Segment forsvunnet fra booking?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Gullars, 04. okt 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opplevde noe merkelig i dag. Da jeg våknet så jeg push-varsel om en endring i SAS-appen. Etter mye leting fant jeg ut at det gjaldt følgende booking for én person:
    TG F BKK-NRT
    NH F HND-FRA

Her er TG-flighten nå fjernet. Jeg har ikke fått utstedt ny billett, og har jo sånt sett bevis på bookingen min. Ettersom dette kun er en testbooking i et eksperiment er det ingen stor fare, men det er jo skremmende hvis dette plutselig kan skje med andre bookinger.

Noen erfaringer med dette?

paron and NoLimit like this.
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Liten oppdatering: Ringte 05400 som bekreftet at flighten var borte fra bookingen. Etter en del arbeid klarte vedkommende å legge den til igjen. Agenten hadde ikke opplevd dette før og kunne ikke si noe om hva som var grunnen til at det skjedde.

I mellomtiden var flighten ikke søkbar på United/Expertflyer, så det virker som om den bare falt ut av systemet på et vis uten å bli sluppet for det åpne markedet.

Men uansett litt skremmende. Jeg vet ikke hvilken status flighten får så lenge den ikke er koblet opp mot en billett, og om den kunne blitt sluppet fri for alle dersom jeg ikke hadde ringt SAS såpass kjapt.

paron liker dette
  3. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Grøss og gru:confused::eek:

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Om et segment faller bort blir billetten ugyldig og kanselleres etter hvert.

5. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Naar du skriver at det er en test bestilling og det ikke var utstedt billett, hvor lenge har du "sittet" paa bestillingen. Det kan ogsaa vaere regler for naar det maa utstedes billett - som kan vaere forskjellig fra selskap til selskap. Saa lenge billett ikke er utstedt er bestillingen paa mange maater halv ferdig og har mindre "beskyttelse" enn bestillinger med billetter.

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke det som har skjedd her. Billetten var betalt, både med poeng og penger for skatter/avgifter.

Med testbestilling menes at jeg her har booket for én person NH F HND-FRA for å se om NH slipper ett og ett sete slik at jeg kan sikre meg begge på denne flighten. Om så ikke skjer kansellerer jeg bare bookingen, og derfor var ikke dette en kritisk booking for meg.

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke samme segment med TG F på samme dato, med samme navn på ett annet PNR også?

8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    Holder om en har en annen TG flight som gjør at en ikke kan rekke å gjennomføre begge. Da velger TG en som slettes, om de ikke får kontakt med reisende. Fikk tlf fra TG Oslo om det samme engang, måtte bestemme meg i mars om jeg skulle reise i oktober til Phuket eller Sydney fra Bangkok selv om begge var full fleks

Last edited: 04. okt 2018
  9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Der har dere nok forklaringen! Jeg booket TG F BKK-LHR dagen før dette skjedde. Da bør jeg egentlig ringe inn og endre navn på reisende på denne bookingen slik at det samme ikke skjer igjen. Takk for oppklaring! :)

Lars J liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke endret navn hvis det ikke er SAS-flighter.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men avbestiller og booker på nytt :)

12. thomassg

thomassg Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplevde dette da jeg reiste fra DFW til Oslo via ORD og ARN. Da jeg sjekket inn i Dallas klarte ikke United-damene å sjekke meg inn på ORD-ARN. Da de til slutt "klarte det", så oppdaget jeg i sikkerhetskontrollen at flygningen ORD-ARN var borte. Jeg hadde heldigvis OK med tid og satt lenge på telefon med både reisebyrå og Gulltelefonen mens jeg ventet på DFW-ORD. Begge klødde seg i hodet og hadde aldri sett noe liknende. De fikk ikke ordnet opp i det, men ba meg sette meg på flyet og ringe tilbake i Chicago. Da jeg kom til innsjekkingsskranken til SAS i Chicago var det flere forvirrede fjes. Etter en telefon til billettkontoret og en halvtimes venting så ble det utstedt en enveisbillett til ARN i SAS Business. Jeg ble aldri fortalt hva som hadde skjedd eller hvorfor (det er neppe samme grunn som for trådstarter), men det var en skjellsettende opplevelse.

Del denne siden