Sist runde ble det full stopp for utstedelse av billetter med SQ-legs. Dersom det igjen er tilfelle vil du ikke kunne gjøre endringer uten å ta bort disse fra bookingen.
En kompis av meg snakket med en agent nå nylig. Agenten sier at Singapore har trukket seg ut av avtalen med SAS inntil videre. Alle beholder det som er booket. Skulle en SQ flyvning bli kansellert skal de være villig til å endre til en annen SQ flyvning.
Trenger vel ikke være alt for nervøs om det stemmer som det skrives her at man beholder bookinger, og at det ved kansellerte flygninger blir mulig å endre til annen SQ flight, eller?
Fy! Booket i går, dodget a bullet. Skjelver her haha! Og jeg vurderte å vente med betaling til i dag pga dobbelt poeng helgen...
Ikke alt for nervøs, men muligheten for bonusbilletter med SQ kom og forsvant på en uke, så tydelig at ting kan endre seg på kort varsel.
Høres veldig merkelig ut at to så store aktører har en avtale hvorav den ene parten trekker seg etter en ukes tid. Da må i så fall avtalen ha en klausul om at avtalen kan termineres på kort varsel, noe som ikke akkurat er vanlig.
Det er nok SQ som har sett de siste regnskapstallene til SAS og er redd for å ikke få betalt. Alternativt SAS-ledelsen som ser pengene fly ut av kassen til Singapore grunnet litt for mange bestillinger
1) Ved SAS-konkurs blir vel fort billettene kansellert og SQ får tilbake setene. I tillegg så er ikke C11 noen ny greie i denne sammenheng. Det har jo pågått siden juli 22 2) Internprisingen er jo kjent og relativt lav, så det burde ikke være noe issue. Tilgjengeligheten er jo også styrt av SQ/SAS, så det er rart om de har tilgjengelige seter og blir overrasket av at de bookes når de har vært utilgjengelige i 3 år Rart hele greien uansett hva som er grunnen. Vil tro det skal veldig tungtveiende grunner til for å gå ut av slike avtaler uavhengig hvilken side av bordet man sitter på. At man gjør det for eget forgodtbefinnende (at det ble flere bookinger enn man hadde sett for seg) er helt utenkelig.
Det virker ganske useriøst fra to så store aktører å bli enige om en avtale de åpenbart ikke var enige om.
Kanskje SQ så X antall bookinger fra de samme personene, og så muligheten for å tape X antall 10000 lapper i last minute kansellerte bookinger? Jeg har ikke noe imot SQ, men de har en high density C klasse. Setene står tett bak hverandre, og selv om de er dobbelt så brede som nødvendig, så ligger man med føttene i et hull inn under setet foran. Skjevt. Maten varierte fra veldig bra til nesten uspiselig. Servicen var mildest talt variabel. Nå skal jeg fly med Air India til sommeren, og håper TATA har gjort mirakler med dem før vi skal gå ombord.
Tror neppe det var så mange bestillinger fra akkurat de samme personene, men det var nok en bølge av bestillinger fra nordmenn og svensker med proppfulle EB-konti. SQ sin C-klasse er kanskje ikke klasseledende med tanke på det harde produktet mer, men jeg tar det nå hver dag over majoriteten av Star-partnere sin C.
Husk at tilgjengeligheten kom umiddelbart etter at SAS ble angrepet. Det fremstår som om noe skjedde der og at når SAS fikk kontroll på løsningene sine så glemte de å blokkere for SQ.