminalen (som var litt problematisk, fordi vi kom 2 minutter etter alle matsteder stengte). Veldig bra organisert.

Kollegaen som hadde samme problem med Norwegian måtte stå i en veldig lang kø på flyplassen, alle fikk beskjed om at det ikke var kapasitet i hotellene i rimelig avstand til flyplassen (Thon så ikke fullboka ut etter det som jeg opplevde) og de fikk heller ikke mat (fordi alt er jo stengt, da trenger man ikke noe).

Resultat: Jeg som kom med SAS fikk hotell, transport og mat mens kollegaen sovet i terminalen uten mat... Hva slags kundeservice er det? Innleget i går som gikk på hva slags fordel en har med å fly SAS - her er forskjellen... ikke alle Pluss ting er viktig, men helhetlig pakke...

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme erfaring x 2, som er grunnen til at jeg sluttet helt å fly DY i ~2014. Alle kan ha avvik og problemer, men maken til arroganse, ansvarsfraskrivelse og dårlig kundebehandling har jeg aldri opplevd fra noe annet flyselskap noen gang...

Petter B-C liker dette
  3. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Unngår DY så langt det er mulig bla. på grunn av slike ting. Opplevd det selv også.

Petter B-C liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Totalt sett, det du opplever her er vel viktigere enn en lounge og fasttrack i Gdansk etc.

5. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Helt riktig. Bagasjen min ble borte med LH til OSL (et sted in MUC). De leverer uten problemer til MOL (eller bedre sagt jeg har ringt dem for å hente selv etter jobben i dag). Alltid hyggelig, mat voucher får man på etterspørsel, ikke fått forbindelse - ikke noe problem du er med på neste fly; kansellert fly (4 måneder før avgang) - Radisson blu på OSL ble betalt fordi det var ingen annen mulighet. :)

DY innenlands er OK. Spent hvordan det blir til RAK i år :D

6. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Har en kollega som opplevde det samme med Norwegian tidligere. Etter en natt i ankomsthallen forbannet hun alt som hadde med DY å gjøre, og nekter å fly med dem igjen...

7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    DY spiller vel på at de som flyr med dem ikkje gjør det ofte og at de glemmer fort hvor dårlig service de fikk sist gang/ eventuelt tror at det skal være slik.

Travellingalf liker dette

Del denne siden