Planlegger reise til New York til våren og det er ledig med United via LHR eller TAP via LIS. United benytter er 767-300 mens TAP ikke skriver noe. Jeg har tidligere flydd TAP til Brasil og var godt fornøyd med de. Hva velger jeg?
United, siden du ikke har fløyet dem. Eventuelt velger du den reisen som gir deg mest fornøyde ( minst grinete) unger pga reisetid og transfer. Du overlever helt fint på begge selskapene. Selv ville jeg valgt TAP fordi jeg liker osten og portvinen ombord og Lisboa.
Skal det reises med (små) barn ville jeg sjekket setekonfigutasjonen hos United. Denne er ikke helt egnet der.
Er det Polaris? Eg er veldig godt nøgd med Polaris i 777 (trur det var 777-200) og flyr det gjerne igjen. Det einaste problemet er at det er so kort tur til austkysten. Ein rekk jo berre å ete, få i seg nokre glas champagne og ein lur. Boom so er ein framme.
Min sønn på 14 år syntes UA LHR-EWR var helt strålende - god mat (biff) og burger som mat før landing, samt fri børst (dvs Cola Zero) og masse gode gamle filmer som Men in Black+++
Låner denne tråden, selv om jeg ikke lurer på HELT det samme. Jeg lurer på om noen har noen sterke meninger om jeg bør velge LOT 787, LX A330 eller LX 777 til USA. To pax i business. Har i dag booking med LOT, men det dukket opp alternativ med Swiss. har ikke testet noen av dem på long haul.
Innad i LX er 777 å foretrekke kontra 330, no brainer. LOT er vel så som så tenker jeg, uten å ha prøvd selv.
Takker. Det er dagflight, og vi er to kompiser på tur. Med LOT slipper vi å stå opp midt på natten, det er kanskje det største trekkplasteret akkurat nå.
Ja. Må se om vi tar en natt i Sveits i stedet, for 0645 fra OSL gidder jeg ikke. Kan besøke litt familie på veien, det er jo ikke en dum ide.
Høres ut som om du har svaret selv. utvid ferie. Multi task og spis ost. Og ikke kål og sild hos LOT.
Har selv bedre erfaring met LOT Dreamliner enn LX. Setene i seng-konfigurasjon funker så my bedre for meg med den benken som LOT har enn det miniatyrhullet man må senke seg ned i hos LX.
Jeg har tenkt det samme. Men, det er dagflight vestover, så det er egentlig ikke behov for så mye soving. Dette er et såkalt dilemma. Eller I-landsproblem.
Har kun en IC-flight med LX, hjem fra EWR. Det var en god flight. Jeg sov hele veien, helt til frokost Nå har jeg et godt sovehjerte, men å bare sovne så fort fest sete-lyset var slukket og sete var omgjort til seng, det gjør jeg ikke hver gang..
Glad i Swiss, de hadde mövenpick iskrem ombord Sov også godt på flyet hjem, og jeg pleier ikke å sove på nattfly