Singapore Airlines Q and A

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ValdresBjarne, 19. juni 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Starta opp denne tråden, om det er ein god ide så kan alle SQ spørsmål rettast her.

    Eg starter

    Reiser med SQ i D/Biz, og har fått LH-Biz til FRA seint på kvelden(1820) og avgang med SQ kl 11.25 dagen etterpå. Nokon erfaring med å sjekke inn bagasjen slik at den ligger over natt på FRA, eller må eg dra med meg australiakoffertene inn på hotellet for heile kostebinderiet?
    Eventuelt kan ein sjekke inn på nytt att på FRA om kvelden om SK ikkje godtar å sende den heile vegen?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  3. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen opplevd liknende? Og eventuelt kan noen gi tips til hva jeg bør gjøre?

    Alle skryter av SQ og den fantastiske opplevelsen det er å fly med "verdens beste". Jeg har enda ikke fløyet med SQ og mitt første møte med selskapet er ikke spesielt imponerende. Kundeservicen deres er rett og slett ikke tittelen verdig må jeg si....

    Jeg har forsøkt ved flere anledninger å ringe deres Norske kundeservice for kun å oppdage at det hele stopper opp. Når jeg skal velge mellom "klasse" telefonen og operatørene så får jeg rett og slett ikke valgt.Tastene vil liksom ikke registrere valget lengre. Så da er det bare å legge på.... Jeg har forsøkt chaten deres også men bare for å oppdage at de skulle ha over 4000 kroner for å endre billetten jeg hadde bestilt. Den helt ferske operatøren brukt svært langt tid og jeg ble heller ikke imponert over servicen. Når det er sagt så var billetten jeg hadde bestilt i Premium Economy så den var ikke billigst heller. Jeg fant senere ut at det ville ha vært billigere for meg å kanselllere billetten og bestille en ny en det var å endre den via chat. Jeg har tenkt til å forsøke en gang til og går ikke det bedre denne gangen så kommer jeg til å kansellere og heller bestille med et annet selskap.

    Hva slags erfaringer har dere med SQ Kundeservice?

    Jeg har benyttet meg mye av EVA, LH og andre *A på mine turer til Asia. Og jeg hadde virkelig gledet meg til dette for jeg har hørt så mye bra, men må si at det jeg nå opplever overrasker meg stort.....

    -=MrPutter=-
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøk gjerne [email protected] (om du ikke har prøvd denne...)
     
    MrPutter liker dette
  5. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takker. Det har jeg ikke. Prøver lykken....

    -=MrPutter=-
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,195
    Bonuspoeng:
    293
    Så du har et dårlig inntrykk av SQ fordi det koster deg 4000,- å endre en billett? Eller var det det at det var vanskelig å komme i kontakt med kundeservice?
     
    NoLimit liker dette
  7. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Nei. Det hadde selvsagt ikke noe med prisen det kostet å endre, men snarere kundeservicen som er langt unna det man kan forvente. Når det er sagt så kan jeg vel også si at jeg synes det er noe merkelig at det skal koste mer å endre en billett enn det det koster å kansellere den samme billetten for så å booke en ny endringene inkludert. Men som sagt blir man kåret til verdens beste flyselskap så burde man ikke ha en slik svak service for kundene.

    -=MrPutter=-
     
  8. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har alltid fått god hjelp av CPH_Reservations, men det er typisk skandinavisk kundeservice så om du forventer noe mer kan du nok bli skuffet. Har aldri hatt behov for å kontakte dem på telefon så vet ikke hvordan servicen er der.

    Har vært et par ganger de har rotet med reiseruten ved bestilling av litt avanserte reiseruter (open-jaw og stopovers), eller med NOK vs DKK, men de har alltid vært kjappe til å rette det opp når jeg har gitt beskjed. Lønner seg uansett alltid å dobbeltsjekke, særlig hvis det de sier ikke ser riktig ut. Vi har alltid blitt enige selv om det noen ganger tar en runde eller to mer enn nødvendig med mailer frem og tilbake.

    Eneste jeg har å utsette på dem er at de ved flere anledninger har bedt om å få kredittkortopplysninger på vanlig e-post for betaling, noe jeg ikke har følt meg helt komfortabel med. Vet ikke om dette er noe de fortsatt operer med, siden jeg har klart å gjennomføre alle bestillingene på nett de siste årene.
     
    Last edited: 04. febr 2019
    MrPutter liker dette
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,196
    Likes mottatt:
    22,201
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har erfaring med kor ofte/når SQ har tilbod på business? Det vert juletur til Søraustasia seinare i år og eg ligg an til å måtte kjøpe ein billett, men ser dei ligg på ca 19k atm (OSL-MNL). Det brukar vel å komme rimeligare dealar stundom?
     
  10. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg må bare få understreke at jeg ikke forventer noe annet enn normalt god service uansett hvilket selskap jeg skal reise med. Jeg var vel kanskje litt brysk når jeg skrev den aller første posten og er selvsagt ingen "grinebiter" hehehe

    Når det er sagt så har jeg sendt en høflig mail (Selvsagt he he he) til den adressen jeg fikk litt lengre opp i tråden men har ikke fått svar. Hva er deres erfaring med svartid på denne?

    Jeg vurderer også å ringe til deres internasjonale kundesenter.

    -=MrPutter=-
     
  11. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har ikke så mye erfaring med dem, men har registert at de har salg to ganger i året. Ved årsskiftet og på sommeren en gang men er usikker på om jeg har sett Biz billetter til MNL for under 17k

    -=MrPutter=-
     
  12. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Stort sett kjappe om det er en pågående sak, men kan være litt trege på nye henvendelser. Hvis jeg søker litt i mailboksen så har det stort sett tatt 2-4 dager på nye henvendelser, og under 24 timer på eksisterende saker.
     
  13. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Under 24 timer, men da har det vært relativt enkle problemstillinger
     
  14. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for alle innspill!

    Dette ordnet seg helt fint til slutt og jeg har fått booket om etter hyggelig samtale med mailen som dere serverte meg. Feil skjer selvsagt hos alle og de beklaget at mine henvendelser ikke ble besvart raskere og blir selvsagt tilgitt for det. Så nå er vi klare for den første reisen med SQ i biz for jeg oppgraderte likegodt billetten når jeg først måtte endre den.

    -=MrPutter=-
     
    Xflipper liker dette
  15. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvordan setekonfigurasjonen på biz på SQ’s a330-300 og b777-300er er? Hvilken rad har setet inn mot vindu/ut mot midtgang?
     
  16. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    A330-300 har 2-2-2 seating med angled flat sete. 777-300ER har 1-2-1, men ikke staggered seating som f.eks. SK der man på vinudsrekken enten sitter nærmest vindu eller midtgang.

    77W biz sete: https://mainlymiles.com/seats-2013j/
     
    SInn liker dette
  17. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
     
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    889
    Likes mottatt:
    291
    Bonuspoeng:
    63
    Tilbyr SQ noe lignende club kitchen /SAS Buffe i business mellom måltidene?
     
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det står ingen ting klart, men det var sjelden ventetid på mange sekund når du trykker på call knappen. Me fekk tilbod om litt sandwich og nuddelsupper mellom måltid, og snacks/champis/anna drikke var ikkje noko problem.
     

Del denne siden