Shell MasterCard senker Cashback fra 1% til 0.70%

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 06. jan 2021.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

Er det noen andre som har fått med seg at Shell MasterCard har senket Cashback fra 1% til 0.70%? Jeg så ikke dette før jeg tilfeldigvis sjekket vilkårene deres, dette har gått meg hus forbi. Kilde.

Det er kjedelig, men er selvsagt fremdeles bedre enn ikke noe. Er det noen andre som tilbyr bedre Cashback i dag?

2. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,485
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjedde for en stund siden. Som gratiskort er det helt grei opptjening i forhold til andre gratiskort, men om målet er Eurobonus-poeng kommer du lengre med SAS MC P eller AMEX P/E

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    821
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du orker å ha et eget kort kun til bruk hos NorgesGruppen, gir Trumf Visa fremdeles 1% der (de sier 2%, men den ene prosenten ville du jo fått uansett med blått kort). Ubrukelig andre steder, da de kun gir 0,5%. Høres sikkert litt klønete ut å ha et eget kort kun til disse butikkene, men du slipper i hvert fall å fikle med blått Trumfkort i kassa.

4. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fortsatt noen som bruker Shellkortet etter at vi ikke lenger får poeng via Payr? Spør han retorisk... Det var tider det, masse bonuspoeng og ingen korona.

furlong, 1884derby and holmen like this.
  5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,285
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Av gammel vane, ligger i bilen ...

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte dette kortet til 'alt' som ikke slo inn med rabatt med annet kort. Den siste tiden har NCMC vært allroundkortet mitt.

Ved overføring til Nordic Choice blir verdien marginalt bedre ved bruk av Shell Mastercard.
    Samtidig ønsker jeg så mange ordinære transaksjoner som mulig på NCMC slik at det ikke kun blir Vipps på utskriften.

Maggie and markus like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hva ca tenker du nc poengene er verdt?
    Ncmc uten kampanje gir vel kun 10/100 opptjening mener du dette er bedre en 0,75% trumf opptjening?

Ncmc har vel en vipps grense på 20K per mnd?

8. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Enig forsåvidt her, men er vel forstatt bedre, for de som har, blåkort og amex elite? En ekstra prosent med trumf blir vel 13,5 pr 100 vs 20 pr 100 på amex elite, samt opptjening på amexkortet mot ct.

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    821
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig bedre, og det samme gjelder jo blåkort i kombinasjon med SAS MC Premium og DNB Saga (begge med 15/100) hvis man ikke har Amex Elite. Så vidt jeg forsto trådstarter lurte han først og fremst på hva som rører seg på gratiskortfronten, og derfor det noe begrensede svaret mitt i første omgang :)

rimitone liker dette
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    1000 kr brukt med NCMC gir 100 poeng og 1000 kr brukt med Shell Mastercard gir 112,5 poeng.
    Verdien av poeng kommer an på hotellet og hva rommet koster i cash.

Og ja, maksgrensen på Vipps er 20K. Jeg er ikke i nærheten av den, men jeg ønsker likevel en god balanse mellom Vipps og kjøp.

Maggie liker dette
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,323
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar :)

Kun brukt ncmc i billkill og når det er kampanjer på nc hoteller.
    Vurderer det som back up til de eb kortene jeg bruker fra nå.

12. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Shell MasterCard halverer bonusopptjeningen fra 0,50 % til 0,25 % Trumf-bonus fra 4. april 2023. Det vil si til 3,375 poeng per hundrelapp med automatisk overføring av Trumf til Eurobonus.

https://shellmastercard.no/

freddyen liker dette
  13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Der gikk det fra vondt til verre. Den generelle bonusen er til å le av.
    Har bonusen noensinne vært lavere på NOE kredittkort?
    De burde i det minste være konkurransedyktig hos Shell, men andre bensinkort er langt bedre (og gir bonus på ALLE bensinstasjoner).

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf har i tillegg til en hver tid bedre trumfrabatt hvis man drar det blå kortet og jevnlig sender sms for å melder seg på kampanje :D

freddyen liker dette
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,575
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å presisere, det er varekjøpbonusen som har blitt senket. Man får fremdeles 50øre/L på drivstoff (ved å være registrert på snarveien-appen)

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,582
    Bonuspoeng:
    113
    Har knapt brukt kortet siste par årene, med noen unntak som underliggende kort i Curve før SAS MC helger. Når jeg mottok infoen sørget jeg for å si takk for meg og klippe det i to. Ett mindre ;)

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Men det får man jo samme om man bruker Shell Mastercard eller SAS Mastercard eller et kort som gir enda mer i bensinrabatt.

freddyen liker dette
  18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men Snarveien Pluss er knyttet mot Trumfmedlemskap og kan kombineres med alle kredittkort.

Shell Mastercard gir tillegg 40 øre rabatt/Trumf per liter, mens feks. DNB og Santander Flexi gir 4%, som blir dobbelt så mye med dagens bensinpriser.

19. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker det som et av bunnkortene på Curve for Gbit belastninger og på reise osv, sånn at jeg står friere til å flytte kjøpe jeg ønsker på andre kort. Så jeg synes det er et flott gratis kort, selv om opptjeningen ikke er vits i med mindre Shell har en god pumpepris.

tobeornot999 liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    "Bunnkort" er stikkordet her :D Men funker jo til Curve, ja.

Spielhaug and ccurrahee like this.

Del denne siden