Sikkerhetskontrollen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 04. jan 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Egentlig, så reisevant som jeg er, burde jeg vite svaret på dette, men... Det var en gang det var forbudt.

    Kan man ta med seg tomme plastflasker gjennom sikkerhetskontrollen?
     
    Bjoern In America liker dette
  2. Fredag

    Fredag Thai ROP gull

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det man man gjøre.
     
    tommy777 and RoadKing like this.
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Inntil 8 kg tomflasker med SAS vektgrenser ;-)
     
  4. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Ha, ha ... Med de priser enkelte selskap har på vin, så har jeg overhørt mange som spør om vinflasker med skrukork... Antar de også har tomme brus/juiceflasker i håndbagasken og fyller opp på toalett ....;)
     
    RoadKing liker dette
  5. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Rejser ofte med en tom flaske og har aldrig haft problemer. Dog har der været enkelte gange hvor de har ville se den da der har været "småsjatter" tilbage i flasken.
     
    RoadKing liker dette
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett en del ganger folk som står med en tomflaske og prøver å fylle rett etter sikkerhetskontroll på OSL... Så tomflaske får du gjennom..

    C
     
    RoadKing liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert mange som lurer på hvorfor jeg spør. Skal hente noen ølflasker (hjemmebrygging) i Trondheim, men det er dagstur så vil helst slippe å sjekke inn noe :)
     
    kiev liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange som reiser med tomflaske(r). Det er jo til og med statt opp en stasjon hvor du kan fylle flaskene rett etter security på OSL.

    Veldig greit om man reiser med unger, de blir jo plutselig så tørste at kommer til å dø i løpet av neste 1-2 minuttene om de ikke umiddelbart får vann. Eller kanskje det er bare noe de sier..? hmm..

    Flaske med skrukork er uanstet greit, det er jo tappekran med vin i loungene. (Man skal ikke se bort i fra det at SAS har funnet ut at de selger mindre alkohol på hjemreiser og ved enkelt å frata gratis drikke i loungen kan de selge mer på reise, i tillegg er det flere som kommer til å fly andre selskap, så da sparer de jo også masse drivstoff :) )
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Trøndelag er helt klart rett sted å hente tomgods nå etter jul/nyttår. Kan gjerne begynne her hos meg :)

    Whoops - der passerte jeg jaggu 500 innlegg. Ikke like imponerende som @Are og enkelte andre her inne, men til gjengjeld prøver jeg å holde innholdet så usaklig og off topic som mulig. Ikke alltid det lykkes da :oops:
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tilbudet @kiev , men jeg har nok som det er :).
    Gratulerer med de 500!
     
    kiev liker dette
  11. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har alltid drikkeflaske i veska mi, også når jeg skal ut å fly. Fyller opp på drikkestasjonen etter innsjekking på OSL. Ihvertfall hvis jeg skal fly med utenlandske selskaper som tilbyr flaskevann som smaker blæ . Norsk drikkevann fra springen smaker best :)

    By the way, strikkepinner er også lov å ha med. Men antar at det ikke er så mange av dere som strikker (jeg gjør heller ikke det på fly altså) :D
     
  12. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    En liten digresjon... Jeg fikk med meg heklenål gjennom sikkerhetskontrollen, men ble nektet å hekle på flyet av KLM-berta.

    C.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tullete.
     
    no-backpacker liker dette
  14. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det var heklingen du mente, så er jeg enig, men hun var veldig streng. Spurte KLM på Twitter etterpå og der sa de at det stemmer at man ikke kan hekle på en KLM-flight....

    Hehe... speaking of tullete... Da jeg skulle hjem fra Hangzhou ble jeg stoppet på vei inn til jernbanen. Jeg hadde tre små keramiske kniver i kofferten. Jaha... Jeg trodde det var de tre tapetknivene (jeg bruker de til matlaging og de koster nesten ingenting i Kina....:) ), men det var altså de tre keramiske knivene de ville se. Jeg hadde stappet kofferten til type "hvis man sitter på kofferten i 1 minutt, så får vi den igjen" og var ikke happy da de ville se knivene... Klarte å finne de og... ble fratatt den ene! Jeg fikk altså ha med meg to, men ikke tre. Og tapetknivene gikk helt fint... Syntes ikke så mye om at de noterte passnummeret mitt i en bok, men iflg. mannen er det bedre med en bok enn data. Krysser fingrene for at informasjonen BLIR i denne boken...

    C.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det var heklingen. Spurte du om det var lov å strikke?
    Fru RoadKing har alltid med strikketøy og har strikket ombord på SK, LH, TG og UA. Aldri vært problem.
    Det med knivene høres jo helt vilt ut, hvor er logikken?
     
    no-backpacker liker dette
  16. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, KLM-berta var så streng at jeg ikke turde. Jeg trodde jo det var hun som hadde en dårlig dag el. men KLM bekreftet det jo på Twitter etterpå....

    Haha, logikk ja... jeg antar at en av de som jobbet i sikkerhetskontrollen trengte en ekstra kniv, men ikke to eller tre... ;) Jaja, knivene kostet bare 5 kroner, men de var veldig greie å ha med på tur fordi de faktisk var veldig gode. Iflg. sønnen, som hadde ekstrajobb på Kitch'n gjennom hele videregående, så blir ikke keramikk-kniver sløve med tiden, så om de er gode, så forblir de gode. DERFOR ble jeg irritert over at de tok den ene kniven fra meg... :) Haha, jeg hadde forresten en til i en annen koffert, men den så de tydeligvis ikke... (hadde med meg fire kolli... fyren i innsjekkingen stirret på meg med STORE øyne da jeg kom med berget mitt...:) )

    C.
     
    RoadKing liker dette
  17. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    I flyselskapet fra landet der horing og hasjing er tillatt er altså hekling ulovlig.
     
    RoadKing liker dette
  18. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Til KLMs forsvar så er vel heller ikke hasjing og horing tillatt under flyreisen :p
     
  19. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
  20. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har alltid med en flaske eller to som jeg fyller på. Blir litt smådesperat hvis jeg ikke har tilgang på vann.

    Noe annet rart med sikkerhetskontrollen: Jeg får ikke lov til å ha med en kaviartube og brød. Men smører jeg på kaviaren før jeg går igjennom sikkerhetskontrollen går det helt fint o_O
     

Del denne siden