Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Noen anbefalte steder å besøke med ankomst SIN? Stikkord: paradis
     
  2. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    vegardg and ChrisTW like this.
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe forskjell hvor jeg tar ut kontanter (med tanke på gebyrer)?
    Bare finne en hvilken som helst minibank når jeg lander på Changi ?
     
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken som helst minibank går greit.
    Bare pass på når du skal betale, de med adamseple er på feil lag.
     
    hifiman liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    hifiman liker dette
  6. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Hei. Skal reise til Singapore 4 dager i september, som førstereis. Har en CT som skal benyttes og lurer på hvor jeg skal bo. Mange fine tips i denne tråden og jeg har lest alle innlegg med stor interesse :) Jeg tenderer vel mot å finne meg et hotell "i byen" med nærhet til severdigheter, restauranter og annen forlystelse. Jeg reiser alene og har ikke behov for noe enormt stort rom men vil koste på meg fin standard og gjerne pool under åpen himmel. Er forberedt på å betale kr. 2000-3000+ kr. pr. natt. Her har man vel en sjelden sjanse til å få seg en hotellopplevelse som ikke er dagligdags for meg i hvert fall :) Noen som har oppdaterte tips på hotell og område? Er det, som førstereis, noe poeng å koste på seg club/lounge tilgang? Har kun 4 dager/netter og bør vel prioritere å få sett mest mulig av byen. Ville satt stor pris på forslag på hotell, pub/bar, "lokale" restauranter og annet man må få med seg. Ble mange spørsmål dette. Håper å få svar på noen. Ha en fin dag!
     
    drsyk liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun vært i Singapore en gang, men kan uansett anbefale
    1. Hotell: Mandarin Oriental. Flott hotell, fantastisk frokost og fint basseng
    2. Bar: The loof på fullerton hotell (sjekk prisene på hotellet også, vi ville egentlig bo der men var for dyrt de 5 dagene vi var der).
    3. Restauranter: Labyrinth, National Kitchen og Odette (2 stjerner). To første er vel mer fokus på lokal mat og fornuftig priset sammenlignet med Odette, men Odette var en fin opplevelse.
     
    drsyk and CKe like this.
  8. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53

    Takk for tips!
     
  9. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde nettopp på hotel jen orchardgateway. Ligger greit til med direkte kobling (heis) til metro (basement), kjøpesenter (1-5), lobby i 10 etg og med basseng i 19 etg. Her kan en få club room til under 2500/natta ink skatter. Infiniti basseng og bra utsikt. Robot kommer med eventuelle rombestillinger. Kunne gjerne ha bodd der på nytt.
     
    CKe and phileas like this.
  10. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53

    Har vært inne å titta på hotellet. Ser helt fantastisk ut! Noe poeng med club-rom? Tenkte på om det gir adgang til lounge og ev. hva det innbefatter? Som jeg skriver over så har jeg kanskje ikke full nytte av lounge som førstereis i byen.. Takkker for tipsene.
     
  11. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Så veldig fint ut! Den tak-poolen var lekker. Vet du hva club-room inkluderer? Jeg tenker litt kost/nytte. Absolutt et hotell jeg skal vurdere. Takker for tipset!
     
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kun en gang i mitt liv benyttet meg av en hotell-lounge, så er ikke rett person å spørre. Aldri sett poenget med det :)
     
    Edvard, CKe and animals like this.
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    24t self service på kaffe, softdrinks og ymse kjeks/frukt. Frokostservering om morgenen og øl/vin/sprit & varmmat fra 17-19 om jeg ikke tar feil. Helt kurrant.
     
    CKe liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Club nivå er verdt pengene om du ikke har store planer for kvelden. Vi f.eks, ankommer og tråler by og omgivelser hele dagen. Når aftenen kommer er vi rimelig slitne og ønsker ikke å lete land og strand rundt etter en passende restaurant og bar (unntaket er om vi har fått eksplisitte anbefalinger). Da er det herlig å stikke opp på rommet, ta en dusj og ikle seg noe enkelt (men høvelig) og stikke inn på klubben. I Asia har jeg aldri opplevd en klubb uten varm mat på kveldene, en rimelig godt utrustet bar og masse snacks. Da sitter vi der, spiser og drikker gratis, surfer på hva som skjer hjemme, skriver litt på IF, og betaler ingenting ekstra. For oss to så dreier det seg fort om en tusenlapp om vi skulle gått på restaurant og bar for tilsvarende. I de fleste tilfeller er forskjellen på Club og ikke Club mindre enn det. Ta også med i betraktningen at frokost da også er tilgjengelig på Club.
    Loungen er som oftest åpent hele dagen, men utenom cocktail happeningen på kvelden får du normalt bare leskedrikk, kaffe og frukt, kanskje noe snacks.

    Vi tar alltid Club der de har lounge. Hvis det ikke er lounge, er det mer tvilsomt.
     
    jgroneng, sunshine, CKe and 2 others like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er veldig glad i IHG Berlin, med samme opplevelse, og valgte likegodt å bestille Club rom på IHG Singapore juli 2020. Den service og gjestfrihet, mat og fri bobler i Berlin, fikk meg til å prøve IHG i Singapore. På Middle Road riktignok, Har status via AmEx Plat, og med status på IHG, var det en oppriktig en meget god opplevelse i Berlin på IHG, ikke minst får jeg over 25.000 poeng for å bo der og kan booke rewards netter for neste runde. Jeg mener, Club/executive lounge tilgang er must for å en mini pit stop før eller siden ila dagen:)

    Håper på IHG i Middle Road leverer på samme vis som IHG Berlin.
     
    CKe liker dette
  16. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fort gjort å "tjene inn" langt mer enn dette, i alle fall i en relativt dyr by som Singapore. For øvrig enig. Lounge er flott. Mange snakker om at man absolutt må "gå ut" å spise, men de fleste restauranter ligger uansett innendørs, og mange til og med inne på andre hotell. Man kan jo eventuelt ta en runde rundt hotellet først, dersom man sliter med slike tvangstanker.
     
    CKe liker dette
  17. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Takker for utfyllende svar med meget relevante betrakninger rundt emnet.
     
    RoadKing liker dette
  18. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt kan du booke deg inn på ett Club Room på Ritz Carlton eller Valley Wing på Shangri-La, der er det fri flyt av alkohol hele dagen, men du skal en del opp i pris;)
     
    CrotchRocket, Travellingalf and CKe like this.
  19. CKe

    CKe Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Ja, er nok over mitt budsjett og som førstegangsreisende i Singapore kan jeg vel ikke sitte å tylle i meg champis hele dagen om jeg skal få sett noe av byen :) Men takk for tipset :)
     
    animals and CB1 like this.
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det er så mange hyggelige/tøffe/godstemning barer i Singapore, så jeg synes det er bortkastet å sitte i en hotell-lounge. Gå ut og opplev livet lzm. Men det er nok bare meg da o_O
     
    SemiFrequent, drsyk, CKe and 2 others like this.

Del denne siden