Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk tak i SQ F CPH - SIN og tilbake i Mars 2019, og som førstereisende til byen må vi nok bo på MBS for få krysset hotellet av lista. Siden jeg har god tid på å booke så lurer jeg på om noen har sett MBS(Club rom) på tilbud, eller er prisen relativt stabil hele tiden?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    akkurat booket CT tur til Singapore i vinterferien(Februar).

    Har booket 2 netter på Marina Sands Bay, resten av uken har vi "nedgradert" til Mandarin Oriental, tror uansett ikke vi lider noen nød.


    Ser det ligger noen strender ca. 30 minutter sør for hotellene(Palawan Beach mm), er det noen som har erfaring med disse strendene - verdt å ta en dagstur dit?
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil si Mandarin Oriental er en klar oppgradering fra MBS, men jeg er old school, liker service og har aldri overnattet på Bay Sands.

    Palawan Beach er på Sentosa, 500 meter sør for Universal Studios, det er en grei bystrand, nothing more. @enokling besøkte et mer snazzy sted 60 minutter med ferge fra byen: https://insideflyer.no/forums/singapore-cempedak-private-island

    For bra strender ville jeg dratt til Changi og hoppet på et fly.

    https://www.google.no/search?q=best+beaches+close+to+singapore
     
    Lars J liker dette
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183

    Takk for godt svar, har kun 5 dager til rådighet, så tror vi får gå for en dagstur til Sentosa en av dagene.

    Mandarin var faktisk endel billigere enn MBS - kan godt være MBS er overpriset.
     
    Edvard liker dette
  5. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Har 7 timer og 20 min mellomlanding på Changi før vi flyr videre i Suites til Auckland i november. Førstegangsreisende i First, så en tur innom Private Room må påregnes, men ser ikke for meg å bruke 7 timer der inne. Er det nok tid til en bytur også, men det begrenser seg vel kanskje til bussturen. Er det noen flere som har erfaringer fra den?
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hopp i ein drosjebil og ta turen til Gardens by the Bay. Eller til Clarke Quay for frokost/middag/nattmat på restaurant der (kast salatbladet på elva til skilpaddane). Så retur i samme fart til Changi og first class innsjekk før 4 t i TPR?
     
    Travellingalf liker dette
  7. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Dog vil jeg rusle litt lenger nedover elven til Boat Quay om man bare er ute etter litt avkjølende drikke i varmen - eller litt lenger oppover (mellom Akaff bridge og Siaboo Street) for et måltid. Ingen tur til Singapore uten Chili & Pepper Crab er mitt motto. :)
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  8. Kimarild

    Kimarild Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Ingen bor mer enn en gang på MSB.
    Det er fult av 1-2 dagers turister som tror de er millionærer for en dag. (det gjelder for såvidt mange icon hoteller).

    Tips!
    Kjøp champis pakken til kona, så sovner hun fort, også går du ned i kasionet og koser deg!
     
  9. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips! :) Har bare vært i Singapore én gang, og da var det så travelt med jobb at jeg så ikke annet enn et hotell, en havn, en båt og en lounge.
     
  10. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Skal booke hotell i Singapore, og har kommet frem til at disse er aktuelle.
    Er det noen som har erfaring fra noen av de?

    De er rangert etter vårt ønske.
    Spesielt spørsmål til nr 2. Denne ligger 3 km fra Marina Bay. Hvordan er det å komme seg dit? Kronglete og dyrt, eller superlett?

    - Pan Pacific Suites (1)
    - Courtyard by Mariott (2)
    - Intercontinental (3)
    - Carlton Hotel (4)
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke prøvd noen av de. Endte opp på The Warehouse og Marina Bay Sands i slutten av juli.
     
  12. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke erfaring med noen av de, men er du medlem av GHA(Thon) og har en award liggende kan du booke std rom på Pan Pacific å bruke award til lounge tilgang.
     
  13. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke erfaring med de hotellene, bor alltid på holliday Inn i sg.

    Siden du lurer på om det er dyrt å reise 3km, så forstår jeg deg slik at det er uaktuelt å gå. Fra mine 10år i signapore, er det lettest, billigs og raskest å gå alt under 10km. Skal du lenger så ville jeg tatt buss (SMRT) metro (MRT).
     
    RoadKing liker dette
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt det du etterspør, men dette er et bra og faktisk rimelig hotell for Singapore å være.

    https://insideflyer.no/carlton-city-singapore/



     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sporty, jeg utfordrer deg:

    Globusen ved Universal Studios til Apple Store, Orchard Road.

    Ca. 7 kilometer, alle snarveier lov. Du til fots og meg i en GrabCar Premium til 15 SGD.
    Den som kommer først fram til Apple blir påspandert en kald øl.

    [​IMG]
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo mange her inne som har vært i Singapore og i den forbindelse har jeg ett spørsmål; Hvilket hotell i byen har best club/lounge etter din mening? Og hvorfor?

    Jeg har selv kun prøvd RC Millenia, men det/den var til gjengjeld MEGET bra.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så høy luftfuktighet i Singapore at jeg hadde gjort alt for å slippe å gå.
     
    Oddvar, holmen and Schlandy like this.
  18. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde jeg vært der nå, skulle jeg tatt deg opp på den, om ikke noe annet enn for gøy. :D Tror ikke jeg hadde vært så langt bak, liker å løpe i Singapore.
     
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår ikke greia med Hotel/Club lounge. Passe daft konsept. Bruk heller pengene/tiden på en kul café, restaurant eller lounge ute i byen. Bedre folk, stemning og omgivelser.

    Noen hotell har en heftig lounge/bar, men det er område åpent for alle gjester/besøkende.
     
    Last edited: 21. juni 2018
    sam11net liker dette
  20. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker at hotellet man bor på har en ok bar/lounge hvor man kan ta en drink eller 2 i før man går ut et annet sted. Da har man hvertfall mulighteten til å velge å være der skulle man ønske det. Det er nemlig ikke alltid godt å si hvor den «gode» stemningen er....noen hoteller har free flow champis tilgjengelig for en rimelig penge, og da blir stemningen fort god:)

    Når det er sagt, tilbake til trådtemaet, har noen prøvd Andaz Singapore? For meg ser dette relativt nye hotellet meget lovende ut med et flott basseng.
     
    TigerTravel liker dette

Del denne siden