Setevalg Turkish Airlines

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mhandlykken, 29. des 2021.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Send epost med setevalg og Turkish PNR som vist ovenfor til kontakten adressen på OSL, så fikser de setevalg.
     
    Eddie47 liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Har selvsagt prøvd den .. og det ga negativt resultat
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte jo mail dit sist og fikk fixet det, men hadde en ide om å få det til via alle rådene som finnes her inne på InsideFlyer før jeg sender mail. Og jeg har prøvd alle.., absolutt alle rådene på de trådene som omhandler setevalg hos Turkish .. resultatet er det samme, helt umulig.

    Det er nesten et år til reisen skal finne sted, så jeg har god tid. Turkish kan både bytte flytyper og kansellert på den tiden.

    Har nå gitt opp å få det til via apper eller nettsider og sendt mail til SAS diamant.
    Der sier de jo at min tid er dyrebar og vil svare meg innen to -2- dager og forventer svar tirsdag!!

    Dersom SAS ikke kan hjelpe meg, så er det mail til Turkish som er neste trinn …
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd igjen selv nå. Ser at hvis jeg går via "My flights", får jeg en feilmelding som sier det er utestående betaling og dermed ikke mulig å velge seter. Hvis jeg går via "Manage booking", så får jeg velge seter.
    IMG_8227.PNG
     
    cooolcatz and Eddie47 like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, dette gjorde susen!
    Nå har jeg fått de setene jeg ville ha og de er også kommet inn i SAS appen!
    SAS mente det var B777-300 som skulle fly IST-SGN mens Turkish var enig med Seat Alert om at det var B787-9.
     
    cooolcatz and holmen like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje SAS likevel får rett om et års tid ;)
     
    Eddie47 liker dette
  7. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Familien skal til Vietnam i julen med Turkish. De begynner straks å endre fra 787 til A350. Flytypen oppgitt er 35E (fra ExpertFlyer). Basert på setekart ser dette ut til å være A350 som skulle til Aeroflot med annet interiør, som Turkish overtok.

    Er det noen som har noe innsikt/kunnskap om dette og flytypen 35E da jeg aldri har hørt om den
     
    Eddie47 liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Heldiggris.

    Hvis du får de setene får du en fin hard produkt opplevelse.

    https://liveandletsfly.com/turkish-airlines-aeroflot-a350/
     
    Cforoe liker dette
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, jeg fløy TC-LGI 29.juli IST-PRG. Business så veldig bra ut, men jeg satt i øko. Synes øko setene var av de bedre, av typen hvor sitteputen kommer frem når ryggen lenes bak. Et tips om de skal fly øko er at de 3 fremste radene som selges som "extra legroom" også er bredere 2-4-2 i minikabin i stedet for 3-3-3 i hovedkabinene bak, disse ville vært comfort/premium eco hos Aeroflot.

    Et minus var at IFE ikke virket når jeg fløy, men det har de forhåpentligvis fikset nå.
    [​IMG]
    IMG20220729161903.jpg IMG20220729161848.jpg IMG20220729191158.jpg
     
    Upsaker, Cforoe and holmen like this.
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med å få booket seter når man reiser med økonomi med TK? Spørs for en venn :oops:
     
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    På revenue billetter kjøpt direkte hos TK er det 3 billettklasser i øko hvor den billigste, EcoFly, ikke inkluderer gratis setevalg (men du kan betale ekstra for å gjøre det). På de mer fleksible billettene ExtraFly og PrimeFly kan du velge sete ved booking, og det går vanligvis også greit å endre ved innsjekk i skranke. Om billett er kjøpt via SAS tror jeg Go skal tilsvare ExtraFly og du kan få velge sete, men du må få tak i Turkish PNR som du kan finne instruksjon på lenger opp i tråden, og bruke den på "manage booking" på TK nettside eller app.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Setevalg før innsjekk virker å være forbedret bort, selv fra de dyreste Economy-billettene:
    Screenshot_20221020-082422.png
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere var det sånn at man kunne velge seter 100 dager før avgang, det er kanskje endret?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ser slik ut. Full oversikt og prisliste for setevalg her: https://www.turkishairlines.com/en-int/flights/fly-different/seat-selection/

    Erfaring fra reise på Economy Flex i sommer var at jeg pent måtte betale ekstra, eller ta til takke med automatisk tildelt sete under innsjekk.
     
    Nordlands and holmen like this.
  15. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Ja på de "gamle" billettypene må du betale et lite gebyr (var 100-150NOK for OSL-IST), for å få velge sete ved booking, eller kjøpe det når som helst frem til en dag eller to før avgang. Ser det er visst bare fly til Tyrkia som har fått de "nye" billettypene likt som innenriks, hvor setevalg er inkludert. Fordelen med de nye billettene er at man fortsatt får velge sete etter flight-endringer, med de gamle mister man setevalg og må betale ekstra på nytt om man endrer flight uansett årsak.
    upload_2022-10-20_9-55-45.png
     
    trygveat liker dette
  16. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken PNR bruker du da? jeg prøver å booke sete nå. har aldri fått det til hos Turkish før..
     
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har brukt å legge booking fra sas i CheckMyTrip. Der vil du kunne se TK sin egen PNR som du må bruke på deres systemer
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner TK sitt PNR på bl.a. checkmytrip.
     
  19. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Funket gull folkes, takk for hjelpen. da var seter og måltid også sikret :D
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Regner det var i biz?
     

Del denne siden