Singapore (fra Bergen)

Tråd i 'Reisemål' startet av FlyTore, 13. jan 2016.

  1. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    hei,

    skal til Singapore i slutten av mars, reiser fra Bergen.

    Jeg er EBG så jeg foretrekker selvsagt å reise med SAS - og skal forhåpentligvis booke business billetter (jobbreise).

    Er det bra business på SAS (fra København) til Singapore - eller anbefales andre selskaper på den reisestrekningen?

    Det er jo ikke noe First Class på SAS som jeg har sett - så man har jo ingen mulighet for oppgradering heller, men det får man vel heller ikke på andre selskap?

    Tips til selskap mottas med takk :)
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kan anbefale Singapore Airlines til Singapore. De er med i *A og gir alltid 200% bonus på biz. Om de fly fra kjøbehavn er jeg litt usikker på. Biz hos Singapore er veldig bra
     
  3. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    SAS flyr vel ikke på Singapore. Jeg vil anbefale BGO-CPH-SIN med SAS og Singapore Airlines. De flyr fra CPH flere ganger i uken og har en god business class (har dog ikke first class på denne ruten). Absolutt det enkleste fra Bergen. :)
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Hei! Har sjølv ein tur til Singapore i nær framtid og har funne ut SAS ikkje flyg dit, men Singapore Airlines flaksar den vegen direkte frå København :)

    Her inne fann eg eit par artiklar om flyselskapet som var til hjelp:
    https://insideflyer.no/singapore-airlines-economy-class/
    https://insideflyer.no/test-singapore-airlines-business-class-fra-kobenhavn-til-singapore/

    Eg bestilte direkte frå Singapore Airlines (får litt andre val enn hos SAS av og til). Sjekk berre at du får ein bookingklasse som faktisk gir poeng (dei billegaste klassane får du ingenting på, visstnok). Hos Singapore Airlines kom bookingklassen opp mot slutten av bestillingsprosessen, meiner eg å huske (litt knotete, men poeng må ein ha :)).

    Da eg prøvde å å få SAS via Hong Kong til Singapore fortalte SAS via telefon og chat at dei ikkje tilbydde tilknytningsfly frå Hong Kong. Da måtte eg ha reist til Singapore via Hong Kong i to forskjellige bestillingar, pussig nok (dette var no sist sommar, kan ha endra seg).

    Du kan kjøpe oppgradering for poeng via Eurobonous-sidene hos SAS – dersom det er ledige plassar :)
     
    Last edited: 13. jan 2016
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist til singapore fra oslo ca. 20 ganger siste to år. Har prøvd de fleste varianter innenfor Star Alliance.

    Jeg liker best Singapore airlines. Litt bedre business class - men også som regel litt dyrerer. Billigste Business er sannsynligvis Thai via Bangkok.

    Singapore har greie connections via København og munchen. Munchen er som regel raskeste connection frs oslo.....og litt for tight ved noen anledninger ( har nesten blitt en vane å bli hentet med navneskilt når du går av oslo flyet der). Begge disse flyes med 777.

    Vil du prøve A380 fra SAL så er frankfurt connection noe å se etter.

    Generelt så flyr københavn ruten med gammelt materiell....men det er helt fint det også. Business setene deres er veldig brede og behagelige å sove i. Sover til og med bedre der enn på sas sin nye business.

    Når det gjelder hong kong connection, så går fint ann å booke sas dit med singspore airlines connection videre. Ikke optimalt tidsmessig men...
     
    agrims liker dette

Del denne siden