Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Min feil..
    Mente Vipps og Revolut.

Beklager!

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, trodde Payr, Vipps og Revolut hadde samme MCC, men greit å vite.

3. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    75000 på vipps pluss PAYR. Husk bare å betale inn i forkant

saetershagen liker dette
  4. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Juhuu! Da rekker man 500.000 før årsslutt. SAS MC P går på Spiff for øyeblikket

Pyro liker dette
  5. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan hende du ikke får ttt 75 000,- på en dag. Jeg stoppet ofte på 30-35 000 også måtte jeg vente til neste dag...

6. Kabazzi

Kabazzi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 14. nov 2018
    drsyk and saetershagen like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Men du kan trekke Trumf, Betale med DNB Master som gjev 4% som du då kan ha 20EB poeng per 100,- det blir då trippeldipping :-D[/QUOTE]

Har gjort dette i lang tid! :)))))) Flott flere har oppdaget dette!

8. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordanklare folk å bruke 75000 på Vipps uten å vippse til seg selv (eller partner/familie) på en eller annen måte??o_O

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,017
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort dette i lang tid! :)))))) Flott flere har oppdaget dette![/QUOTE]

Eller enda bedre oppgradere til pb og få 25eb poeng per hundrings :)
    Kaller det quadrople dypping ;-)

Men gjelder dette trikset alle Shell? Shell på nedre bekkelaget funker i alle fall :)

drsyk liker dette
  10. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det lurer jeg også på,er nok flere her som utnytter dette tenker jeg :(

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Eller enda bedre oppgradere til pb og få 25eb poeng per hundrings :)
    Kaller det quadrople dypping ;-)

Men gjelder dette trikset alle Shell? Shell på nedre bekkelaget funker i alle fall :)[/QUOTE]

Fungerer i Drammen ihvertfall :)

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,066
    Bonuspoeng:
    293
    Har dere lest denne tråden?

Maggie liker dette
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,017
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips.
    Siden jeg selv ikke eier bil men kun leier gjennom Avis i ny og ne så funker den på bekkelaget perfekt :) Vurdere nesten skaffe meg bil pga quadroppel dypping ;-)

drsyk liker dette
  14. tom2912

tom2912 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Søkte nettopp på Shell MC og jeg kan ikke forstå hvorfor det ble avslått. Har solid bruttoårslønn og kun studielån som gjeld.

Hva kan dette skyldes og noen forslag på å få det igjennom?

Takk for hjelpen :)

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    113
    Som vi skriver gjentatte ganger i tråden, men som folk av en eller annen grunn ikke ser - Ikano er beinharde, gjelder å gå lavt ut. Du må bare belage deg på å vente ca 6 mnd før du kan søke igjen. Hva er årslønnen din, hvor stor kredittgrense søkte du om og hvilket arbeidsforhold skrev du inn (fast ansatt, vikar, student?)

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,406
    Bonuspoeng:
    113
    Vipps kan vel betale regninger (efaktura) så spørsmålet er vel mer hvordan man man omsette for 75000 på en måned?

Vel, det er ikke lett. Selvfølgelig kan man jukse og vippse/betale til seg selv, men sett at man ikke gjør dette?

Da er det å kjøre de fleste utgifter via tjenesten. De færreste har 75000 i månedlige utgifter (med mindre de har en særdeles høy årslønn), men noen måneder klarer jeg 75000. F.eks de to forrige månedene hvor jeg måtte betale restskatt. Ellers er det jo husleie, strømutgifter, regning fra sas mastercard (som ble brukt til å kjøpe flybilletter), diverse..

Som mange andre her (tror jeg) så betaler jeg forskjellige ting med forskjellige kredittkort, men alle kredittkortregningene (Bortsett fra shell mastercard) betaler jeg via Payr. Shell Mastercard betaler jeg i dnb nettbank som vanlig.

Jeg kan også legge ut en del for venner eller jobb med kredittkort. Ekstra digg hvis jeg kan bruke Amex for dette for å nå omsetningsmålet.

I november blir nok ikke omsetningen min mer enn 40.000 men i desember skal det betales 3 stk cruise med amex (hvis jeg får det nye kortet tidsnok..) og når amex-regningen kommer i enten desember eller januar så blir den betalt med Payr. Når lett 75.000 både i desember og januar sånn sett. I Februar er vi i USA og da er amex konge, så regner med at blir blir mye hamstring på outlet som jeg kan legge ut for. Jeg er "snill" og legger ut for folk, så kan de betale når de kommer hjem og slipper å styre med kredittkortet sitt O:) Da skal ihvertfall 1 CT være i boks i løpet av 2019Q1

Alternativt reiser vi med et par potensielle bonusjegere som i det minste samler cashpoints med bank norwegian. Bonus for alle!

drsyk liker dette
  17. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bare snakke for min egen del, og her er det ikke noe fiktivt. Grunnen til jeg fant dette ut av en familieferie hvor jeg ble reiseleder for hele gjengen og la ut for alt. Da forsøkte vi vipps, men ble stoppet av 75 000,- grensen på shell mc. Resten ble da tatt på vanlig bank.

furlong liker dette
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann

Fikk nettopp mail fra Shell/IKANO bank:
    Du mottar 40 øre i rabatt på drivstoff og 1% på alle kjøp. Du får ikke 40øre og 1 % bonus hvis du bruker kortet for drivstoff, kun 40 øre.

Har noen her brukt trumf kortet først og så betalt med Shell MC og fått både 40øre+1% trumf???

Lurer på om holder meg til DNB saga MC(4%+EB)+Trumf kort...

Beklager hvis tatt opp før

19. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,170
    Bonuspoeng:
    163
    Det er tatt opp før, ja; https://insideflyer.no/forums/threads/shell-mastercard-bensinstasjoner-man-kan-dobbeldippe-på.11537/

På enkelte stasjoner har man fått 30 øre + 40 øre ved å kombinere kortene.

drsyk liker dette
  20. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man betaler faktura til forfall, altså pengene går ut av konto 20. Hver måned, hvis ikke Ikano mottar pengene samme dag blir det beregnet rente på dette? Ser jeg har fått noen små kroner i renter og 45kr i gebyr. Litt unødvendig og irriterende! Noen andre med samme erfaring?

Del denne siden