Med priser ned mot 7 kroner billetten, skal Kina få fart på flytrafikken igjen. https://www.dinside.no/reise/her-dumper-de-flyprisene/72386727 Det må jo koste en god del for flyselskaper å operere med slike lave priser, men så tenker de kanskje at kvantitet vil føre til bedre tider i flybransjen?
Var det ikke Pengpung han finansministeren heter? Vanskelig å tro at det ikke er en eller annen form av statlig sponsing i bildet her ja. Jeg hadde ikke klaget så veldig mye om vi får lignende tilstander her. Ta en liten lunsjtur en plass, helt greit det.
når noen missbruker det forsvinner det dessverre finnes en bra dokumentar om de folka som jeg så for noen uker siden!
Fant ikke den jeg tenkte på men her er en annen: det var endel av de som kjøpte dette passet som begynte å selge billetter til venner og bekjente.. og de booket ofte billetter hver eneste dag 1 år frem i tid og møtte ikke opp osv... booket til folk som ikke eksisterte for å få seat block osv osv... alt som i COC vil være breath of contract.. så det er selvfølgelig ikke meningen at det skal være sånn.. og derfor måtte det avsluttes når de så at folk misbrukte det... det er jo fortsatt en håndfull som har passet men endel har altså mistet det pga misbruk.
Jeg så også en dokumentar om dette for noen uker siden. De to som hadde brukt kortet mest, Vroom og Rothstein, mistet det men det ble aldri bevist at de hadde gjort noe som var imot reglene. De hadde gått ganske langt inn i gråsonen ved å booke masse billetter som de kansellerte, men dette sto det ingenting om i T&C at var ulovlig. Bottom line var vel at de unyttet en utrolig dårlig deal av AA.