Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det holder fint å betale med forfallsdato den 20.

Sikker på at du ikke har et kontantuttak?

2. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil tro tidligst dagen etter, men om man bruker Payr for betaling legger jeg til ca 4 dager på forfallsdato for sikkerhets skyld.

Pga. den lave kredittgrensen min hos Shell fikk over overtrekk på kortet noen dager inntil jeg fikk foretatt en ekstraordinær innbetaling. Har ikke fått renter og gebyr for disse dagene, men jeg har fått bonus utover det kredittkortgrensen tilsier. Kudos til Shell for dette!

3. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Det eksakt samme skjedde med meg i forrige måned. Betalte det fulle beløp flere dager innen forfall, men fikk av en eller annen grunn et par kroner i rente og 45 kr i gebyr. Helt uklart hvorfor. Kundeservice skjønte ikke problemet, og påstod bare at jeg måtte ha betalt for sent. Henvisninger til innbetalingen hjalp ikke. Ikano tror jeg må ha den verste servicen blant disse kredittkortene, treg og helt uten evne til å lese det du faktisk skriver. Endte med at jeg fikk gebyret tilbake av en svenske, som en goodwill tjeneste.

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293

5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm merkelig, jeg får grave litt mer og snakke med kundeservice

6. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Kom over noe nytt (for meg) i betingelsene i FAQ på nettsiden til dette kortet:

upload_2018-11-6_13-34-32.png
    Dette vil i alle fall være svært utslagsgivende for min bruk av kortet.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Vipps har stått der lenge. Payr er nytt men det gis fortsatt (iallefall ut oktober) bonus på Payr.

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,412
    Bonuspoeng:
    183
    Om ein får nokre få kroner i renter og 45,- i gebyr, så tenker eg personleg at la det gå.
    Så lenge med får Trumf med Vipps og Payr så kan dei få dei få kronene for min del vertfall. Det er verdt så veldig mykje meir enn det ;-)
    Det er jo min meining då.
    Andre får meine det dei vil.
    Eg veit at rett skal vere rett o.s.v men eg vel og la det gå.

9. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp. Men spørs om jeg kommer til å droppe hele opplegget mitt med Payr etter dette. Mulig Revolut også omfattes av "lignende tjenester" etterhvert.

10. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Vel, nå skriver de jo der at man ikke lengre skal få trumf med vipps og payr, da faller vel litt av vitsen bort?

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,802
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel gammalt nytt at Shell MC hevdar Payr-bruk ikkje gjer bonus? Det kan hende det var slik før og at dei har ombestemt seg. Eller at dei har lagt det inn for å kunne kutte bonusen når dei vil.

12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,412
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det har jo stått med Vipps lenge og det har fortsatt gitt bonus.
    Så vi får sjå, for Oktober så står det fortsatt som grunnlag på min faktura.

furlong liker dette
  13. Noob

Noob Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Fra Ikano sine sider:

Trumf-bonus for oktober
    Ikano Bank er midt i en teknisk oppgradering, som fører til at enkelte rutiner i en overgangsperiode tar litt lenger tid. Trumf-bonus* for oktober vil bli overført til din Trumf-konto sammen med bonus for november. Det betyr at oktober-bonusen, som normalt ville vært på din Trumf-konto innen midten av november, kommer én måned senere enn vanlig; altså innen midten av desember. Vi beklager ventetiden, men håper på forståelse.

*Gjelder bonus på øvrige kjøp. Bonus på drivstoff hos Shell / ST1 beregnes daglig, som normalt.

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det kunne ikke passet dårligere... På grunn av nye poengtabeller hos SAS blir jeg nødt til å kjøre trumfen min over til en kompis en måned for å ha nok poeng til å oppgradere til LH F på romjulsturen jeg har booket fra hans konto.

Da blir det mildt sagt overkill med poeng som overføres i midten av desember og oppgjøret oss imellom blir et salig rør... Men, men: får i det minste håpe at poengene kommer inn 11/12 kl 11 da, siden de første LH F-mulighetene mine åpnes tidligst 12/12 ;)

Alternativt kan man jo krysse fingrene for at family pooling dukker opp i mellomtiden :eek:

Noob liker dette
  15. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det er jo faex ikke til å tro!

16. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    33
    Det er vel en viss mulighet for at denne "tekniske oppdateringen" innebærer at trumf for tjenester som vipps, payr, etc. forsvinner.. eller?

furlong liker dette
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjetter jeg og, frykter forrige måneds opptjening kanskje ryker. Uansett tar jeg det rolig på regningsbetaling denne måneden.

18. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Bonusopptjeningen står jo på fakturaen, det er bare utbetalingen som blir forsinket slik jeg tolker det. Alt annet vil jo være svært nær svindel fra bankens side.

Forøvrig har jo Ikano vært lett ustabil i lange tider. Begynner å bli svært lei.

SAJblue liker dette
  19. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Håper det er snakk om en systemoppdatering som på sikt vil gi mulighet for en egen ShellMC-app.

sheepdog, Malmo and Sunnfjordingen like this.
  20. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    544
    Bonuspoeng:
    93
    Trumfopptjening for oktober fremgår av fakturaen, så det ville jeg ikke bekymret meg over. Videre ser jeg ikke helt hvordan en skulle måtte behøve en teknisk oppgradering for å fjerne trumfopptjening fra payr osv., jeg fortsetter i alle fall som tidligere inntil videre :)

Del denne siden