Flyet måtte være mer enn 90 min forsinket, sa de. Så når SAS har avgang 1600, -90 min, -180 min (anbefalt innsjekkstid på ORD iflg nettsidene deres), så bør vi lande senest 11:30?
Dette høres ut som en god plan. MEN; det er ofte forsinkelser på domestic flights i USA og fly kan bli kansellert pga covid hos besetning eller vinterstormer i Chicago……så ideelt sett ville jeg nok ha beregnet 5 timer fra dere lander i Chicago til SAS sitt fly tar av. Ikke gøy å stresse gjennom digre amerikanske flyplasser med unger på slep……..
Noen som har erfaring med dropoff leiebil i ORD (Avis)? Jeg har i utgangspunktet tenkt å levere bil kvelden før, og så ta hotellshuttle (vi bor på flyplasshotell) om morgenen. Men så vurderer jeg om det er likså greit å levere bilen på morgenen også? Det er søndagsmorgen, og flyet går 0730, så det burde ikke være altfor mye folk, tenker jeg?
På ORD er det et stort leiebilanlegg felles for alle. Man leverer bilen og tar så air train til terminalen man skal reise fra. Effektivt opplegg. Hvis du bor ute ved flyplassen skal det ikke være trafikkproblemer så tidlig søndag morgen. Det er imidlertid neppe raskere enn hotell shuttle hvis du avklarer kvelden før når hotell shuttle går. Jeg bodde forøvrig for et par netter siden på Hilton som ligger mellom T1, T2 og T3. 5 min å gå innendørs på morgenkvisten. Ganske slitent hotell dog, og ikke i kategorien billig ifht standard. Og mat og ikke minst øl-priser som får selv en nordmann til å stusse.
Super-effektivt. Har gjort det samme, rett før coviden kom. Men du kan også regne med at du får bedre hotell til bedre pris litt unna flyplassen, og så kan du gjøre en veldig rask og grei levering av leiebilen samme dag som flyet går i stedet. Neppe roadblock heller kl 05 på en søndag morgen
Hei, drar opp igjen denne da jeg har en flight ut av ORD med Lufthansa 16:10 som går fra terminal 1, men kommer inn fra Buffalo 08:01 på morran, og lander da trolig i terminal 1 eller 2, får jeg sjekket inn bagasjen hele veien i Buffalo? BUF-ORD er i UA F betalt og ORD-OSL er LH C med poeng.
Svarer meg selv her, etter å ha vært i kontakt med UA så skal jeg kunne sjekke inn all bagasje på første flight mot fremvisning av billet/boardingpass.
United har fikset det for meg mange ganger på lignende reiser. Bagasjen går direkte. En gang fikk det det riktignok ikke til, selv om de forsøkte.