Setevalg - Seatblock

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stakar, 21. febr 2018.

Tags:
  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sant så sant!
     
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-ARN er jo en klassisk melkerute som ofte blir stappfull i pluss. Da støtter jeg fullt ut taktikken til Herren på 1E. På en så kort flight er det like greit å sitte i midten. Det er ikke alle som gidder å legge så mye energi i dette før avgang med å sjekke ledige seter på sas/ExpertFlyer etc. Det enkle er ofte det beste :);)

    Ville gjort dette selv 9 av 10 ganger hvis jeg ofte flyr den ruten. Altså booket konsekvent 1. rad, selv i midten hvis det er eneste ledig sete, og selv om resten av flyet er ledig;):)
     
  3. Pendleren

    Pendleren Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Ser fustrasjonen, er noen som ikke bryr seg hvor dem sitter. Nå har jeg ikke vært EBG siden EBD ble lansert men er det ikke kun EBD og EBP som har softblock/blokk? Er jo en "benefit" på EBD/P som SAS ikke ønsker å gå ut med, min erfaring tidligere som EBD var at det var kun EBD/P som kunne velge setet ved siden av meg( hvis flyet ikke er for fullt og "blokkene" fjernes). Har testet med en kollega som er EBD og han får ikke valgt sete ved siden av meg som EBP.

    Min erfaring er også at gate crew er flinke til å ungå å sette pax ved siden av EBG/EBD/P. Oppsummert så er "softblock" en meget god benefit som meg erfart fungerer meget bra på EBD/P. Men er gjerne noen EBG som har erfaringer her!
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde ofte ledig sete som EBG, faktisk oftere enn etter at jeg ble EBD.
     
    Pendleren liker dette
  5. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Rolig seatblock på SK2291 i kveld. Jeg satt på 1D:
    222C618A-F178-427C-92BC-4BD94909AD95.jpeg
     
    petterel and RoadKing like this.
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gikk ned fra EBD til EBG fra nyttår, og merker ingen forskjell. Fortsatt softblock hver eneste gang, med mindre flyet er fullstappet.
     
    Orjan.eldor liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt riktig. Dette funket også for EBG.
    Har selv sett at jeg som EBD ikke fikk valgt sete grad siden av EBG, men motsatt var ok.
    Men det er en stund siden nå.

    Har forøvrig lest tidligere at dette er noe som Lufthansa har forespurt en gang i tiden og SAS har fått det som del av en software pakke.. om det er sant eller bare gøy å si skal jeg ikke uttalte meg om..
     
    Orjan.eldor liker dette
  8. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg opplever soft block (SB) fungerer utmerket! Jeg kan ikke huske sist jeg hadde noen ved siden av meg (SELV om flyet er fult) Dette gjelder både i Plus og Go. Er utrolig glad for ekstra bord og plass. Har begynt å reservere sete for familien med B og/ eller E sete mellom oss, og det blir ofte ledig sete mellom oss.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden