Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, selfølgelig Ikke.
    Hun er jo hjemme å passer bikkja..

    Skulle tro du ikke har tenkt deg om i det hele tatt her altså...
     
    Earl, DanH, Stuttfeiten and 1 other person like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt.

    Nesten.
     
    Earl and Are like this.
  3. sheepdog

    sheepdog Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er rekorden for antall opptjente trumfpoeng via 1x shell-mc-kort på 1 mnd?

    1390 er min PB
     
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    I følge ca. 50 personer er ikke dette innafor.
    Da dette er noe av det jeg gjør, og mange her var uenige i var lov.

    Du lager igrunn bare falsk forbruk, som ikke er nødvendig.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Har 1496,80 på en måned. Det begrenser seg jo med Payr (hvor jeg bruker det) som har maksgrense på 150k i måneden.
     
  6. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis dette strider mot vilkår eller er ansett som dårlig praksis, har jeg ingen intensjoner om å begynne med det bare så det er sagt.

    Men synes å ha lest på forumet at flere bruker feks Shell MC til å overføre til trekkonto for lån. Er det forskjell på en overføring via Shell MC og flere overføringer med SAS MC for å dekke opp til trekk av huslån? Er det å anse som falsk forbruk all den tid lånet trekkes fra konto?

    I mitt hode er det ikke store vesensforskjellen å betale en regning på 8000 via SAS MC og Payr i 2 trekk på 4000, eller overføre 4000 x 6 til trekkonto for huslån. Eneste forskjellen er at jeg ikke har KID på huslånet.

    Ville forøvrig vært mye enklere med huslånet på en faktura slik som billånet..
     
    Last edited: 13. okt 2018
    oyvindm liker dette
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Strengt tatt er vel alt forbruk gjennom payr helt unødvendig?

    Falsk forbruk tolker jeg som at man overfører fra en konto til en annen kun for å få poeng og at pengene er ikke øremerket noe spesielt.
     
  8. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Gjorde den tabben her en dag å betale til Shell Mastercard med Shell Mastercard i Payr. Trur det er definisjonen på "falskt forbruk". Betalte jo riktignok gebyr så det ble en annen sum som kom inn enn det jeg betalte. Men var selvsagt ikke det jeg skulle.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker forskjellen er når du betaler en regning går pengene bort og du kan ikke lenger disponere de.
    Betaler du til en trekkonto har du i prinsippet bare overført penger fra kredittkortet til din konto, pengene kan disponeres akkurat som du ønsker. At det finnes et autotrekk er egentlig ikke relevant.
    Om du derimot betaler det inn på boliglånet direkte så vil jeg si det er langt mer ryddig.
     
    DanH, Xflipper, SAJblue and 1 other person like this.
  10. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser poenget.
    Har da fremdeles tilgode å finne en fullgod løsning for å få EB på huslånet..
     
  11. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man overfører til samboers konto kan man i prinsippet ikke lenger disponere pengene.

    Alternativt kan man vel be om avdragsfritt lån slik at banken kun trekker renter også kan man betale inn avdrag som en selv føler for via payr?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men boliglån og andre lån forøvrig har vel et kontonummer man kan betale inn på?
    Eks, du har trekk 15 hver måned. Betaler du inn på kontoen 10-12. så vil det regnes som en innbetaling og autotrekket går ikke.
    Da har man etter min mening funnet en mye bedre måte å gjøre det på.
     
    DanH and Xflipper like this.
  13. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har hørt om dette var mulig. Den tilbakemelding jeg fikk var at autotrekk gikk automagisk hver mnd. Dersom jeg gjør noen innbetalinger på egen hånd, vil dette regnes som ekstra innbetalinger. Autotrekk vil gå likevel. Det var heller ikke mulig å få det på faktura.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det varierer fra bank til bank. Selv får jeg lånet mitt som en autogiro i egen nettbank som jeg så velger å justere litt på dato slik at jeg kan legge den inn og betale via Payr i stedet. Så med rentestigningen som er varslet kan det jo være greit å ta en reforhandlingsrunde med banken og da se om andre banker har både bedre rente og innbetalingsmuligheter?
     
  15. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilken bank er dette?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Sbanken. Hvilke andre banker som eventuelt tilbyr samme tjeneste aner ikke jeg. Men det går jo an å finne ut av.
     
  17. VonB

    VonB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Funker fett på DNB. Betaler man inn ekstra avdrag 4 dager før forfall eller nærmere registreres beløpet først som vanlig terminforfall og overskytende som ekstra avdrag.

    Gjort det en stund selv nå, bare vær obs på helg og eventuelle forsinkelser med Payr...
     
    Jorge liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du da at du betaler inn fra Payr mer enn 4 dager før, så vil ikke det automatiske trekket gå fra den faste kontoen? Eller må du slette det automatiske trekket hver måned?
     
  19. VonB

    VonB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Altså i mitt tilfelle er vanlig trekk på lånet 25. i måneden. Legger da som regel inn i Payr 22. og betalingen blir registrert hos DNB 23. Det faste trekket fra kontoen jeg har bedt DNB trekke fra går da ikke (Ser du på kommende betalinger under "betalingsoversikt" i nettbanken vil du se at beløpet forsvinner også).

    Vilkårene til DNB er egentlig ganske greie her "Innbetaler du 4 dager eller nærmere terminforfall, vil betalingen først dekke det vanlige terminbeløpet. Etter nedbetaling blir terminbeløpet lavere, da løpetiden beholdes. Du finner "Ekstra avdrag"under Snarveier på lånet ditt."
     
    Trent600, Xflipper, DanH and 2 others like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig! Takker.
     
    VonB and Sunnfjordingen like this.

Del denne siden