Hva ville dere ha foretrukket i første klasse: LHR-SIN med SQ 77W eller FRA-SIN med LH A380? En opplagt fordel med LH er jo First Class Terminal og generelt mye bedre bakkeservice. Hva med produktet ombord? Er SQ mye bedre, eller er det "hypet"? Hvis de er bedre, veier det opp for fordelene med LHs bakkeservice?
Singapore har mye bedre viner og alkohol ombord, det er for meg Lufthansas store bakdel. Singapore har et mye bedre underholdningssystem med 26" LED tv. Singapore har litt bedre kaviar, bortsett fra det synes jeg maten til Lufthansa er bedre. Setemessig er de like bra, men setet til Singapore er litt bredere På bakken slår LH alle ned i støvlene. Utvalget i Private room er dårlig, mens i LH terminalen er det fantastisk Det er også vanvittig fett å ankomme flyet med en Porsche, særlig på fjernparkering da alle andre passasjerene står sild i tønne i bussene og venter på at kun du skal komme deg ombord først. De er begge fantastisk på sine egne måter. Har postet en LH F artikkel her allerede som er fersk. SQ F kommer i helgen
Har ikke prøvd SQ F, men LH F ex-MUC var iallefall fantastisk på alle måter, selv om det ikke var noen FCT. Det er moro når du skal hjem igjen også, om du har billett videre med C og flyet står på fjernparkering, da blir det bil.
Hvis du kan tilbringe minst to timer i loungen (helst lenger) ville jeg valgt LH F via FRA. Dersom du har kortere transit, ville jeg valgt SQ. Som Tommy sier: bedre viner/alkohol, kaviar, bedre IFE, seter og ikke minst penere flyvertinner Dersom du ikke har prøvd noen av dem før, ville jeg nok ha valgt LH for å oppleve FCT. Dersom det er t/r er jeg enig med Milehigh.
Takk for hjelpen så langt. Award, én vei... hvis ikke hadde det vært mye enklere. Har ikke prøvd noen av dem før, nei, men skal snart prøve SQ C. Kan sannsynligvis planlegge slik at jeg får lang transittid (helt normalt ) og heller derfor mot LH.
Enkelt, SQ for alle penga. Jeg bruker følgende prioriteringsrekkefølge av flyselskaper: Asiatiske Europeiske Amerikanske Siden SQ = Asiatiske så komme den ut på topp! Litt misunnelig...
Ja, det hadde jeg. Foretrekker garantert smil vs. kanskje (spørs-på-dagen) smil, er ganske enkel sånn sett
Er generelt enig, i de fleste tilfellene. Men jeg hadde for eksempel uten tvil valgt LH F fremfor CA eller TG, som begge er veldig "hit and miss" både på mat og service.
Jeg ville også gått for LH F. FCT er rett og slett uslåelig !!!!! ( ok har ikke testet "The Private Room" men etter hva jeg har lest meg til er fortsatt FCT kongen på haugen....
Takk for mange innspill. Det ble til slutt Lufthansa - ikke at jeg hadde et reelt valg, SQ oppdaget visst at LifeMiles hadde latt første klasse være tilgjengelig, og tettet hullet. Men hadde bestemt meg for LH før det, så det gjorde for så vidt ingenting. Måtte nøye meg med FRA-DEL, en ganske kort flight. Men får FCT og 747-8, så det blir kjekt!
I hvilken periode var SQ F tilgjengelig med Lifelmiles? I fjor fikk jeg 4 SQ F segmenter for 40K US Deilig dobbelglitch
Det var tilgjengelig en stund i september. Ikke A380-avgangene, men 77W fra både London og Frankfurt var mulig. SQ F og CX F er de neste produktene på todo-listen min. Får håpe på nye glitcher eller mistake fares.
Kom til å tenke på en ting (er helt tilfeldig at jeg samtidig sitter og ser på en QF 744 ) , siden vi alle er mer eller mindre enige om dette. Hvor synes dere at Qantas og Air NZ kommer inn i rangeringen? Jeg tenker omtrent som de europeiske, kanskje litt bedre.
QF har bedre servering, drikke og seter enn Europeiske selskaper. Det eneste som er lame er at de ikke serverer kaviar