Fikk nettopp en mail med denne teksten: "Dear Mr Magnus1001, For more than 30 years, SilkAir has been the regional wing of Singapore Airlines, flying to cover 40 destinations in Asia Pacific, often chosen for its service reliability and its promise to make every journey a joy to fly. From 28 January 2021, SilkAir will start its integration into Singapore Airlines – part of a planned merger announced in 2018. You can now enjoy a world class experience, no matter how short your journey." Er det lov til å håpe på at SilkAir endelig blir en fullverdig del av SQ og kan bookes med EBP? Vet dette har vært diskutert før men syntes dette var et klart signal. Litt redusert verdi i dette etter de nye prisøkningene på bonusreiser, men positivt at nye ruter kommer inn i bonusprogrammet og nye destinasjoner åpnes for EBP.
Mange av destinasjonene Silk Air flyr til har uendret pris enn så lenge. Hvis man får lov til å fly via dyrere sone til disse vil dette dermed hjelpe betraktelig. Eller kanskje dette er grunnen til at SAS lagde den nye sonen for Singapore++, så disse reiserutene kan avvises som ulovlige
Til info er dette destinasjonene Silk Air flyr til akkurat nå, kopiert herfra. Lista var lengre før Covid (for eksempel med et par fler destinasjoner i Thailand) så det er lov å håpe på fler enn dette også: Australia Cairns CNS Darwin DRW Cambodia Phnom Penh PNH Siem Reap REP China Chengdu CTU Chongqing CKG Shenzhen SZX Xiamen XMN India Bengaluru BLR Chennai MAA Hyderabad HYD Kochi COK Indonesia Bandung BDO Denpasar DPS Medan KNO Surabaya SUB Malaysia Kuala Lumpur KUL Penang PEN Maldives Malé MLE Myanmar (Burma) Mandalay MDL Yangon RGN Nepal Kathmandu KTM Philippines Cebu CEB Davao City DVO Sri Lanka Colombo CMB Thailand Phuket HKT Vietnam Da Nang DAD Hanoi HAN
https://www.flightglobal.com/fleets...loyed-silkair-737-800-in-march/142173.article Og første rute ut er SIN-HKT 4. Mars. Alt skal være overført til SQ før april 2022