Flott tips! Fungerte fint på en award billett med tre TK segmenter. Seter for SN kunne jeg også velge (det gikk heller ikke i SAS appen).
Jeg har bonusreise med Star Alliance -Turkish fra Oslo til Cancun. Har SAS ref nr og PNR fra Turkish, men får ikke gjort noe med noen av disse numrene. Kan noen dumme det ned for meg? Har også prøvd å logge inn på Thai og finne booking der, men kommer bare error.
1) Har du skrevet PNR og navnet ditt riktig? 2) Får du opp bookingen hos SAS? 3) Om du får opp bookingen hos SAS, er det en tykk rød linje i toppen av siden som sier noe á la 'bookingen din er ikke ferdigstilt, vennligst kontakt vårt kundesenter'? 4) Har du brukt SAS PNR hos SAS og Turkish PNR hos Turkish? 5) Hva er det du ønsker å gjøre som du eventuelt ikke får til?
Du må bruke TK ref + bilettnummer (117-xxxx) så får du valgt seter, spesialmåltid etc i TK sin app. Einaste måten du får reservert seter med TK.
Og hvis fortsatt trøbbel (og kanskje uansett raskeste løsning): Ring eller chat med SAS, de fikser det. TK vil ikke gjøre det...
Jeg vil velge sete på hele reisen tur retur. Vil også velge mat hele veien. Jeg får opp reisen i sas appen. Får ikke velge sete eller mat her. Har chattet med sas. De sier de ikke kan gjøre noe på Turkish sine flygninger. Jeg får ikke lagt til reisen i Turkish sin app. Og dermed ikke gjort noen valg der. Ringte å snakket med Turkish og de kunne heller ikke hjelpe meg å legge til reisen på min konto i Turkish. Har prøvd alle nr om hverandre på ulike steder og står ikke noe om at reisen ikke er ferdigstilt.
Sas ville ikke gjøre noe som helst. De sa de ikke kunne. Som så klart er bs, men de har jo all makt. Fortvilt.
Mener du at de seks sifrene fra TK + hele billettnr/deler av nr skal inn i første feltet i bildet vedlagt her?
Følg oppskriften i denne tråden. Det har fungert for meg da jeg reiste til Usbekistan tidligere denne måneden, tur til SEA og hjem fra MNL ifjor også. Du trenger kun TK pnr og appen til TK.
Ja, TK bookingref der. Ikkje SK sitt, må være TK. Så må du legge inn bilettnummer seinere i prosessen.
Jeg ble forsynt med TKs egen PNR-kode av SAS. For noen måneder siden fungerte ikke denne PNR-en da jeg brukte nettsiden, den fungerte bare når jeg brukte TK-appen. Men nylig har det fungert motsatt vei, på appen fungerer det ikke i det hele tatt lenger, men det fungerer fint på nettsiden
SAS kan iallefall booke setene, hvis agenten er oppgående, - det gjorde de for meg for få måneder siden! Mat vet jeg ikke!
Ja det er BS. Kom hjem søndag med TK og SAS fikset seter. Jeg brukte diamantmailen, men hvis de kan så kan andre i SAS også.
Har prøvd med TK PNR og etternavn både i appen og på nettsiden. Jeg får meldingene som vedlagt her. Og jeg er sikker på nr er riktig ja. Er ikke det rart da?
Stemmer. Når jeg bruker TK ref så står det "Unable to process your transaction at the moment" Når jeg bruker SK billettnr står det "This reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed. You can apply to the channel where you have made your reservation to make a transaction" Det er jo veldig rart at man ikke skal kunne bruke appen for flyselskapet man flyr med. Har ikke vært et problem før med Singapore etc.
Jeg hadde en booking fra August 2023 til vi reiste i Juni 2024 - til tider fikk jeg samme feilmeldinger som deg i en ukes tid, før det igjen fungerte, for å så slutte og virke igjen, slik var det frem og tilbake. Så kanskje bare prøv igjen senere.