Sas vs Qatar Airways

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av danielh, 11. febr 2016.

  1. danielh

    danielh Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,


    I forbindelse med studier reiste jeg en del frem og tilbake BGO-PVG. Etter å ha reist med Qatar en gang, reiste jeg alltid med dem igjen. Servicen var helt fantastisk. Fikk raskt sølvkort og servicen ble enda bedre. På alle flininger kom personalet personlig bort til meg å takket meg fordi jeg flydde med dem, selv på økonomiklasse.


    Etter som jeg ikke reiser til PVG mer, har jeg nå mistet mitt sølvkort hos Qatar. Lurer derfor på hva jeg skal gjøre. Om jeg skal kun bruke SA, også på utenlands, eller fortsette med SA på innenlands/europa og Qatar på lengre flygninger.


    Hva gjør dere på utenlandsreiser? Har dere to programmer dere bruker? Eller kun SA/Sas?


    Hvordan er Sas business kontra Qatar business?
     
  2. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Sidder her å venter spent på de svar du vil få.
     
    milehigh liker dette
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo nesten like mye et spørsmål om allianse. Skal du fly en del innenriks også ville jeg satset på Eurobonus/Star Alliance. Da har du mulighet til å opparbeide deg status også på innenriks.
    Har aldri fløyet Qatar og kun gamle business på SAS, men jeg tror Qatar er hakket bedre.
    Alternativt kan du satse på programmet til British Airways. Finnes gode råd og tips om det her samt et par eksperter med mye kunnskap.
     
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Har heller aldri flydd Qatar (og ikke skal jeg det heller), men med tanke på at du du reiser ut fra BGO (?) så er jeg enig med @anders82 at BA kan være en ide da de flyr ut fra BGO. SAS er også et godt alternativ alliansemessig :)
     
  5. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg flyr både SAS og Qatar.
    Har 2 programmer, SAS og BA. Poengene fra Qatar går til BA.
    Har flydd business med begge, jeg liker ikke setene på nye buisness på SAS, de er for trange. Jeg velger Qatar hver gang jeg skal østover.
    Jeg synes de er i en egen liga, når jeg flyr med andre selskap så er det dem jeg sammenligner turen med.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Med BA fra BGO har du mange OW muligheter fra LHR, incl QR. Til og med QR F LHR-DOH.
     

Del denne siden