Seat Guru- hvem her vet mer?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av haifinn, 09. aug 2018.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Hei alle. Har bestilt tur Osl-Arn-Mia i jula. Sas+ F-klasse. To voksne, og en kid på 17. Har EBG status, og har gitt EBS til sønnen på 17. Fly fra Arn-Miami, Airbus A330-300 med 2-3-2 konfigurasjon.

    Vi har fått sete 24 d-e-f. Ser at alt på rekke 20 , bulkhead, er ledig. Seatguru gir mixed revue av disse setene. Minus er skjerm i armlenet, pluss er bedre støtte for bena-mer benplass.

    Leste også en tråd her om softblock. Mitt spørsmål er da om det vil lønne seg for oss at jeg flytter sønnen til 20 b, fruen og jeg på 20 d og f. Da kan vi kanskje få en treseter for to i de 11 timene flighten varer?

    Er det verdt å bytte, eller er 24 d-e-f like greit? Hadde vært kjekt med en liten Seatguru tråd her på IF kanskje :)
    Mvh
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har prøvd begge setene, og foretrekker i utgangspunktet rad 20 på grunn av bedre forstøtte. Men det er litt kort plass der til å strekke ut mine 190(du kan strekke deg ut under setene på dei andre, helst med sokker), så forskjellen er ikkje så stor.
    Synes det er litt plagsomt å sitte langt bak mot eco, pågrunn av trafikk til toalett og nysgjerrige folk i eco
     
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Rad 20 høres jo bra ut, og det er jo bare forheng til biz og ikke noe toalettflying der. Er bare litt bekymret over "bassinets" som er oppført på rad 20. Hadde vært leit med en skrikerunge på samme rad i 11 timer. ( nå høres jeg sikkert veldig usympatisk ut).
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Plus har ikkje tilgang til toalett i Biz.
    Som småbarnsfar, så må eg få seie at alle ungar er unike, spesielle og fantastiske. Også tek stort sett støydemping barneskrik! (Og eg unngår ungar når eg reiser på tur kun med fruen. Reiser eg åleine, så prøver eg å bistå barnefamilier, då eg veit korleis det er å reise med to overivrige ungar! Dette gjer reisa faktisk betre for meg sjølv enn å måtte irritere meg over ungane)
     
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Har lagt inn bud på 25000 poeng x 3 for oppgradering til biz. Får krysse fingre å håpe det går igjennom. Flyr aldri en meter uten ørepropper/headset tilgjengelig, etter noen skrekkturer med illsinte unger rett i nærheten.:eek:
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke bedre benplass på rad 20. Unngå!
     
    Eddie47 and haifinn like this.
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Mislikte plus-setene sterkt da vi prøvde det til HKG ved nyttår. Det å ikke ha støtte til leggene var et stort minus for oss. Det var faktisk så ille at vi bydde på oppgradering til biz på returen. Ville definitivt valgt bulkhead om mulig:)
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig. Jeg er en stor kar (bare spør @Are ;)) og jeg syns Plus setene er mye valuta for pengene.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er riktig nok ikke så stor, men ganske lang, og er enig i at Plus på langdistanse er god valuta for p(o)engene.
     
    RoadKing liker dette
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, man er tydeligvis forskjellig:rolleyes: Jeg er ikke spesielt stor, ganske gjennomsnittlig og selvom setet i seg selv var bra,er fraværet av leggstøtte så irriterende at vi kommer ikke til å fly Plus igjen om ikke bulkhead er ledig:confused:
     
  11. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det mye varierte meninger ;-)
     
    RoadKing liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er nøgd med beinplassen på fyrste rad i eco eg!
    Einaste setet med fotstøtte i plus, er rad 20, og eg er nøgd her(sjølv om beinplassen på fyrste rad i eco er betre, men eg har lang rygg og kortere bein! Skulle ynskje det var fotstøtte elles. Men elles er eg nøgd, og det er eit godt steg opp frå eco. Men smak og behag
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke mindre enn @RoadKing tvert imot og jeg koser meg i Plus 21/23 G er farvorittsetene.
    (Doktoren må sitte i H når to voksne herrer skal på roadtrip i slutten av mnd)
     
    RoadKing liker dette
  14. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det bytting. Rad 20 har sete A-B og D-E-F og G-H.

    A-D-F-H er med babykurv og kunne ikke velges av kone eller sønn. Jeg kunne velge mellom disse antageligvis pga ebg?

    Det endte med 20B for sønn og 20D og 20E for oss. Når jeg prøver å bestille uten å ha logget inn, ser det nå ut som kun 20 G kan velges, og at resten på rad 20 er opptatt.

    Gjenstår å se om det var lurt? Hvis ikke oppgradering går igjennom, så får vi se om vi får kompani på tre- og to-seteren vår :eek:

    Stemmer det forresten at når vi flyr vestover, kommer alltid solen inn vinduene på venstre side av flyet?
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om turen går på den nordlege halvkula (på dagtid) ja.
    Eg har vore temmelig forvirra dei gongane eg har vore på New Zealand og sola går feil veg... :)
     
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bulkhead i Plus blir for klaustrofobisk for meg. På en så lang flyvning ville jeg gått for oppgradering til Business (eller nedgradering til rad 30 i Go ;)). #Beinplass
     
  17. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    30 Go er opptatt. Men med tre seter i bulkhead kontra fire seter i 30 Go, kan jeg ikke skjønne klaustrofobisk? I og med det er bak forhenget til biz, så blir det jo ikke noe trafikk til toalett osv ved 20 plus setene. Og leggstøtte. Er 185 cm, og bulkhead kan vel ikke ha mindre benplass enn setene bakover?
     
  18. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Av egen erfaring er jeg også av den oppfatning at rad 20 har «mindre» beinplass enn radene bak. Dette skyldes at man ikke får strukket beina lengre ut enn til vegen som separerer Business og Plus. Om man liker rad 20 og leggstøtte, eller radene bakover tror jeg er veldig subjektivt! Selv foretrekker jeg rad 20 for soving - da kan man legge teppet under beina og få en nesten-angel-lie-flat-bed - og radene bakover for dagflyvninger! Husk at på rad 20 er tv-skjermen vesentlig mindre og at den er plassert i armlenet! Ellers, god tur!
     
  19. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Har godt håp om å få gjennom oppgradering via bud. Ser det er 14 ledige biz plasser ennå, og har budt litt over minstebud (25000p),. Har Ebg, så da skulle budet være verdt litt mer.
     

Del denne siden