Sixt Platinum

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av softnes, 11. jan 2020.

  1. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, du må opprettholde nivået ved å leie nok.
     
  2. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke at det er mye penger, men ved bruk av SAS-tilbudet som gir 8000 EB-poeng, så er prisene høyere enn dersom du bruker Platinum-kontoen din, ser det ut til.
     

    Attached Files:

  3. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gikk inn for å se på Sixt dealen men skal ha leiebilen i sommer så det er for sent for den avtalen. Valgte likevel å statusmatche til Platinum via EBG.

    Skal ha bil fra fredag morgen til søndag ettermiddag i slutten av juli 2020. Kjøre fra San Francisco via Monterey og Death Valley til Las Vegas.

    Valgte en premium SUV.

    Sixt Platinum: Mercedes GLC ca NOK 4300
    Avis PC: Chevrolet Traverse ca NOK 5600
    Hertz Five Star: får ikke velge denne klassen, og må forhåndsbetale deler av leien

    Hos både Avis og Hertz endrer bilutvalget seg etter hva slags rabattkode jeg bruker. Feks hos Avis er det mye mindre utvalg hvis jeg bruker Eurobonus Gold CDP, mens bedre med Nordic Choice. Veldig rart...

    Sixt ser ut til å ha både MYE bedre utvalg og bedre priser, enklere bestilling, enklere kansellering osv (men man må gjennom noen flere sider med detaljer ved bestilling).

    Jeg har egentlig vært happy med både Avis og Hertz når det funker (de gangene de ikke har forsøkt å svindle meg). I USA har Hertz funket bra med enkel henting og levering osv.

    Men denne gangen må det bli Sixt tror jeg.

    Noen som har god erfaring med Sixt i USA?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også lagt merke til dette..
    Veldig lite spennende utvalg hos Avis, som oftest. Men Sixt har mye gøy å velge mellom.
     
    turbotobben liker dette
  5. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skulle bestille bil på SFO, en uke, i begynnelsen av februar.
    - Sixt FCAR: NOK 2500 med Eurobonus tilbudet på 4000 poeng (2100 UTEN Eurobonus tilbudet!!)
    - Avis F Class NOK 1500 med Eurobonus tilbudet om 8000 poeng. I tillegg gratis oppgradering som EBD.

    Ikke mye tvil om hva jeg valgte. Sixt tar også lenger tid å komme tid da du først må til leiebilsenteret der Avis, Hertz etc. holder til. Så shuttle bus videre til Sixt!
     
  6. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal bo på Union Square og både Hertz, Avis og Sixt har utleie der. Men som jeg skrev var utvalget hos Hertz og Avis svært dårlig da jeg sjekket.
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig syntes jeg SIXT har en mye mer moderne flåte sammenlignet med feks spesielt Hertz. De er også ofte rause med oppgraderinger.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel for andre som for meg vært litt styr med manglende poeng fra Sixt (som alle andre selskaper).
    De har heldigvis en grei etterregistrering online, selv om det er smått patetisk når man på SAS siden sier at man ikke skal søke etterregistrering før det har gått 3-6 uker, og når man har etterregistrert sier Sixt at det kan gå ytterligere 4 uker til poengene kommer inn.

    Det er ellers verdt å merke seg at det står:

    Please note that adding a bonus program account number is not possible with your booking profile.

    Please present your bonus program account number when booking each rental so that miles/points can be credited to your account.

    Det betyr at man MÅ få kortet registrert når man henter ut bilen. Dårlig.

    Etterregistrering hos Sixt: her

    Du må ha faktura nummer (dette er ikke nummeret du får når du oppretter leieavtalen) og du må ha hva de kaller Internal Code, dette står ikke på fakturaen, men det de kaller "Kvittering" som du kan hente ned når du er logget inn, på den så finner du i øvre høyre del en label som heter "Internt nr:", nummeret til høyre skal du bruke.
     
    drsyk and turbotobben like this.
  9. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Hei dere,

    søkte om et Platinum kort via lenken for Eurobonus medlemmer som ligger her på Insideflyer. Fikk medlemsnummer med en gang på mail men profilen står som vanlig "Express". Er det noen hos Sixt som går inn og kontrollerer dette manuelt og så oppgraderer? Og hvor lang tid tar dette normalt å så fall?

    Trenger leiebil neste søndag i Polen og Hertz er "vanskelige" og kan ikke bekrefte barneseter så skulle gjerne hatt Platinum statusen med en gang:)
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er vel ikke Hertz og Sixt samme selskap?
     
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Det vet jeg. Men siden Hertz ikke kan bekrefte barneseter vurderer jeg å leie fra Sixt i steden for.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.. da skjønner jeg!
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelt valg, ja.

    OG: her har du gjort en god bestilling!

    I Miami forrige uke, kostet ingen biler under ca 5500 NOK for 4 dager med Avis (som vi endte opp med siden jeg er president og fikk en upgrade) eller andre.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Posten du svarer på er fra januar 2020, så det er ikke så rart at prisene har endret seg. :)
     
    RoadKing liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, takk for kommentaren!

    Her gikk det litt for raskt på min side, for posten var tidligere ulest for meg - uten at jeg så på datoen :)
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden