Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    I Singapore går visstnok klokka bare til 12...
     
    RoadKing, jgroneng and Avixlo like this.
  2. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg og min bedre halvdel reiser til Singapore i november med BA i First. Vi har booket fire netter på Parkroyal On Beach Road med tilgang til Club Lounge. Tidligere har jeg kun vært en halv dag i Singapore og fikk da med meg Long Bar på Raffles. Noen forslag til å få mest mulig ut av de dagene vi skal være der?
     
  3. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjenner deg ikke, så har ikke anelse om hva du liker.

    Dersom dere er der i en ukedag, så ville jeg gått til sentosa.
    Ellers det å bare spasere rundt marina bay eller clarke quay.

    Altitude bar, er jo singapores høyeste bar, greit å være innom der.
    Orchard road, er shopping gaten i singapore, greit å oppleve den.(trenger ikke shoppe for å oppleve hvordan det er).
    Kan jo ta turen innom den norske sjømanskirken.

    Litt mer spesifikkt, så er det et nytt bolig og forrestings område som åpnet iår, Marina One, (veldig nært Marina bay) som var spennende å se på. Der jeg håper å bo :)
     
    Last edited: 16. aug 2018
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Håper Pacific Asean Airlines blir med i Star Alliance!;)
     
    Edvard liker dette
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Gullars liker dette
  7. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som Andaz er relativt fornuftig priset, men hvis det er en travel periode i byen så kan det vel være dyrt der også...
     
    Gullars liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring med Challengde mot Diamond i Austalia var bra, fikk oppgraderinger og flyttet litt frem og tilbake for å oppnå nok netter.

    Men den våte drømmen om kjede med status og fordeler som kan bookes gjennom expedia, den er det mange som har drømt og få som har fått oppleve....:oops:
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har et fornuftig hotell på Changi å anbefale? pris er en faktor.
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 23. aug 2018
  11. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    For å brenne av en CT reiser jeg til Singapore nå i November. Reiser dessverre alene, og har aldri vært der så er interessert i alle «tips, tricks og pitfalls»
    Har lest meg gjennom tråden og allerede plukket opp en del tips. Tenker i utganspunktet å fordele overnattingene på to hoteller, og kunne ønske meg hotell med lounge. Minst må det være en bar med bra liv, og gjerne gangavstand til utesteder/restauranter. Ønsker heller ikke betale mer enn inntil 2500/natt.

    Hvilke severdigheter/aktiviteter må jeg få med meg?
    Alle tips tas imot med åpne armer :D
     
    Last edited: 17. okt 2018
    snus_mumrikken liker dette
  12. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen?:D
     
    snus_mumrikken liker dette
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har nett kome heim frå jobbtur til Singapore.
    Eg har budd ein del på Hotel Jen, Orchardgateway.
    Det er ikkje superliv i baren der akkuratt, men fantastisk flott takterasse med basseng og utsikt over byen.
    Og det er innafor budsjettet ditt, betala vel ca 275sgd per natt for Superior Rom med by utsikt.
    Masse barar og restaurantar i området.
    Cuppage Road er det stort set alltid mykje folk.
    Likar du Ramen med trøffel så kan Kanshoku Ramen Bar anbefalast. Det ligg i kjøpesenteret under Hotel Jen.

    Likar du kjøt på Brasiliansk vis, så ta ein tur på Carnivore i Chijmes. 49sgd så kan du et så mykje du vil, legg på 11sgd så får du også Wagyu kjøt. Vert kvar krone.

    Ellers så har eg hørt folk skryte av Night Safari.

    Eit besøk på toppen av Marina Bay Sands bør du få med deg, få og med deg lys/laser fontene showet i Marina Bay ca kl 20:00 kvar dag.

    Så er vel baren på Swissotel den høgast i Singapore meinar eg, også verdt eit besøk.

    Og eg blir litt lei av sita i kø med Taxi, så dei siste turane har eg brukt Metro Systemet eindel. Kjøp eit smartkort og fyll på pengar.

    Sikkert mange her som har mykje info, men det var vertfall litt tips ;-)

    Og ja verdas billigaste Michelin Restaurant ligg og i Singapore:
    https://www.google.no/amp/s/www.cnn...-cheapest-michelin-star-restaurant/index.html
     
    Last edited: 17. okt 2018
    Insomnia4u, Larskp86 and Lars J like this.
  14. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    hærlig. Trøffelramen og biff skal det bli! Takker for tips!
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk også ut lysshow på Gardens by the Bay hver kveld. Utrolig tøft!

    F95ECDAC-4F8C-40F8-8B9E-8395AE9EEDDD.jpeg
     
  16. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Har booket 4 døgn på Andaz og trenger forslag til overnatting for siste tre netter. Har sett på swissotel, Fullerton(ikke bay pgs pris) parkroyal@pickering og MBS. Tror jeg tar en natt på sistnevnte for «opplevelsen» hvis dere ikke greier å overbevise meg om noe annet.

    Reiser som sagt alene og ønsker å bo sentralt med ok liv i hotellbar/lounge eller kort vei til mat/drikke/liv
     
  17. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Så denne tråden først nå. Har vært en del ganger i Singapore siden jeg har slekt som emigrerte dit på 90-tallet. Er en del år siden jeg har vært der nå, men her er uansett litt input.

    Shopping: Her finner du alt fra kvalitetsmerker fra de store til juggel!
    -Orchard Road. Her drar du for å finne de store kjedene. Kjøpesenterene ligger på rekke og rad. Er bare å begynne i en ende og gå.
    -Mustafa center. Kjøpesenter, en del merker men også en del merker av mindre kvalitet. Her finner du sikkert to t-skjorter til to dollar.
    -Chinatown. Her finner du alt mulig! Be taxien kjøre til "People`s park" så har du et greit utgangspunkt.
    -Sim Lim Square. Her finner du 4-5 etasjer kun med elektronikksjapper. Kjøpte brente cd`er for et par kroner stykke her på 90-tallet, disse tidene er for lengst forbi. Her kan man prute på prisene.
    -Funan Centre. Samme som Sim Lim men mer seriøst/bedre kvalitet. Her er det nok ikke så lett å prute...

    Barer:
    Stort sett holdt meg i Clarke Quay/Boat Quay-området. "Attica" er en nattklubb med bra liv. Ville vært veldig forsiktig med å drikke meg full i dette landet.

    Mat:
    Ingen konkrete tips til restaurant her, men de fleste kjøpesenter har Food Court i underetasjen! Se hvor de lokale kjøper maten sin og prøv. "Hawker centre" som er den lokale betegnelsen på dette er veldig populær.

    Jeg har stort sett brukt føttene mye og rett og slett gått rundt og sett mye på dagtid. Er ufattelig mye å se.

    Hvis du hater butikker så er nok ikke Orchard Road stedet for deg. I Chinatown derimot er det masse å se uansett. Little India ville jeg og tatt en tur.

    Håper å få til en tur igjen selv til våren :)
     
  18. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Har skummet gjennom tråden for å se hva som anbefales å oppleve for en mellomlanding.

    Vi har 10,5 t fra ankomst CPH tidlig morgen til avgang DPS i 18.00 tiden

    Ser ut som en plan kan være taxi inn til MBS og en tur til skypark/observation deck før en visitt i Gardens by the bay. Hvor lang tid bør vi sette av her?

    Vil det være et fornuftig ambisjonsnivå over hva en rekker på en slik mellomlanding? Hvor lang tid bør vi prioritere i TPR?

    Er det slik at vi må sjekke inn på en spesiell terminal når vi returnerer til Changi for å få tilgang til TPR?
     
    Last edited: 29. okt 2018
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Dere kan rekke myye!
    Vi hadde 16 timer og det ble en lang dag. Brukte mye tid i området Gardens by the Bay og MBS. Det er å anbefale.

    Se litt her:
    https://insideflyer.no/forums/threa...-f-vår-første-ct-tur.11737/page-4#post-229487
    https://insideflyer.no/forums/threa...-f-vår-første-ct-tur.11737/page-4#post-229553
     
    drsyk and NubiFlyer like this.
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sagt før, men jeg sier det igjen. TPR er ikke noe spesielt det bør prioriteres tid til. Alt over 2 timer er bortkastet i mine øyne. God mat og drikke, ellers lite å gjøre/se/oppleve i loungen.
     
    Edvard and NubiFlyer like this.

Del denne siden