Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. Nla042

    Nla042 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet cirka hvor lang tid det tar før ekstra innbetalinger for å øke kredittgrensen blir registrert hos Shell MC? -og får man 1% trumf på ekstra innbetalte penger?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    1-2 dager
    Det kommer jo an på hvordan du betaler inn pengene. Via nettbank: nei. Med Payr og f.eks. SEB MC: ja.
    Alt du bruker på Shell MC gir Trumf, ikke innbetalinger.
     
    Nla042 liker dette
  3. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fylte drivstoff på Tirsdag med Shell MC (Er i første måneden så får 80øre/L). Satt inn Trumfkortet først og ser i dag på trumfkontoen at jeg har fått bonus to ganger..en er 30øre pr liter og den andre er 80øre per liter. Var jeg heldig eller er det slik at andre også har opplevd å få 30 + 40 øre hvis man bruker trumf først så Shell MC?
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Får det samme. Men andre har meldt at det kun gjelder betjente stasjoner.
     
  5. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skrev tidligere at jeg fylte på en stasjon på Sotra som tilsynelatende virker betjent, men tror ikke butikkdelen er Shell direkte. Fikk kun for Shell MC. En uke etter fylte jeg på betjent Shell/7 Eleven stasjon og fikk dobbelt :)
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Kan være at det må være en Shell/7 Eleven stasjon for å få dobbelt ja. Er det på de stedene jeg pleier å fylle.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Skal fylle på min lokale, betjente Shell-stasjon i løpet av helgen. Skal melde tilbake om hva jeg får.
     
    jgroneng liker dette
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som tilbyr drivstoffbonus i utlandet? (Har ikke SAGA, som er den eneste jeg vet om). Har Shell MC og ESSO MC, så er de to jeg er interessert i om gir noe på utenlandske stasjoner.
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Kodene som identifiserer bransje/kategori er internasjonale.
    Det er ingenting i veien for at kortet gir rabatt også i utlandet.
    Risikoen for deg er at brukerstedet ikke bruker en kategori som er naturlig for bensinstasjoner og at rabatten dermed ikke slår inn.

    Feks gir VIPCredit 3% rabatt i kategorien "Drivstoff, tilbehør og bensinstasjon".
    De inkluderer en rekke brukerstedskategorier for å dekke"bransjen".
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Da satser jeg på Shell og får se om det blir noe trumf-bonus. Var det sånn at det spiller en rolle om det er ubetjent eller betjent, akkurat på shell? Da vil det vel ifølge listen din, være slik at 5541 gir trumf-bonus, men ikke 5542, eller er det bare dobbeldipping som går sammen med 5541, kanskje?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke uventet er min mor og far fristet til å prøve en F-opplevelse, og jeg har nå rigget dem med trumf og Shell MC. Jeg husker ikke helt, og spør derfor her: Må Shell MC på ett eller annet vis kobles mot trumfkontoene deres eller skjer dette automatisk?
     
  12. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Eg har Trumf frå før, og då skjedde kopling automatisk. Usikker på kva som skjer om begge blir oppretta samstundes.
     
  13. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg måtte få linket mitt Shell mc mor Trumf manuelt. Kjapp mail til kundeservice gjorde susen.
     
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Trumf kundeservice eller Ikano kundeservice?
     
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Trumf
     
    Gullars liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Skal skje automatisk. ingen problem og få det til om det misser og du får trumf inn på en ny konto(de operetter ny trumf konto om de ikke får liknet dem)
     
    Gullars liker dette
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som ikke har fått månedens regning enda? Vet ikke om det er pga shell, eller kanskje skyldes payr-rotet. Har pleid å få regning den 3. hver måned. Smalt inn en betaling på 30k (25 i grense) med payr den 30. mai, hvor de er trukket fra disponibel, men fortsatt ikke er betalt videre av payr...
     
  18. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Tikket inn varsel på mail for 25min siden om at den ligger klar i nettbanken her...
     
    Neonex liker dette
  19. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har dere fått inn trumf bonus fra Shell MC for bruk i Mai? Leser her at det pleier å komme den 10/11 så tenkte de kom i dag tidlig. Er første måned jeg har brukt Shell MC så litt spent om alt fungerer.

    Dere som har samboer linket til samme konto, står samboeren sitt navn under "tiknyttede medlemer" og da overføres bruk på samboers shell kort på samme trumf konto? Eller er det en eller annen link til samboers kort på deres side også?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    kom sist mnd den 11 for meg rundt lunsj tider. Så kommer nok ila dagen ;)
    Så nei, har ikke kommet for meg denne mnd enda.

    EDIT: de er nå kommet som antatt (klokken 11:19) ;)
     
    Last edited: 11. juni 2018
    DanH, Maggie and flexitravel like this.

Del denne siden