Send epost med setevalg og Turkish PNR som vist ovenfor til kontakten adressen på OSL, så fikser de setevalg.
Sendte jo mail dit sist og fikk fixet det, men hadde en ide om å få det til via alle rådene som finnes her inne på InsideFlyer før jeg sender mail. Og jeg har prøvd alle.., absolutt alle rådene på de trådene som omhandler setevalg hos Turkish .. resultatet er det samme, helt umulig. Det er nesten et år til reisen skal finne sted, så jeg har god tid. Turkish kan både bytte flytyper og kansellert på den tiden. Har nå gitt opp å få det til via apper eller nettsider og sendt mail til SAS diamant. Der sier de jo at min tid er dyrebar og vil svare meg innen to -2- dager og forventer svar tirsdag!! Dersom SAS ikke kan hjelpe meg, så er det mail til Turkish som er neste trinn …
Prøvd igjen selv nå. Ser at hvis jeg går via "My flights", får jeg en feilmelding som sier det er utestående betaling og dermed ikke mulig å velge seter. Hvis jeg går via "Manage booking", så får jeg velge seter.
Takk, dette gjorde susen! Nå har jeg fått de setene jeg ville ha og de er også kommet inn i SAS appen! SAS mente det var B777-300 som skulle fly IST-SGN mens Turkish var enig med Seat Alert om at det var B787-9.
Familien skal til Vietnam i julen med Turkish. De begynner straks å endre fra 787 til A350. Flytypen oppgitt er 35E (fra ExpertFlyer). Basert på setekart ser dette ut til å være A350 som skulle til Aeroflot med annet interiør, som Turkish overtok. Er det noen som har noe innsikt/kunnskap om dette og flytypen 35E da jeg aldri har hørt om den
Heldiggris. Hvis du får de setene får du en fin hard produkt opplevelse. https://liveandletsfly.com/turkish-airlines-aeroflot-a350/
Hei, jeg fløy TC-LGI 29.juli IST-PRG. Business så veldig bra ut, men jeg satt i øko. Synes øko setene var av de bedre, av typen hvor sitteputen kommer frem når ryggen lenes bak. Et tips om de skal fly øko er at de 3 fremste radene som selges som "extra legroom" også er bredere 2-4-2 i minikabin i stedet for 3-3-3 i hovedkabinene bak, disse ville vært comfort/premium eco hos Aeroflot. Et minus var at IFE ikke virket når jeg fløy, men det har de forhåpentligvis fikset nå.
På revenue billetter kjøpt direkte hos TK er det 3 billettklasser i øko hvor den billigste, EcoFly, ikke inkluderer gratis setevalg (men du kan betale ekstra for å gjøre det). På de mer fleksible billettene ExtraFly og PrimeFly kan du velge sete ved booking, og det går vanligvis også greit å endre ved innsjekk i skranke. Om billett er kjøpt via SAS tror jeg Go skal tilsvare ExtraFly og du kan få velge sete, men du må få tak i Turkish PNR som du kan finne instruksjon på lenger opp i tråden, og bruke den på "manage booking" på TK nettside eller app.
Ja, ser slik ut. Full oversikt og prisliste for setevalg her: https://www.turkishairlines.com/en-int/flights/fly-different/seat-selection/ Erfaring fra reise på Economy Flex i sommer var at jeg pent måtte betale ekstra, eller ta til takke med automatisk tildelt sete under innsjekk.
Ja på de "gamle" billettypene må du betale et lite gebyr (var 100-150NOK for OSL-IST), for å få velge sete ved booking, eller kjøpe det når som helst frem til en dag eller to før avgang. Ser det er visst bare fly til Tyrkia som har fått de "nye" billettypene likt som innenriks, hvor setevalg er inkludert. Fordelen med de nye billettene er at man fortsatt får velge sete etter flight-endringer, med de gamle mister man setevalg og må betale ekstra på nytt om man endrer flight uansett årsak.
Jeg har brukt å legge booking fra sas i CheckMyTrip. Der vil du kunne se TK sin egen PNR som du må bruke på deres systemer