Setevalg Turkish Airlines

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mhandlykken, 29. des 2021.

  1. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,168
    Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde som @Rapolo og fikset seter på Thai sine sider. Takk for tipset :)
     
    Omaniac and Rapolo like this.
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,573
    Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Flott tips! Fungerte fint på en award billett med tre TK segmenter. Seter for SN kunne jeg også velge (det gikk heller ikke i SAS appen).
     
    bighc liker dette
  3. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har bonusreise med Star Alliance -Turkish fra Oslo til Cancun. Har SAS ref nr og PNR fra Turkish, men får ikke gjort noe med noen av disse numrene.
    Kan noen dumme det ned for meg?
    Har også prøvd å logge inn på Thai og finne booking der, men kommer bare error.
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,262
    Likes mottatt:
    4,940
    Bonuspoeng:
    113
    1) Har du skrevet PNR og navnet ditt riktig?
    2) Får du opp bookingen hos SAS?
    3) Om du får opp bookingen hos SAS, er det en tykk rød linje i toppen av siden som sier noe á la 'bookingen din er ikke ferdigstilt, vennligst kontakt vårt kundesenter'?
    4) Har du brukt SAS PNR hos SAS og Turkish PNR hos Turkish?
    5) Hva er det du ønsker å gjøre som du eventuelt ikke får til?
     
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,930
    Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Du må bruke TK ref + bilettnummer (117-xxxx) så får du valgt seter, spesialmåltid etc i TK sin app. Einaste måten du får reservert seter med TK.
     
    kongenamundsen liker dette
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,026
    Likes mottatt:
    2,386
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvis fortsatt trøbbel (og kanskje uansett raskeste løsning): Ring eller chat med SAS, de fikser det. TK vil ikke gjøre det...
     
  7. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg vil velge sete på hele reisen tur retur.
    Vil også velge mat hele veien.

    Jeg får opp reisen i sas appen. Får ikke velge sete eller mat her. Har chattet med sas. De sier de ikke kan gjøre noe på Turkish sine flygninger.

    Jeg får ikke lagt til reisen i Turkish sin app. Og dermed ikke gjort noen valg der. Ringte å snakket med Turkish og de kunne heller ikke hjelpe meg å legge til reisen på min konto i Turkish.

    Har prøvd alle nr om hverandre på ulike steder og står ikke noe om at reisen ikke er ferdigstilt.
     
  8. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sas ville ikke gjøre noe som helst. De sa de ikke kunne. Som så klart er bs, men de har jo all makt. Fortvilt.
     
  9. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mener du at de seks sifrene fra TK + hele billettnr/deler av nr skal inn i første feltet i bildet vedlagt her?
     

    Attached Files:

  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,642
    Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Følg oppskriften i denne tråden. Det har fungert for meg da jeg reiste til Usbekistan tidligere denne måneden, tur til SEA og hjem fra MNL ifjor også. Du trenger kun TK pnr og appen til TK.
     
    Last edited: 31. juli 2024
    Nordlands liker dette
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,930
    Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, TK bookingref der. Ikkje SK sitt, må være TK. Så må du legge inn bilettnummer seinere i prosessen.
     
    kongenamundsen liker dette
  12. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble forsynt med TKs egen PNR-kode av SAS. For noen måneder siden fungerte ikke denne PNR-en da jeg brukte nettsiden, den fungerte bare når jeg brukte TK-appen. Men nylig har det fungert motsatt vei, på appen fungerer det ikke i det hele tatt lenger, men det fungerer fint på nettsiden
     
    Nordlands liker dette
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,026
    Likes mottatt:
    2,386
    Bonuspoeng:
    113
    SAS kan iallefall booke setene, hvis agenten er oppgående, - det gjorde de for meg for få måneder siden! Mat vet jeg ikke!
     
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er BS. Kom hjem søndag med TK og SAS fikset seter. Jeg brukte diamantmailen, men hvis de kan så kan andre i SAS også.
     
  15. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har prøvd med TK PNR og etternavn både i appen og på nettsiden. Jeg får meldingene som vedlagt her. Og jeg er sikker på nr er riktig ja.

    Er ikke det rart da?
     

    Attached Files:

  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,642
    Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk du via "Managing booking"?
     
  17. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har prøvd både manage booking og add flight.
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,930
    Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd med både TK Ref eller SK bilettnummer her?
    IMG_4728.jpeg
     
  19. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Stemmer. Når jeg bruker TK ref så står det "Unable to process your transaction at the moment"
    Når jeg bruker SK billettnr står det "This reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed. You can apply to the channel where you have made your reservation to make a transaction"

    Det er jo veldig rart at man ikke skal kunne bruke appen for flyselskapet man flyr med. Har ikke vært et problem før med Singapore etc.
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en booking fra August 2023 til vi reiste i Juni 2024 - til tider fikk jeg samme feilmeldinger som deg i en ukes tid, før det igjen fungerte, for å så slutte og virke igjen, slik var det frem og tilbake.

    Så kanskje bare prøv igjen senere.
     

Del denne siden